Mijn hele gebit laat het afweten!

Author:
benerzoklaarmee
Posted:
do, 04/28/2011 - 07:25
Hallo allemaal! Ik ben een vrouw van 41 jaar en heb ong. 15 jaar geleden een ernstig auto-ongeluk gehad. Vanaf die tijd is mijn gebit zeer gevoelig, kiezen breken doormidden, de een na de andere wortelkanaalbeh. enz.
Rechts en voor( boven) heb ik reeds kronen en bruggen die mooi gemaakt zijn door diverse tandartsen.
Afgelopen februari heb ik linksonder een kies laten trekken die na meerdere WKB pijnlijk bleef. Echter is daarbij mijn kaakbot gebroken!
Heb een andere tandarts gezocht die mij dit meedeelde. Hij heeft een uitstekend stukje bot weggeknipt en na een maand gek wordend van de pijn werd het eindelijk rustiger.
Nu is het sinds een week of 3 weer behoorlijk mis.Echter kan ik de pijnlijke kies niet eens meer aanwijzen daar nu de hele linkerkant zeer doet. Ik kan er beslist geen warm / koud aan hebben, moet lauw water gebruiken bij poetsen en kan niet eens spoelen.
Is dit inmiddels onbegonnen werk voor WKB aan al die kiezen links? Zowel boven als onder zeurt het, en elke dag heb ik er hoofdpijn van daar ik duidelijk voel dat de pijn langs mijn linkeroog trekt.
Voordat ik weer in de malle molen stap van tandartsenbezoek die de vorige keer "met de rug tegen de muur stonden" hecht ik veel waarde aan uw mening hier op het forum. U neemt namelijk alle bezoekers hier erg serieus heb ik gemerkt.Ik ben al heel ver in gedachten om alles maar te laten trekken nu zelfs de kaakchirurg me niet wil helpen! Die denkt dat een wortelpunt mij deze pijn nooit kan bezorgen!En bij tikken tegen mijn kiezen ga ik door de grond! Waar begin ik nu?
Wat kan dit toch zijn? En op vele foto's die zijn gemaakt zien ze niets!
Alstublieft uw visie op mijn verhaal?
Vriendelijk bedankt alvast.
benerzoklaarmee

Hartelijk dank voor uw reaktie. Het betrof een eenzijdig auto-ongeluk, waarbij later is gebleken dat ik ( door een whiplash die niet eerder is vastgesteld) een acute nekhernia ontwikkelde. Die is nu al jaren onder kontrole maar de zenuwen zijn blijvend beschadigd. Heb er een prednison-kuur incl. 3 injecties voor gehad.Ik woonde destijds in Duitsland. Dit was 6 jaar geleden.
Er was verder niemand bij het ongeluk betrokken dus niemand heeft gezien wat er gebeurd is daar ik wakker ben geworden in een ( droge) sloot. Ben uit de auto geslingerd nadat mijn auto in slip is geraakt omdat het glas was in een bocht met natte bladeren.
Dit is het hele verhaal van het ongeluk.
do, 04/28/2011 - 09:15 Permalink
benerzoklaarmee

Zojuist bij de tandarts geweest. Heb een geweldige tandarts gevonden hier in het stadje in Twente! Deze man heeft ontdekt dat de oorzaak waarschijnlijk niet bij mijn gebit ligt maar in mijn linker neusholte! Op de foto was goed te zien dat de zenuw-uiteinden van mijn wortels tegen de bijholtes van de neus aandrukken! Ik heb eerlijk verteld dat ik jarenlang neusspray gebruikt heb om 's-nachts fatsoenlijk adem te halen door mijn neus. Hier ben ik 2 weken geleden zelf mee gestopt, waarschijnlijk had ik een voorgevoel dat het hiermee te maken had?
Hij mocht me helaas niet doorsturen naar een KNO-arts maar ik moest dat via de huisarts regelen. Ik ruik al jaren niets met mijn linker neusgat. Jemig, zou dit alle tand-ellende veroorzaakt hebben? Wel gek want ik heb de meeste pijn vanuit mijn onderkaak.Goed dat deze tandarts verder denkt en luistert, ik ben erg blij met hem en met dit forum!
Hopelijk hebben andere forum-bezoekers iets aan mijn verhaal?
Hartelijk dank voor de reakties!
do, 04/28/2011 - 12:22 Permalink