Hallo mensen, mijn beugel is er een week geleden uit gegaan. Toen is er direct boven en onder een draadspalk geplaatst. Hier had ik geen last van. Maandag moest ik mijn essix retainer voor boven ophalen, voor de zekerheid. Deze moest ik eerst twee maanden dag en nacht dragen. Maar dit ding deed mij meer pijn dan mijn beugel zelf gedaan had. Ik werd sochetends wakker met enorme zere kiezen en kon er nauwlijks normaal mee spreken, omdat dat ding heel ver doorliep in mijn gehemelte. Vandaag dus terug geweest, en na overleg hebben we nu besloten dan ik hem alleen maar snachts hoef. Dna heb ik er overdag geen last meer van. Maar over die zere kiezen is helemaal niets gezegt?
En bovendien, bestaat er nu ene kans dat mijn tanden gaan verplaatsen? Hij heeft natuurlijk niets voor niets eerst gezegt dat ik hem dag en nacht moest??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ben namelijk echt bang dat ze gaan verschuiven maar ik wil ook van die pijn af. :-?
En bovendien, bestaat er nu ene kans dat mijn tanden gaan verplaatsen? Hij heeft natuurlijk niets voor niets eerst gezegt dat ik hem dag en nacht moest??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ben namelijk echt bang dat ze gaan verschuiven maar ik wil ook van die pijn af. :-?
Re: Twijfel over retentie
Deze 4 jaar gedragen en heb nu weer een slotjesbeugel....
Omdat je pijn hebt aan je kiezen komt omdat je kiezen na de beugel een week ''los'' hebben gestaan (niet gespalkt), dus er kan een beetje beweging in hebben gezeten. Als je je essix retainer indoet doet het dus enorme pijn. Maar normaal gesproken doen je kiezen na regelmatig dragen van je retainer geen pijn meer, omdat ze terug naar hun plek verschuiven zoals ze horen, toen de beugel er net uit ging.
groetjes