hallo allemaal
moet even van me afschrijven zit gewoon te huilen achter de computer. gaat helemaal nergens over maar kan het even niet stoppen.
Ik heb problemen met mijn hormonen, ik word hiervoor behandeld maar ben nu aan het afbouwen. Sinds dat ik nog maar 5 mg progestron slik heb ik bij me hormoonschommelingen (eisprong, menstruatie) klachten.
vorige keer begon het bij mijn 2 ondertanden een soort kriebelend gevoel. na 3 dagen was het plots helemaal weg, niks meer aan de hand. Dacht toen zie je komt door me hormonen.
tijdens mijn menstruatie begon 1 ondertand op te spelen. het doet geen pijn is alleen erg irritant. Nu heb ik een bultje ontdekt wat beetje pijnlijk is als ik erop druk. ik voel dan een soort druk in die ene ondertand. heb geen last met warm en koud.
in je mond heb je een soort peesje wat vast zit aan je lip en kaak. als ik langs dat peesje naar benden druk, daar zit het bultje.
Ik haal alweer de meest enge dingen in me hoofd en sta echt te trillen als een rietje. Dacht vanmorgen hup stel je niet aan bel de tandarts op stop met zeuren. Dus ik trok de stoute schoenen aan en heb gebel. Zal je altijd zien, assistent ziek, eigen tandarts helemaal vol, vervangende tandarts ziek dus kan pas ergens volgende week. Ik wil zo graag weten wat het is!
zie al wortelkanaalbehandelingen voorbij gaan in me hoofd.
wie kan mij gerust stellen? en misschien vertellen of iemand dit herkend en wat er aan gedaan is? zodat ik me er mogelijk op voor kan bereiden!
moet even van me afschrijven zit gewoon te huilen achter de computer. gaat helemaal nergens over maar kan het even niet stoppen.
Ik heb problemen met mijn hormonen, ik word hiervoor behandeld maar ben nu aan het afbouwen. Sinds dat ik nog maar 5 mg progestron slik heb ik bij me hormoonschommelingen (eisprong, menstruatie) klachten.
vorige keer begon het bij mijn 2 ondertanden een soort kriebelend gevoel. na 3 dagen was het plots helemaal weg, niks meer aan de hand. Dacht toen zie je komt door me hormonen.
tijdens mijn menstruatie begon 1 ondertand op te spelen. het doet geen pijn is alleen erg irritant. Nu heb ik een bultje ontdekt wat beetje pijnlijk is als ik erop druk. ik voel dan een soort druk in die ene ondertand. heb geen last met warm en koud.
in je mond heb je een soort peesje wat vast zit aan je lip en kaak. als ik langs dat peesje naar benden druk, daar zit het bultje.
Ik haal alweer de meest enge dingen in me hoofd en sta echt te trillen als een rietje. Dacht vanmorgen hup stel je niet aan bel de tandarts op stop met zeuren. Dus ik trok de stoute schoenen aan en heb gebel. Zal je altijd zien, assistent ziek, eigen tandarts helemaal vol, vervangende tandarts ziek dus kan pas ergens volgende week. Ik wil zo graag weten wat het is!
zie al wortelkanaalbehandelingen voorbij gaan in me hoofd.
wie kan mij gerust stellen? en misschien vertellen of iemand dit herkend en wat er aan gedaan is? zodat ik me er mogelijk op voor kan bereiden!
Re: bult, help!!
Ik ben natuurlijk geen professional, maar het eerste waar ik aan denk is een blaar? Dit kan erg pijnlijk zijn. Maak je maar niet zo druk en maak een afspraak bij de tandarts volgende week. Misschien is het ''bultje'' dan al weg.
dank voor je antwoord ben ik erg blij mee. Een blaar is het helaas niet het is een klein bobbeltje wat te voelen is als ik er met me vinger over heen ga. ik dacht gelijk ow hemel straks is het een wortelpuntontsteking.. maar kan dat dan ook zo maar 3 weken weg blijven om vervolgens weer op te komen?
zoals ik al eerder aangaf kreeg ik de eerste keer klachten na afbouwen hormonen tijdens eisprong. na 3 dagen was het plots weg, niks meer aan het handje. tijdens menstruatie kwam het weer zit nu op cuclus dag 8 bloeding is over maar nog wel last. me eisprong is alweer in aantocht is te zien op mijn test.
Ik hoop dus eigenlijk dat het na me eisprong weer over is. als dat het geval is moet het wel hormonaal zijn.. uiteraard laat ik het wel nakijken voor zekerheid, maar kan pas volgende week te recht! Ik heb ook geen pijn. (en ik ben een mietje hoor) het is eerder irritant, alsof er iets tussen me tanden zit wat druk geeft. Ik knars tand ook heel erg rond hormoonschommelingen (wat een hormoonmonster ben ik he :)) ik heb wel zo'n bitje, maar die zit niet lekker nu bij die voortand.
als er nog meer mensen zijn die ideeen hebben hoor ik die graag..
Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij kan/is dat wel zo.
Zelf heb ik een keer een ontsteking gehad welke na ene paar dagen wegtrok.
Toen dit ter sprake kwam bij de controle bij de TA enkele maanden later maakte
zij meteen een röntgen-foto waarop te zien was dat er zich nog duidelijk een
ontsteking verschuilde in mijn kaak. Een dubbele WKB was nodig in mijn geval.
