Help- Ontsteking,ondragelijke pijn na verstandskies trekken

Author:
Natalie1984
Posted:
wo, 04/13/2011 - 23:23
Hi allemaal,

Ik ben afgelopen vrijdag naar de kaakchirurg geweest om mijn laatste kies te laten trekken
Het moesten er eigenlijk twee worden maar die andere was er een week eerder met spoed eruit gehaald, had namelijk een abses naast die kies, dat was al een verschrikkelijke ervaring.
Maar die van afgelopen vrijdag ging er binnen 1 minuut uit, geen last, tot
Maandag, kreeg verschrikkelijke pijn, kloppingen, trekkend gevoel, dus ik maandag gebeld
En ze zeiden nee dat is normaal, de nacht naar dinsdag was een hel
Ik dinsdag weer gebeld, kwam ook allemaal gele troep uit, en mocht smiddags langs komen
Dat gele spul was etter, kreeg een schoonmaak spuit mee en 2 betere pijnstillers
500 paracetamol met codeïne en 500 gram naproxen, nu 1 dag later is de pijn nog steeds
Ondragelijk, alsof m'n kaakbot bloot ligt, vooral als ik die spuit heb gebruikt, kan ik niet meer normaal reageren, word helemaal gek van de pijn, heeft iemand dit ook meegemaakt?
En is dit normaal voor een ontsteking? Zodra de pijnstillers zijn uitgewerkt kan ik haast niet praten, heb te veel pijn om te eten,slapen of om normaal te kunnen denken
Ik heb de laatste jaren veel gedoe gehad met m'n gebit, apex recectie, 2 bacteries waardoor mijn gehele tandvlees ontstoken was, heb nu net m'n laatste afspraak bij de paradontist gehad, heb sinds dinsdag daarvoor 2 antibioticakuren gekregen.
Ik heb al eerder ontstekingen gehad maar deze is het meest Pijnlijke,
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik er nog meer aan kan doen, of hoelang deze pijn en smerigheid kan voortduren. Of kent iemand dit?
De pijn komt echt diep uit de wond, het is in mijn linker onderkaak en het voelt aan alsof ik mijn kaakbot aldoor voel steken, kloppen, trekkend gevoel.
De wond zelf voel ik niet , liefs Natalie
Paramedic

Hi, uit jouw verhaal maak ik op dat je een alveolitis hebt. De Engelse naam hiervoor is Dry Socket. Het is idd een oppervlakkige ontsteking van het kaakbot, dwz de tandkas waar de wortels van de kies in hebben gezeten.
Dit is dikke pech voor je, en het is zeer pijnlijk. Er zit niet veel anders op dan spoelen met een zwakke zoutoplossing of verdunde waterstofperoxide.
Soms helpt enkele dagen tamponeren na het spoelen ook, maar dat moet dan door de tandarts gedaan worden. Niet zelf tamponeren !. Wat je eventueel wel zelf kunt doen is na het spoelen, een afgekoeld theezakje op de wond leggen en voorzichtig dicht bijten. Probeer maar eens.
do, 04/14/2011 - 00:00 Permalink
tweeling22

Dit is niet echt een medische oplossing, maar wat bij mij in het verleden geholpen heeft is knoflook. Fijnmaken in de knoflookpers en de knoflookpulp bij de zere plek stoppen, je kunt de knoflook ook in een leeggemaakt theezakje doen, om het branden tegen te gaan.

Ik heb dit niet zelf verzonnen, zoek online op kiespijn + knoflook en je kunt heel veel vinden. Je gaat er wel van stinken maar persoonlijk als ik pijn heb heb ik dat er wel voor over.
Jammer dan maar voor de omgeving :)

Sterkte !
do, 04/14/2011 - 08:54 Permalink