tanden breder laten maken

Author:
zwemmen98
Posted:
di, 05/17/2011 - 18:04
hallo,
mijn orthodontist zei dat als ik een beugel wilde, dat ik dan ook de twee tanden naast mijn voortanden breder moest laten maken. maar ik zou graag willen weten hoe dat dan gaat.
kan iemand hier antwoord op geven? en moet je voor een beugel die tanden breder laten maken?
Romy32

Tanden breder maken wordt met composiet gedaan. Dat is wit materiaal, waar ook gaatjes mee gevuld worden. Simpel gezegd wordt het composiet in laagjes tegen je tanden aan geplakt, waarna het helemaal mooi wordt afgewerkt.

en moet je voor een beugel die tanden breder laten maken?

Ik neem aan dat de twee tanden waar het om gaat echt behoorlijk smal zijn, en dat je orthodontist je daarom aanraadt ze breder te laten maken. Anders moet er waarschijnlijk te veel geschoven worden om alles op elkaar aan te laten sluiten. Ook denk ik dat het na de beugel moeilijker stabiel te houden is, als er zulke grote ruimtes tussen je tanden hebben gezeten. Met andere woorden: de kans dat er spleetjes terugkomen is dan groter.

Let wel: dit is wat ik denk.
Een orthodontist kan jouw vraag het beste beantwoorden.
En je eigen orthodontist natuurlijk nog het állerbeste, want die heeft jouw tanden 'live' gezien.
di, 05/17/2011 - 19:19 Permalink
tjaatje

De orthodontist heeft dit ook geadviseerd bij mijn zoon. Hij heeft namelijk erg kleine tanden, waardoor ook na het beugelen, het spleetje tussen zijn voortanden wel weg zal zijn, maar dan ontstaat er weer ruimte tussen de andere tanden.
Zij had het echter over schildjes die over de tanden geplaatst worden en een jaar of wat mee gaan.

Dit is volgens mij ook niet iets wat de tandarts doet, maar meer werk voor een tandtechnicus?
wo, 06/01/2011 - 08:01 Permalink