In begin november 2011 is bij mij een kleine kies in mijn bovenkaak getrokken vanwege mislukte wortelkanaal behandelingen.
Ik ben nu patient bij een academische tandarts school.
In principe hadden ze in februari al met behandeling kunnen beginnen maar vanwege allerlei redenen hebben ze steeds geen tijd. Het implanteren staat nu gepland voor eind mei 2011.
Op een rontgenfoto van februari 2011 is te zien dat de bothoogte 8 mm is ook zou er voldoende botbreedte aanwezig zijn.
Ze willen de behandeling gaan doen volgens de summerstechniek wat de bothoogte moet vergroten tot 10-12mm.
Wat zijn de consequenties van het wachten van 6 maanden voor het implanteren?
Is de summerstechniek nog wel de juiste behandeling 6 maanden na extractie?
Ik heb ook steeds een soort gezwollen gevoel op die plek.
Ik ben nu patient bij een academische tandarts school.
In principe hadden ze in februari al met behandeling kunnen beginnen maar vanwege allerlei redenen hebben ze steeds geen tijd. Het implanteren staat nu gepland voor eind mei 2011.
Op een rontgenfoto van februari 2011 is te zien dat de bothoogte 8 mm is ook zou er voldoende botbreedte aanwezig zijn.
Ze willen de behandeling gaan doen volgens de summerstechniek wat de bothoogte moet vergroten tot 10-12mm.
Wat zijn de consequenties van het wachten van 6 maanden voor het implanteren?
Is de summerstechniek nog wel de juiste behandeling 6 maanden na extractie?
Ik heb ook steeds een soort gezwollen gevoel op die plek.
Re: onnodig lang wachten voor implanteren
is wel een beetje bijverschijnsel van patient zijn bij een opleiding, neemt gewoon soms/vaak veel meer tijd dan in d ealgemene praktijk. Is meestal ook (veel) goedkoper, elk voordeel hep z`n nadeel zeg maar.
Voor zover ik gelezen heb gaat de bot kwaliteit achteruit naar mate je langer wacht, hierdoor hebben mensen bijvoorbeeld ook steeds een groter kunstgebit nodig. Ik vraag me af wat het effect is van 4 maanden langer wachten dan noodzakelijk.
Overal op internet lees ik dat je na 2-3 maanden moet beginnen. Dit is dus 4 maanden extra bot verlies, ik maak me zorgen over een mislukt resultaat, ik wordt gek van die gasten.
Je bent gewoon geheel afhankelijk als patient, ze manipuleren en houden je aan het lijntje, vinden het allemaal heel spijtig voor je dat het zo loopt maar het komt hun allemaal wel verdomd goed uit. Fijn hoor, loop lekker met een gat rond te wachten tot ze je een keertje bellen voor de volgende afspraak terwijl je situatie alleen maar verslechterd.