Pijn onder de ondertanden

Author:
JG
Posted:
di, 04/19/2011 - 03:22
Een 15 jaar terug (ik ben nu 27) heb ik in een ongeluk al mijn voortanden gebroken. Deze zijn toen gerepareerd door mijn tandarts. Met een hard wordend materiaal i.c.m. een blauw lampje zijn er weer hele tanden van gemaakt. Hoe dit precies ging heb ik natuurlijk niet kunnen zien, daarnaast was ik toen nog jong en is het lang geleden.

Sinds korte tijd heb ik pijn in het gebied onder mijn ondertanden. De pijn zit plaatselijk ongeveer een centimeter onder het begin van het zichtbare deel van de tanden. Ik voel het alleen als ik met mn vingers op het gebied onder mijn onderlip druk. Ik heb geen pijn tijdens het eten ofzo, eigenlijk vallen de klachten sowieso mee zolang ik er niet op druk maar het zit me toch niet lekker.

Is het mogelijk dat mijn (restanten van) mijn ondertanden aan het afsterven zijn? of zal hier wellicht sprake zijn van een ontsteking? Ik ga uiteraard een afspraak maken met de tandarts, maar als iemand voor die tijd al iets zinnigs hier over kan zeggen dan stel ik dat zeker op prijs. Ik heb een aardig tandartstrauma overgehouden aan het ongeluk dus ik zie er gigantisch tegen op.

Vriendelijke Groet,

J
vV

denk dat er toch even foto`s gemaakt moeten worden, de kans dat er zenuwen afgestorven zijn is gezien de voorgeschiedenis behoorlijk groot.
Als dat zo is is de behandeling zelf eigenlijk naar verwachting pijnloos, de zenuw is immers al dood.
di, 04/19/2011 - 08:31 Permalink
JG

Bedankt voor uw reactie. Dat is al een beetje waar ik voor vreesde.

Uiteraard kunt U zo van achter uw beeldscherm niet met zekerheid zeggen wat er loos is, maar mocht het inderdaad zo zijn dat de zenuwen afgestorven zijn, wat moet ik me dan bij zo'n behandeling voorstellen? Zullen de tanden (uiteindelijk) getrokken moeten worden?

Groeten,

J
di, 04/19/2011 - 16:45 Permalink