Kies word getrokken

Author:
Slechtepoetser
Posted:
zo, 04/17/2011 - 23:23
Ik heb een probleem.
Ik ben een jonge kerel.
Alleen vroeger was ik een eigenwijs kind en heb vaak geweigert om te poetsen.
Nu zit ik met problemen.

Ik moet over 2 weken een kies laten trekken. En wel 6 gaatjes laten opvullen.
Dit gaat niet langer zo.

Ik wil weten hoe ik me gebid weer op orde kan brengen.
Ik wil een mooi gebid.
En als de tandarts mijn kies eruit trekt ( de hele achterste kies van mijn onderkaak ) Krijg ik hier een neptand voor terug? Of laat die dat zo zitten?

En ik ben bang dat ik mijn tanden nog verder laat afbrokkelen als ik nu geen actie onderneem.
Kan iemand mij hier mee helpen? ik zie er echt tegen op om op me 20e met een kunstgebid rond te lopen.
Stokertje

De basis van een goed gebit is goede mondhygiëne. Ga eens op zoek naar een mondhygiënist in de buurt, of vraag je tandarts of die er een weet. Verder kun je denk ik het beste met je tandarts bespreken welke mogelijkheden het beste passen bij jou gebit.
ma, 04/18/2011 - 12:42 Permalink
Stokertje

Tanden kun je bleken, gaatjes (en vullingen) kleuren niet mee. Wat betreft de mogelijkheden voor een kroon, kunnen we hier op het forum niet zoveel over zeggen. Dit zou ik echt eens met je tandarts bespreken.
ma, 04/18/2011 - 23:46 Permalink
twilitekid

Je tandarts zal die kies niet voor niets trekken, dat gebeurt eigenlijk alleen nog maar als er echt niets meer van te maken valt. Volgens mij kun je wel goed leven zonder die allerlaatste kies, overigens, maar ik ben geen tandarts :P

Verder lijkt het me inderdaad een kwestie van overleggen met de tandarts en/of de mondhygiëniste. Die hebben er verstand van en bovendien weten die meer over jouw gebit dan mensen op een forum, dus kunnen ze ook meer specifieke tips en informatie geven.
wo, 04/20/2011 - 00:14 Permalink