Opeens een krater in mijn kies

Author:
CrazyL
Posted:
za, 04/16/2011 - 10:33
Hallo allen.

Gister wat raars ontdekt:
Een enorm gat in mijn kies waarvan ik zeker weet dat deze er paar dagen eerder nog niet in zat.
In februari bij tandarts geweest, controle. had al wel een lichte verkleuring gezien op 47. Ook problemen met die verstandkies ernaast, foto gemaakt, deze moet op korte termijn eruit omdat deze dwars ligt. Tandarts toen verkleuring dus niet aangemerkt als gaatje.
Ik zie bijna elke dag die kies wel goed, omdat ik de ruimte tussen 47 en 48 schoon moet houden met tandenstoker en monoject. Van de week dus nog niks aan de hand. Kijk ik gister: enorm gat waar ik tandenstoker recht op in kan steken.
Het doet mij verder geen pijn ofzo, met warm/ koud zelfs niet. Ga maandag wel gelijk ff bellen natuurlijk om snel te laten vullen voordat ik wel last krijg...

Maar mijn vraag:
hoe kan dat zomaar in paar dagen tijd ontstaan???
Attach
CrazyL

Beter krijg ik het ook niet op de foto, die kies heeft klein hoogte verschil en zit in achterste deel dus op foto kan je bijna niet zien. In spiegel zie ik het wel heel duidelijk, ik voel het verschil ook met mijn tong ten opzichte van eerder deze week.

Maar goed, enig idee hoe dit zo ineens zo snel kan ontstaan dan?
za, 04/16/2011 - 14:25 Permalink
CrazyL

Dat ga ik zeker doen, bel maandag direct, was ik sowieso al van plan..
Het verbaasde mij eigenlijk alleen dat het in paar dagen tijd zo ineens en gat was geworden. Vroeg me alleen ff af hoe dat kan..

Heb ik nu ook kans op een wkb, of is deze krater simpel gefixt met boortje en vulling?
za, 04/16/2011 - 16:56 Permalink
Lieneke

Nee, het begint niet van binnenuit. Maar van buitenaf lijkt het klein en dan kan er toch een hele bel van caries eronder zitten. Het is inderdaad zeker niet altijd te zien op de foto's.
Het is niet ineens heel veel erger geworden. Het glazuur is gewoon ondermijnd geweest en dat is ineens weggeknapt. De aantasting was er al wel. Kans op wkb is moeilijk te zeggen. Lijkt me stug, aangezien het primaire caries is.
za, 04/16/2011 - 16:58 Permalink
CrazyL

Oh zo, ik snap het: het gaatje was er al, maar zag je met blote oog niet (of alleen als zwart vlekje) daaronder zat het gaatje en doordat het groter wordt / verkeerd of hard eten knapt ineens het glazuur er af..? (bedenk me net dat ik gistermorgen een pepermuntje heb zitten kauwen daar.. :-? )

Nou, bedankt voor jullie reacties 8)

Ik kan er wel mee wachten tot maandag toch?
Ik heb er namelijk ook geen pijn aan met warm/koud enzo..
za, 04/16/2011 - 17:05 Permalink