Hallo!
Na jarenlang veel angst te hebben gehad. Heb ik uiteindelijk besloten om de tandarts te bezoeken en mezelf over de schaamte van een slecht gebit te zetten. De tandarts heeft een begroting gemaakt en is begonnen met de behandeling. Nu het klaar is, ben ik er ontzettend blij mee en is mijn gebit niet meer pijnlijk. Een heel prettig gevoel.
Voorafgaand aan de behandelingen heb ik een begroting laten maken. Nu eenmaal de facturen binnen zijn, blijkt de rekening uiteindelijk 40% hoger uit te vallen. Dit is een fiks bedrag van 500 euro.
Tijdens de behandeling bleek dat de kies waar een wortelkanaalbehandeling voor nodig was, gecompliceerder te zijn en te bestaan uit drie of zelfs vier verschillende kanalen. Ik werd naar een collega doorverwezen, die met een microscoop de wortelkanaal heeft uitgevoerd. Deze tandarts kon de kies niet meteen dichten, omdat het niet stopte met bloeden. Hierdoor ben ik een twee uur later nog eens moeten langskomen. Deze wortelkanaal behandeling bij deze tandarts is bijna alleen al 500 euro geweest. Hier is door beide tandartsen nooit over gesproken dat het zoveel duurder zou zijn.
Had hierover gesproken moeten worden? En wat kan ik nu alsnog doen?
Na jarenlang veel angst te hebben gehad. Heb ik uiteindelijk besloten om de tandarts te bezoeken en mezelf over de schaamte van een slecht gebit te zetten. De tandarts heeft een begroting gemaakt en is begonnen met de behandeling. Nu het klaar is, ben ik er ontzettend blij mee en is mijn gebit niet meer pijnlijk. Een heel prettig gevoel.
Voorafgaand aan de behandelingen heb ik een begroting laten maken. Nu eenmaal de facturen binnen zijn, blijkt de rekening uiteindelijk 40% hoger uit te vallen. Dit is een fiks bedrag van 500 euro.
Tijdens de behandeling bleek dat de kies waar een wortelkanaalbehandeling voor nodig was, gecompliceerder te zijn en te bestaan uit drie of zelfs vier verschillende kanalen. Ik werd naar een collega doorverwezen, die met een microscoop de wortelkanaal heeft uitgevoerd. Deze tandarts kon de kies niet meteen dichten, omdat het niet stopte met bloeden. Hierdoor ben ik een twee uur later nog eens moeten langskomen. Deze wortelkanaal behandeling bij deze tandarts is bijna alleen al 500 euro geweest. Hier is door beide tandartsen nooit over gesproken dat het zoveel duurder zou zijn.
Had hierover gesproken moeten worden? En wat kan ik nu alsnog doen?
Re: Verschil in offerte en rekening
Overigens lijkt het mij logisch als er complicaties zijn, en zelfs een andere tandarts (endodontoloog neem ik aan) erbij gehaald wordt dat er extra kosten zullen zijn.
Wat staat er op de begroting over dit soort situaties?
Re: Verschil in offerte en rekening
De andere tandarts heeft met een operatiemicroscoop gekeken.
Ik begrijp dat er andere kosten bij komen kijken, als het gecompliceerd ligt. Maar zijn dit niet ook dingen die op de foto´s zijn te zien? Er is een Orthopantomogram gemaakt, en meerdere foto´s.
De codes die bij de wortelkanaal behoren zijn als volgt:
E02
E16
E85
E45
E86
E04
A10
X10
X10
V14
V21
Ik heb ergens gelezen dat je 15% mag verschillen van de begroting. Maar wat als dit, zonder te communiceren met 40% wordt overschreden.
Re: Verschil in offerte en rekening
Re: Verschil in offerte en rekening
Foto's geven geen 100 percent betrouwbaar beeld tenzij mischien een 3 D maar dan val je achterover van de rekening ervan
Re: Verschil in offerte en rekening
Re: Verschil in offerte en rekening
Ik heb ondertussen contact gehad met de praktijk en het verschil zal gedekt worden door de praktijk!
:)