Geachte lezer,
Begin februari is mijn voortand getrokken en heb ik een noodvoorziening (plaatje) gekregen. Geen problemen gehad en eigenlijk zit het best goed. Donderdag krijg ik een implantaat. Ik mag van de tandarts zelf kiezen of ik het plaatje gelijk weer in wil of dat ik het plaatje 2 weken eruit laat. Na 2 weken worden de hechtingen namelijk verwijderd.
Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is. Kan ik het plaatje beter meteen weer in doen? Ik hoorde van een collega dat dit beter is voor je tandvlees? Of kan ik het plaatje beter 2 weken uitlaten en weer plaatsen na het verwijderen van de hechtingen?
En nog een vraag: wat is het verschil tussen een hechting die vanzelf oplost of een hechting die verwijderd moet worden? Ik snap dat het verschil het oplossen/verwijderen is, maar is er nog een verschil?
Ik hoop dat er reacties komen! Ik zal vanzelfspreken ook reageren.
Begin februari is mijn voortand getrokken en heb ik een noodvoorziening (plaatje) gekregen. Geen problemen gehad en eigenlijk zit het best goed. Donderdag krijg ik een implantaat. Ik mag van de tandarts zelf kiezen of ik het plaatje gelijk weer in wil of dat ik het plaatje 2 weken eruit laat. Na 2 weken worden de hechtingen namelijk verwijderd.
Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is. Kan ik het plaatje beter meteen weer in doen? Ik hoorde van een collega dat dit beter is voor je tandvlees? Of kan ik het plaatje beter 2 weken uitlaten en weer plaatsen na het verwijderen van de hechtingen?
En nog een vraag: wat is het verschil tussen een hechting die vanzelf oplost of een hechting die verwijderd moet worden? Ik snap dat het verschil het oplossen/verwijderen is, maar is er nog een verschil?
Ik hoop dat er reacties komen! Ik zal vanzelfspreken ook reageren.
Re: Implantaat en noodvoorziening
Re: Implantaat en noodvoorziening
Kijk in mijn thread, "implantaten aan de voorkant".
Ik mis ook tanden aan de voorkant, en heb daarvoor implantaten gekregen. Ik heb toen een gebitje gehad, gebaseerd op de essix retrainer, dat over al mijn tanden ging, maar hol was bij de tanden die ik miste. Daardoor was er geen druk op het tandvlees maar zag ik er wel toonbaar uit. Daar heb ik meer dan 2 weken mee gelopen, tot de hechtingen eruit gingen.
Het is niet zo comfortabel als een gewoon plaatje, en wordt ook heel snel vies, maar ik wilde er wel toonbaar uitzien.
Misschien is dat een optie voor je, om 2 weken geen druk op je implantaat te hebben.
Ik heb geen idee over het verschil tussen de verschillende soorten hechtdraad. Bij mij was alles na 2 weken weg, heb ik dat ingeslikt of uitgespuugd, ik weet het niet.