happen

Author:
mvc1
Posted:
di, 05/17/2011 - 09:38
op 06/05 (11 dagen geleden) werden al mijn tanden onder narcose uitgetrokken.
volgens stomatoloog moet ik naar de tandarts zodra het tandvlees genezen en voldoende stevig is om een afdruk (happen) te laten maken voor een kunstgebit.
Hoelang moet ik ongeveer wachten?
vV

meestal word de prothese vooraf gemaakt, en gelijk geplaatst na de extracties....... als je dat achteraf doet gaat er toch wel even een maand tot anderhalve maand overheen denk ik voordat de wonden goed genoeg dicht zijn en zo..
di, 05/17/2011 - 20:19 Permalink
mvc1

bedankt, volgens mijn tandarts moet ik 5 tot 6 weken wachetn.
Ik las op het forum dat er ook een digitale manier bestaat ter vervanging van het happen.
Kan dit in belgie? Moet ik dan minder lang wachten?
wo, 05/18/2011 - 10:25 Permalink
Workie

digitaal kan meen ik nog niet voor voll. prothese gebruikt worden. een tandarts die ermee werkt moet je denk ik actief zelf zoeken..

Kan inderdaad nog niet maar ze zijn er wel mee bezig. Probleem is dat je zachte weefsels hebt die licht indrukbaar zijn en er zijn geen referentiepunten in de kaak als er niks geen elementen meer staan, dus kun je het nagenoeg niet scannen. In de VS zijn ze er al ver mee en hebben ze digitaal een prothese kunnen maken alleen was de pasvorm om te huilen maar deze techniek zal vast wel binnen nu en 5 jaar beschikbaar zijn en sterk verbeterd :)
wo, 05/18/2011 - 17:31 Permalink