spoelen met himalayazout (sole)

Author:
derya
Posted:
zo, 04/17/2011 - 11:48
hallo,

heb verticale barsten/scheuren in voornamelijk mijn voortanden (stuk glazuur eraf door verkeerd poetsen).

Ik gebruik himalayazout (sole) met bronwater en daar spoel ik mijn mond 2 keer daags paar minuutjes voor onsteking van tandvlees. Mijn vraag is eigenlijk ofdat spoelen met zoutwater in dit geval himalayazout ofdat dit ook schadelijk is voor je tanden zelf. Kunnen die barsten/scheuren die ik heb hierdoor verder doorscheuren????

Groetjes en bedankt
Derya
Stokertje

Geen idee.

Wel wil ik je meegeven dat spoelen alleen (ongeacht welk spoelmiddel dan ook) niet voldoende is om tandvleesontsteking te voorkomen. Er moet in ieder geval mechanisch gereinigd worden (poetsen en stoken/ragen/flossen) om de tandplaklaag te verwijderen die de ontsteking veroorzaakt. Dit 'spoel' je niet zomaar weg :)
zo, 04/17/2011 - 20:11 Permalink
derya

Geen idee.

Wel wil ik je meegeven dat spoelen alleen (ongeacht welk spoelmiddel dan ook) niet voldoende is om tandvleesontsteking te voorkomen. Er moet in ieder geval mechanisch gereinigd worden (poetsen en stoken/ragen/flossen) om de tandplaklaag te verwijderen die de ontsteking veroorzaakt. Dit 'spoel' je niet zomaar weg :)

Hallo,

Ik poets 2 keer per dag met een elektrische tandenborstel en heel bewust. Voorheen niet.

flossen stoken etc doe ik allemaal. Zorg goed voor me tanden verder maar himalayazout schijnt ook goed te zijn voor tandsteen etc dus het is eigenlijk iets extra´s wat ik voorover heb.
ma, 04/18/2011 - 15:50 Permalink