tandbeen

Author:
PINO525
Posted:
za, 04/09/2011 - 19:04
bij een aantal tanden is bij mij tandbeen zichtbaar. Is dit op een of andere manier te bedekken, zodat dit net tandvlees of gewoon tand lijkt?

graag reactie
Lieneke

Tandbeen, wat te zien is doordat het tandvlees is teruggetrokken, is altijd geel. Opvullen met composiet kan, maar het kan er wel van afknappen en het is ook zonde dat er wat weefsel verloren gaat bij het boren. Dus voor de gezondheid van de tanden is het vaak niet aan te raden.
zo, 04/10/2011 - 14:27 Permalink
Spiegeltje

Bij (sterk) teruggetrokken tandvlees is een zogeheten tandvlees of gingiva-epithese mogelijk die door de tandarts wordt gemaakt. Die bedekt exact de tanden en kiezen op de plaatsen waar het tandvlees is teruggetrokken. Hierdoor lijken de tanden minder lang.
Een tandvlees-epithese is gemaakt van kunststof. Door de tandvlees-epithese uit te nemen, kunt u de tandplak van de tanden en kiezen verwijderen.

Zie bijvoorbeeld: http://www.tandheelkundigcentrumweesp.nl/sub/gingiva.asp

Of het echt een goede optie (voor u) is kan ik niet goed beoordelen.
zo, 04/10/2011 - 22:03 Permalink
Lieneke

...en een ontzettend smerige oplossing...m.i...
TS vraagt via de pb of er altijd geboord moet worden bij het leggen van composiet van tandhalzen. Ja, want anders hecht de vulling niet.
ma, 04/11/2011 - 07:42 Permalink
vV

boren is met de hudige bondingsystemen maar beperkt nodig hoor. Liever doe ik niets want meestal word het er op termijn juist niet fraaier op. Kan wel maar houd rekening met intensief onderhoud om het netjes te houden dus.
ma, 04/11/2011 - 21:13 Permalink