Extraheren 18 tm 48

Author:
Jeanlouise
Posted:
do, 04/21/2011 - 20:20
Ik heb een verwijsbrief gekregen voor het MCL bijzonder tandheelkunde.

Hierin staat dat er enkele caviteiten aanwezig zijn waarbij de 18 tm 48 geextraheerd moeten worden.
Wat houd dit precies in? Zijn het de elementen 18 en element 48 dat getrokken moet worden, of mis ik straks mijn hele boven gebit ofzo :P ?
vV

zou het even overleggen met de persoon die de verwijsbrief geschreven heeft. dat u deze vraag heeft betekent dat de voorlichting niet duidelijk is geweest.
18 t/m 48 is namelijk wel het hele gebit....lijkt mij niet dat dat de bedoeling is, dan komt er namelijk een prothese in...
18 en 48 zou zijn de verstandskiezen aan de rechterkant, maar daarvoor moet u naar een kaakchirurg, niet naar een afdeling bijzondere tandheelkunde...
do, 04/21/2011 - 21:32 Permalink
Romy32

18 t/m 48 is namelijk wel het hele gebit....lijkt mij niet dat dat de bedoeling is, dan komt er namelijk een prothese in...

Dat kon ik me dus ook al niet voorstellen.
18 en 48 zou zijn de verstandskiezen aan de rechterkant, maar daarvoor moet u naar een kaakchirurg, niet naar een afdeling bijzondere tandheelkunde...

Maar in dit topic vertelt TO dat hij erg bang is voor naalden, en het daarom onder narcose wil laten doen. Waarschijnlijk daarom de afdeling bijzondere tandheelkunde?
do, 04/21/2011 - 21:51 Permalink
vV

zou handig zijn zaken niet op te splitsen.... maar onder narcose gaat in principe (tenminste hier in de regio) via de kaakchirurg! CBT is daar zijdelings slechts bij betrokken, maar voor extractie onder narcose stuur ik regelrecht door naar kaakchirurgie, die doen de klus uiteindelijk, en kunnen ook gewoon machtiging voor de narcose aanvragen en krijgen.
do, 04/21/2011 - 21:57 Permalink
Romy32

zou handig zijn zaken niet op te splitsen....

Mee eens, en het zou ook best attent zijn als TO in dat andere topic even laat weten hoe zijn tandartsbezoek nou eigenlijk is verlopen.

Vooral omdat daar specifiek naar gevraagd wordt.

Waarschijnlijk wordt dan ook meteen duidelijk waarom hij een verwijsbrief voor het MCL bijzondere tandheelkunde heeft meegekregen.
do, 04/21/2011 - 22:27 Permalink