Als je nu geen last hebt zou ik me er niet te druk om maken en
dan bij de eerste mogelijkheid volgende week naar de TA gaan.
Succes en Sterkte,
JAN
ik ben er ook echt bang voor als ik die bult voel (wat overigens niet te zien is) is het gevoelig. en het drukkend gevoel hou ik. ik ga dus maar van het ergste uit! kunnen ze een wortelkanaal behandeling uitvoeren in je voortand (onder) en doet het zeer? of voel je er niks van?
ik heb echt angst voor de tandarts, al gaan de controlles beter...
moet ik hier NU mee naar de tandarts? om erger te voorkomen? of is het geen spoed?
heb net weer de tandarts gebeld. en kan gewoon niet eerder, tenzij ik echt mega mega mega pijn heb en dat heb ik niet, en ja ik ben een mietje dus zal wel meevallen.
wat nu mijn grootste probleem is, is dat ik het niet los kan laten. ik denk steeds ow jee wat als het iets is? wat gaan ze dan doen? en doet het zeer? en is het een heel erg probleem? of valt het mee? misschien is er wel niks? en zijn het echt de hormonen maar ja voel wel die bult (die je niet ziet) onder me tandwortel(gok ik) naast me lippeesje.
en dan stel ik mezelf weer de vraag: joh als er iets is moet het gebeuren.. klaar... dus laat het los en maak je niet druk.. en dan gaat het weer even. plots begin ik weer te piekeren en denk aan alle enge dingen die er wel eens zouden zijn. zie mezelf nu al liggen voor een wortelkanaalbehandeling of erger me tand moet eruit!
zucht, vermoeiend he?
wist ik maar wat het wel of niet is.. en daar moet ik dus nog heel wat dagen op wachten.. ik ga er toch echt vanuit dat ik een ontsteking heb anders heb ik dat gevoelige bultje niet rond me tandwortel. en bij het gebied van mijn tong (binnenkant kaak) is het ook gevoelig.
mijn moeder wil gelukkig mee en dat voelt goed! man o man wat een stress om zeer waarschijnlijk weer helemaal niks. maar kennelijk dus bang voor het onbekende. ik hou graag controle en wil graag weten hoe en wat! en dat heb je in de tandarts stoel niet.
sorry dat ik jullie hiermee vermoei maar moest het echt even kwijt!!
Ik snap helemaal hoe je je voelt en kan dat gevoel helaas niet wegnemen.
Wel kan ik proberen antwoord te geven op je vragen: JA, op een voortand kan een WKB gedaan worden,
ik heb er al meerdere op mijn status staan, sommige onder een kroon en 2 helaas zelfs door een kroon heen.
Bij mij zijn ze allemaal pijnloos geweest: de dubbele onder een kroon doordat er goed verdoofd was,
1 van de WKB's door een kroon heen was pijnloos zonder verdoving: de zenuw
was door de ontsteking al afgestorven en kon dus ook geen pijn meer doorgeven...
Ik DENK dat er wel wat aan de hand is, maar dat het niet ernstig is. Er zal wel wat aan
gedaan moeten worden, maar dat kan volgens mij vrijwel pijnloos gedaan worden.
Wat je ook doet, VERTEL je TA dat je bang bent, vraag hem/haar uit te leggen wat er gedaan wordt
en spreek af dat ze stoppen als je je hand opsteekt. Zo hou jij toch een stukje controle en daarmee rust.
Succes en hou ons op de hoogte,
JAN
ik weet 100% zeker dat er wat is... helaas
gister avond toch wel pijn terwijl ik teveel paracetamol had genomen...
nacht redelijk doorgekomen nu onder me voortanden voelt het alsof het dik is en stijf.. dus kan niet anders dan een ontsteking! ik moet morgen heen maar trek dit niet nog een dag en nacht...
duim je voor me jan?
duimen jullie? uiteraard kom ik me straks weer melden.
ik ben terug en had een behoorlijke ontsteking! erger dan dat ze op foto konden zien.
het zat op me kaakbot?
ik heb een wkb gehad in 1 keer afgemaakt! ik kwam huilend binnen, en ging bijna lachend weg. heb er niks van gevoelt. nu zeurt het wel en voel me niet lekker. ging net bijna van me graatje maar goed mogelijk door opgebouwde spanning? geen idee! het is achter de rug heerlijk gevoel. nu hopen dat het goed gegaan is..
Dat je je niet leker volet kan heel goed van opgebouwde spanning zijn:
ik voelde me de afgelopen dagen ook niet fijn doordat ik me druk zat
te maken over het al dan niet nemen van ontslag.
Dat heb ik gedaan en nu voel ik me ook gelijk een stuk beter.
Enne, dat je je als een klein kind voelde geeft helemaal niks!
Daaraan toegeven is VEEL dapperder dan het blijven ontkennen!
dank weer voor je woorden.. ja het maakte me ook niks uit op dat moment. ik dacht ze denken maar wat ze willen denken. ik ben BANG en dat is nou eenmaal zo. :smt003
ik voel die ontsteking nog wel zitten.. hoop dat zoals de tandarts zegt dit weg trekt!!
enne bedankt voor je steun he..