Ik heb vandaag mijn splint (voor onder) laten zetten, maar ai wat doet dat ding zeer!
Het is een soort zeurende, drukkende, "warme" pijn.
Een klein beetje te vergelijken met een plaatjesbeugel alleen doet het bijten geen zeer.
Hoort dit zo??
Loop al de halve dag ding in en uit te doen (uit gaat trouwens heel moeilijk).
Als ik thuis ben loop ik steeds met een slok koud water in mijn mond.
Dat verzacht de boel wat.
Er zitten van die ijzeren pinnetjes aan die langs mijn tanden schuiven als ik hem eruit haal en aan 1 kant doet dat soms ff zeer.
Ook heb ik een spalkje achter mijn tanden van na mijn beugel.
Werkt dit elkaar tegen?
Wordt dit vanzelf minder en is het een kwestie van wennen of is het niet goed om deze zo in te houden?
Het is een soort zeurende, drukkende, "warme" pijn.
Een klein beetje te vergelijken met een plaatjesbeugel alleen doet het bijten geen zeer.
Hoort dit zo??
Loop al de halve dag ding in en uit te doen (uit gaat trouwens heel moeilijk).
Als ik thuis ben loop ik steeds met een slok koud water in mijn mond.
Dat verzacht de boel wat.
Er zitten van die ijzeren pinnetjes aan die langs mijn tanden schuiven als ik hem eruit haal en aan 1 kant doet dat soms ff zeer.
Ook heb ik een spalkje achter mijn tanden van na mijn beugel.
Werkt dit elkaar tegen?
Wordt dit vanzelf minder en is het een kwestie van wennen of is het niet goed om deze zo in te houden?
Re: Pijn bij splint
Ik moet hem vannacht voor de eerste nacht in, maar "durf" hem niet de hele nacht in te houden.
Het voelt echt slecht voor mijn tanden en doet erg zeer.
Ik wil best in het begin wennen met pijnstilling enzo, maar dit is toch niet hoe het hoort?
Hij zit ook echt heel strak op mijn tanden, krijg hem met veel moeite uit.
Als ik hem uit heb voelt het nog een tijdje alsof ik hem in heb en nog heel strak klemt.
Wel heb ik zelf splints gehad maar heb er nooit pijn door gehad, dus
of dat normaal is.......?
Vermoedelijk zit je splint dus gewoon te strak! Even een bezoekje aan de tandarts/tandtechnieker en het is zo verholpen. Ik kan me wel voorstellen dat je er zo niet mee wilt slapen!!
Een splint en spalk werken elkaar niet tegen :)
Waarom eigenlijk een splint onder?
De splint deed na een paar dagen geen zeer meer, maar wel leek het of mijn tong te weinig ruimte had.
Na 2 dagen begon deze te zwellen...
Heb hem nu 2 vollen dagen uit, en de zwelling is iets verminderd, maar het lijkt wel of hij nu minder ruimte heeft dan voorheen.
Kiezen kunnen toch in een paar dagen niet verschuiven, of wel? :smt017
Ben terug gegaan naar de tandarts, omdat mijn tong zo zwol, en ze maken een nieuwe voor me. (garantie gelukkig).
Maar wat kan ik doen om mijn tong weer te laten slinken? (na hoeveel dagen moet dat over zijn?)
Ijs helpt wel, maar heel plaatselijk en niet zo lang.
Hij is niet ontstoken, maar bleek met aan de randen tandafdrukken...
S'avonds is hij het dikst.
En een splint onder, omdat ik vooral overdag klem met mijn kaken, en die zie je het minste :smt002
En dan ?
Kun je met die splint gewoon eten dan ?
Ik heb al 15 jaar een splint, ermee eten gaat niet je kunt wel kauwen maar er gaat van alles tussen zitten en een splint kan niet malen dus dat kun je vergeten, even uitdoen dus. Ik draag de splint ivm met knarsen en persen en af en toe als de pennetje te strak zitten of gaan drukken haal ik hem eruit en pak ik een tangetje en buig hem een beetje bij. Durf je dat niet dan moet je even langs de tandarts en die pakt dan ook een tangetje en doet precies hetzelfde. Als je de splint draagt tegen knarsen en persen dan mag je hem zeker af en toe uit doen en als het te veel klachten geeft dan
doe hem wat langer uit. Als je overdag knarst dan moet je proberen te ontspannen en je onderkaak laten hangen (met je mond dicht want ander staat het zo raar). Als stok achter de deur kun je ook je tong tussen je tanden leggen dan merk je sneller als je gaat knarsen. Een splint kan soms zo gaan irriteren dat het middel erger is dan de kwaal en dan doe je hem weer een tijdje uit. Je hoeft niet bang te zijn om hem 's nachts in te houden want je kan in je slaap hooguit hem er uitwerken en dan vindt je hem terug in je bed in de ochtend.
Nog vragen dan zie ik deze wel verschijnen.
Groet
Rob