Vraag over pijn naar extractie kies

Author:
pierk
Posted:
za, 05/14/2011 - 13:07
Hallo allen,

Afgelopen maandag mijn achterste kies linksboven laten verwijderen bij de kaakchirurg. Mijn eigen tandarts was bang dat hij zou breken dus dit was de meest verstandige keus.

Ik had al geruime tijd last van deze kies (geen verstandskies). Af en toe speelde de pijn flink op en vooral met hete dranken was het oppassen. Ook periodes gehad dat de pijn weer verdween. De kies had al eens een wortelkanaalbehandeling gehad maar bleek toch zo nu en dan te zorgen voor irritatie. In overleg ervoor gekozen om hem toch te laten verwijderen.

Nu ging het trekken zonder problemen, de kies is niet gebroken en er in zijn geheel uitgekomen. Netjes gehecht en weer naar huis. Nu heb ik mijn verstandskiezen in het verleden laten verwijderen dus weet dat ik napijn kan verwachten.

Het zeurt nu nog steeds wel wat maar de pijn is prima te houden. Wat ik wat raar vind is dat ik af en toe een drukken gevoel achter mijn neus lijk te hebben. Meer aan de bovenkant van de neus tussen de ogen. Ik kan het niet omschrijven als pijn, want dat doet het niet maar het is een drukkend gevoel. Dit is niet constant maar met vlagen. Tijdens het typen van dit topic wel een stuk of 10 keer gebeurd ondertussen.

Weet iemand wat dit kan zijn en zal dit gevoel weer verdwijnen?

Gr.

Arie
Paramedic

Hoi, als het drukkende gevoel toeneemt bij vooroverbukken, of snelle hoofdbewegingen, zou het kunnen zijn dat de bodem van de kaakholte licht ontstoken is geraakt. Is niet erg, wel wat vervelend soms. Vaak gaat dit vanzelf over, dus kijk het even aan. Wordt het echter een pijnlijke boel, neem dan contact op met jouw tandarts.

Groet ! en succes.
za, 05/14/2011 - 15:19 Permalink