Beste mense,
Ik ben 18 jaar (jongen) en ik zit met een probleem.
Het enige wat ik erg vind aan mijzelf is dat ik scheve voortanden heb, mijn gebit loopt spits.
Nou had ik een paar vragen voor jullie, Ik moet binnekort geopereerd worden om 4 verstandkieze te laten trekken.
Ik ben inmiddels 18 bijna 19 en heb niet zon zin om met een beugel te gaan lopen..
Ik hoorde pas zoiets dat je bij de kaakchirurg gewoon je tanden opnieuw recht kon laten zetten.
Klopt dit? en zoja is dit een zware operatie en wat kost het ongeveer.
En zijn er eventueel nog meer mogelijkheden om in een paar maanden alles recht te zetten? (geld is geen probleem)
Ik ben 18 jaar (jongen) en ik zit met een probleem.
Het enige wat ik erg vind aan mijzelf is dat ik scheve voortanden heb, mijn gebit loopt spits.
Nou had ik een paar vragen voor jullie, Ik moet binnekort geopereerd worden om 4 verstandkieze te laten trekken.
Ik ben inmiddels 18 bijna 19 en heb niet zon zin om met een beugel te gaan lopen..
Ik hoorde pas zoiets dat je bij de kaakchirurg gewoon je tanden opnieuw recht kon laten zetten.
Klopt dit? en zoja is dit een zware operatie en wat kost het ongeveer.
En zijn er eventueel nog meer mogelijkheden om in een paar maanden alles recht te zetten? (geld is geen probleem)
Re: Vraagje over mogelijkheden kaakchirurg
Niemand kan "gewoon" je tanden (even) rechtzetten :D. Hier op het forum wordt door tandartsen meestal aangeraden te onderzoeken of een beugel een goede optie is. Dit heeft - indien mogelijk - vaak de voorkeur boven invasieve ingrepen als kroon- en brugwerk of facings (minder ingrijpend dan kronen). Dat doet de kaakchirurg allemaal niet. Een extreme optie is trekken van de eigen tanden en vervangen door implantaten. Dat kan de kaakchirurg wel in bepaalde gevallen. En dan staat het ook recht, maar dat is waarschijnlijk niet de optie die je zoekt.
Samenvattend: het klopt niet dus.
Als ik door alles te laten trekken en implantaten te laten zetten in 1 keer overal vanaf ben doe ik dat
Dat gebeurt toch ohperatief dus of ik nou 4 kiezen laat trekken of al mijn tanden laat vervangen:P
Wat gaat dit grapje me kosten en wat word er ongeveer gedekt door de verzekering
Is eigenlijk een (heel) slechte optie, heb ik alleen genoemd als (theoretische) optie omdat je begon over iets dat de kaakchirurg zou kunnen doen. Of hij het wil doen is bovendien een tweede. Twee implantaten naast elkaar is ook lastig om het tandvlees goed te krijgen.
Minder ingrijpende opties liggen veel meer voor de hand. Als je niet wilt beugelen, komen kronen en (deels) facings in beeld. Dan kun je ook in enkele weken resultaat hebben.
Ongeveer 1500-2500 per implantaat+kroon. Alleen kronen: reken op minimaal 500 euro per stuk met een flinke marge naar boven.
De basiszorgverzekering vergoedt geen implantaten of kronen voor dit doel . De rest hangt af van de eventuele aanvullende verzekering. Vanwege de matige tot slechte dekkingen zult u het meeste so wie so zelf moeten betalen
Er bestaan ook beugels die aan de binnenkant van je tanden zitten.
Misschien iets voor jou?
ook met implantaatplaatsing los je de kern van het probleem, ruimtegebrek en /of verkeerd gegroeide kaak niet op.
""geld is geen probleem"".... tja... injformeer eerst eens goed wat er kan.
""geen zin om met een beugel te lopen"" is een categorie mensen waar ik geen zin heb om die te gaan behandelen.