kloppen de codes wel ,iemand vertelde me dat bv de codes 24[ 26/ g10 g15 /14 tevaak gerekend zijn ,en ook in de kolom ernaast ,en een bitewing foto hoe herken ik die zelf als volgt ,dit voor een brug
24a
24=R31
24 modbg
24=V21
26a
26=R31
26modpg
26=V21
24 KRSBPG
25BTK
26krsbpg
=g10
=g15
HC
34MOK
34en eo
34a
24a
24=R31
24 modbg
24=V21
26a
26=R31
26modpg
26=V21
24 KRSBPG
25BTK
26krsbpg
=g10
=g15
HC
34MOK
34en eo
34a
Re: GRAAG ADVIES GEVRAAGD OVER DE CODES tevaak/teveel gereke
Nu nog erge pijn blijkt volgens second opinie vijltje achtergebleven(ik heb een nikkelallergie)er is me niet over gezegd door de ta,er is aan een kanaaltje begonnen maar niet afgemaakt,mondhygieniste vindt het vreemd er zit een pocket diepte van 7mm aan de achterste kies,er zit caries onder de brug en de endo s moeten opnieuw en er zitten mega ontstekingen onder.
Brug li onder 3 delig geplaats januari 2009,nov 2009 pijn,ta zegt hij moet eruit,wil dat niet wil doorgestuurd,januari 2010 paradontoloog,ze zegt moet er echt uit,kan pas in maart 2010 ,zit een enorm granuloomzak,was niet te verdoven heb gegild van de pijn,ta zegt xtra pijler ,vol verbazing zijn er 2 xtra tanden omslepen,dacht 1.
Nieuwe 5 delige brug voorlopig vast,pijn pijn,tandenpijlers zo dik als kiezen,pijn achterste kies en de 2 pijlers,tandvlees,kaakholte binnenin opgezet,ta ziet niets,vervanger constateerd een grote ontsteking achterste kies en een caries kies,brug zit 1 maand en niet pijnvrij geweest,gelukkig kan de brug ereven af,helaat bij de endo doorgeboord veel pijn.
Krijg toch 2 endo s aan de pijlers,want dat werd geadviseerd door de kaakchirurg.
Kaakchirurg okt 2010 zegt dat boven de appexen aan het genezen zijn ,maar ik heb pijn,hij ziet wel zwarte puntjes onder de pijlertanden.Nieuwe brug onderin dec 2010,nog erg veel pijn ,wat moet ik doen wat is wijsheid,hoe kan ik caries onder 2 bruggen hebben,wat is verwijtbaar,nu zei de ta in dec 2010de bovenbrug is aan vervanging toe,ben nu al 10.000 armer,het geld is op,heb al 2 bruggen moeten betalen links beneden en heb nog mega veel pijn,heel graag advies,foto sturen lukt niet http500 fout.
Enige manier waarop hier wat over te zeggen is: second opinion, met volledige dossier en foto`s vooraf etc er allemaal bij.
Er lijkt sprake van snelle caries, dus dan moeten eet/drinkgewoontes en zaken als bepaalde systeemziektes ook meegewogen worden, zoals bv een al dan neit goed ingestelde diabetes(zeg niet dat u het heeft, maar kan rol spelen in het algemeen, ook bij moeizaam of geen herstel ontstekingen en zo.)
Die caries onder de brug links beneden ,zat er hoogswaarschijnlijk al voordat de brug voorlopig vast zat samen met de ontsteking aan de wortels,daar ik al steeds megapijn had en de ta dat als weerpijn neerlegde en de dienstdoende ta daar boos over was ,toen zat de brug er echt net in,ongeveer een 3 a 4 weken!!!.De dienstdoend ta vind het ook niet kunnen dat ik li beneden een 3 delige brug en nog geen jaar later een 5 delige brug zelf moet betalen.Met nog steeds verschrikkelijke pijn.Kan het doorschieten VAN DE wk aan de achterste kies van deze brug verholpen worden,bij wie???
En hoe komt het dat deze pijlertanden zo n pijn blijven doen de ta had een wk gedaan maar was met 15 min klaar hoefde ook niet terug te komen.
De bovenbrug links
Daar was ook al pijn voordat hij geplaatst was en de dienstdoende ta vindt het gewoon zeer vreemd dat ik elke keer na een brug pas wkb krijg en daarvoor niets?te zien is( of niets gezegd wordt)en dat de ta niets ziet ?en de kaakchirurg 2 appexen moet doen de eerste en laatste pijler li bovenbrug.
En wat moet ik nou,er zit volgens de dienstdoend ta teveel fout aan de 3 delige bovenbrug en dat vijltje afgebroken bij de derde kies,(nikkelallergie)en caries bij onder de brug en de wk behandeling is volgens hem niet compleet uitgevoerd,begonnen aan een kanaal en niet afgemaakt(4de meen ik,dat hij zei)en endo s en nieuwe appexen en achterstye kies pocket 7mm.Is deze brug nog te redden kan hij er voorzichtig uit alles laten doen en dan weer terug?????????
Weet u misschien waar ik het beste terecht kan met deze pijnklachten????
Wat betreft dossier krijg ik niet ook geen foto s,alleen de rekening van de endo boven de 3 de kies,waar een afgebroken vijl zit.Graag advies vooral hoe en waar ik heen moet om van de pijn af te komen,bvd
zolang pijn ,weet het echt niet meer wat ik moet doen!!
Willen jullie me aub adviseren nav mijn scenario aan pijnklachten?
Inmiddels is mijn brug links boven ook doorgezaagd en heeft de kaakchirurg element 27 verwijderd met veel apicaal granulatie weefsel.
Nu een maand terug,en er komt nog pus uit,is dat normaal??Alleen 1 pijler is overgebleven,die met dat vijltje erin.
De vijfdelige brug links onder (de derde in nog geen 2 jaar,)zit voorlopig vast en vreselijke pijn aan de pijlers.De achterste pijler is vorig jaar doorgeboord met een endo,het voelt momenteel als zwaar ontstoken aan met dreunende pijn,kan dit nou wel of niet bij een kaakchirurg opgelost worden,tevens linkeronderkaak blijft dik,hoe komt dat dan?
?De 2 pijlertanden blijven nare pijn houden,kan ze amper met mijn tong/vinger aanraken,mijn nieuwe tandarts denkt dat ze overbelast zijn na het verwijderen van element 34 metgranuloomzak en vervolgens maand later zeer grote botsplinter,zelf denk ik aan een gekneusde wortel ofzo,bij de noodbrug kon ik ook absoluut geen kou er tegen aan verdragen.
Hoe kom ik erachter wat er loos is met de pijlertanden en kies,moet ik vragen om een doorverwijzing,naar wie dan???Acta??Bijzondere tandheelkunde?Inmiddels is er een brief naar het ant gestuurd.
Het is toch niet normaal dat ik al jaren met constante pijn moet lopen?????????
pusafvloed maand na behandeling is niet normaal, maar ik neem aan dat u daarmee terug gegaan bent al. zo niet alsnog doen.
links onder zijn allemaal endo`s gedaan, kan kc wellicht iets mee . vraag het hem!!!