Verstandskiezen trekken

Author:
dianasmink
Posted:
zo, 04/24/2011 - 08:46
Hallo,

Aanstaande vrijdag moet ik naar de kaakchirurg. En mijn tandarts gaf aan dat ik alle 4 mijn verstandskiezen moet laten weghalen.
De kaakchirurg doet dit 2 om 2. IK ben echt zo bang hiervoor.
Wie heeft er ervaring hiermee en kan mij een beetje geruststellen.
De verdoving daar zie ik het meest tegen op. Krijg je er ook eentje in je gehemelte?

Gr Diana
twilitekid

Vele mensen gingen je voor, en die hebben het allemaal overleefd ;)

Ik heb het zelf ook gehad, en dat het eng is begrijp ik natuurlijk maar al te goed, ik ging er zelf ook niet echt fluitend naartoe :P Maar de ingreep zelf valt echt alles mee. Van de verdoving voel je weinig tot niets, en de kiezen zijn eruit voor je er erg in hebt. Het vervelendste vond ik de dagen erna, want dan gaat kauwen wat lastig en zul je je moeten beperken tot Brinta, vla en soep. Napijn is meestal goed te onderdrukken met Ibuprofen 600mg (daar zul je wel een recept voor meekrijgen), evt. in combinatie met paracetamol. Het is al bij al geen hele leuke ingreep, maar het doet geen pijn en voordat je beseft wat er gebeurd is sta je alweer buiten. :smt020
di, 04/26/2011 - 02:27 Permalink
dianasmink

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet bang voor wat er daarna komt maar meer voor de verdoving.
Voelt die net zo als bij de tandarts? Ik heb voor een maand of 2 ook een wortelkanaalbehandeling gehad en daar zag ik ook enorm tegen op. Maar ook daar ging ik wel fluitend naar buiten.
Krijg je dan ook een verdoving in je gehemelte?

Groetjes Diana
di, 04/26/2011 - 06:47 Permalink
dianasmink

Hey,

Bedankt voor je reactie. Tja stom he dat ik het meest op zie tegen de
verdoving. Ik heb echt buikpijn ervan. Slaap slecht en kan eigenlijk alleen maar daaraan denken. Maar ja het moet toch gebeuren en je hoort zoveel verhalen van een ieder. Wel allemaal positief hoor. En ik denk ook maar zo ik heb ook al een wortelkanaalbehandeling overleefd?

Gr Diana
di, 04/26/2011 - 11:28 Permalink
twilitekid

Zo moet je maar denken, ja :) Ik heb eind vorig jaar ook een wortelkanaalbehandeling gehad, en dat vond ik eigenlijk een veel vervelendere behandeling. Niet dat het zo'n pijn deed, maar ik moest de eerste keer een uur met mijn mond open liggen en daarna nog drie keer terug komen. En dat vreselijke rubber lapje en dat irritante klemmetje dat steeds om mijn kies moest!

Zijn je verstandskiezen al door of liggen ze nog (scheef) onder het tandvlees?
di, 04/26/2011 - 11:57 Permalink
dianasmink

Ik heb nu net een puntje door van 1 verstandskies. De andere zijn nog lang niet door en volgens mij komen die ook scheef door. Dus wie weet halen ze die andere er helemaal niet uit. Ik heb er geen last van.
Wel van die ene die nu door is. Maar daarvoor nooit geen klachten.
di, 04/26/2011 - 14:13 Permalink
dianasmink

Kom zojuist terug van de kaakchrirug.
Niets aan het handje. Waarom heb ik me zo druk gemaakt en slecht geslapen voor dit? De verdoving voel je gewoon bijna niet. Beter dan bij de tandarts. En van de rest voel je ook niets. De verdoving is nog niet uitgewerkt dus wat de rest doet weet ik nog niet. Maar tot nu toe heel erg opgelucht.
Nog 2 te gaan. Maar dan kom ik met een glimlach binnen gestapt :)
vr, 04/29/2011 - 10:23 Permalink