hangende onderlip na implantatie

Author:
korshuize1
Posted:
wo, 05/18/2011 - 18:56
In oktober 2010 heeft de tandarts 2 implantaten in mijn onderkaak geplaatst,Sindsdien heb ik een hangende onderlip.(een ""centenbak"")De tandarts had dit niet eerder meegemaakt en raadde me aan om 's nachts het ondergebit in te houden omdat ik misschien allergisch ben voor de steg.Mijn onderlip is ook heel dik een de binnenkant.Mocht de eventuele allergietest negatief uitvallen wil hij me meenemen voor een onderzoek bij de universiteit.Heeft iemand een idee hoe ik aan die hangende onderlip kom?Ik voel me echt mismaakt.b.v.d
TechniekerJeetje

Eerst maar eens een allergie test denk ik....
Als het een allergie voor de steg is, dan zou de oplossing waarschijnlijk een steg van een ander materiaal kunnen zijn.
Gemakshalve ga ik er van uit dat u nu een steg heeft van titanium, een beetje de trend tegenwoordig. Er is dan nog de keuze voor een ouderwetse gouden steg en, relatief nieuw, een steg van zirkonium. De laatste is nog niet echt gangbaar, maar wordt al wel gemaakt. Ik weet nog niet hoe deze zich op termijn houdt, daar deze er nog niet zo lang is.
Misschien dat door het vervangen van de steg de allergie en de daar bij behorende lip verdwijnen.
wo, 05/18/2011 - 23:53 Permalink
Workie

Ik denk zelf dat de steg van goud is ook daar zijn er gevallen van bekend van allergie. Implantaten zijn zelf meestal ook van titanium en daar kunnen de meeste mensen tegen dus zou een steg van titanium ook geen problemen geven.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitslag van de allergie test. Wie weet geeft het soldeer van de gouden steg het probleem. Of er komt niks uit de allergietest en blijkt er heel iets anders aan de hand te zijn.
do, 05/19/2011 - 00:25 Permalink
TechniekerJeetje

Ik denk zelf dat de steg van goud is ook daar zijn er gevallen van bekend van allergie. Implantaten zijn zelf meestal ook van titanium en daar kunnen de meeste mensen tegen dus zou een steg van titanium ook geen problemen geven.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitslag van de allergie test. Wie weet geeft het soldeer van de gouden steg het probleem. Of er komt niks uit de allergietest en blijkt er heel iets anders aan de hand te zijn.

Je kon nog wel eens gelijk hebben ook, (alhoewel ik steeds vaker hoor over een titanium allergie....)
Tenzij TS ook allergisch is voor de implantaten.... :wink:

Vraagje voor de TS;

Wat voor kleur heeft uw steg?
do, 05/19/2011 - 00:40 Permalink
Workie

Je kon nog wel eens gelijk hebben ook, (alhoewel ik steeds vaker hoor over een titanium allergie....)
Tenzij TS ook allergisch is voor de implantaten.... :wink:

Vraagje voor de TS;

Wat voor kleur heeft uw steg?
Ik ben vorig jaar naar een congres geweest en daar was een spreker die het had over de zin en onzin van allergie. Bleek dat de legeringen die gebruikt worden eigenlijk helemaal niet zo vaak problemen gaven. Wat wel een probleem was bij bij voorbeeld chroom/cobalt legeringen maar ook bij andere metalen was de oxides die niet goed weg gehaald waren of het slechte polijsten. Het kwam er simpelweg op neer dat het niet moet gaan om wat er in zit maar juist wat er uitkomt. Die professor deed bij mensen die een allergietest hadden ondergaan bij een dermatoloog nog eens een test en daar kwamen schokkende dingen uit bijna niemand was allergisch meer nadat het gemaakte werkstuk nog eens goed werd nagelopen of opnieuw gepolijst.

Zelfde geld voor de kusstoffen die we gebruiken voor bv protheses. Steeds meer mensen laten zich eerst testen op allergie en dan blijkt dat er heel veel mensen zijn die er niet tegen kunnen. Blijkt dat er een stofje inzit die bij iets van 95% van de mensen problemen oplevert. En dan moet er een duurdere kunststof worden gekozen zoals luxene. Maar wat blijkt dat stofje wat problemen oplevert zit in de poeder en doe je daar de monomeer bij en laat het chemisch reageren en je hebt een hele andere stof. En daar kan 98% tegen en hoeft er dus niet gekozen worden voor een alternatief.

Die man vond dan ook dat de huidige testen niet voldeden. Hij vond dat er ook vragenlijsten bij moesten komen en vragen wat voor sieraden ze dragen. Er word namelijk nog steeds een gouden steg of iets dergelijks vervangen voor allergie terwijl ze al heel erg lang sieraden dragen van goud zonder problemen en ook blijven dragen aangezien de steg en dus het probleem weg is. Het gekke is dat die mensen dan ineens van de klachten af zijn.

Erg interresant maar daar is de TS niet mee geholpen.
Wel ben ik benieuwd na de test of bijvoorbeeld er uit is gekomen dat de TS een allegie heeft voor goud of titanium, maar wel nog steeds met een peircing of een gouden trouwring aan de vinger rondloopt zonder problemen :)
do, 05/19/2011 - 19:16 Permalink
TechniekerJeetje

Toch best interessant!
Vraag me zelf soms best af in hoeverre het psychologische aspekt meespeeld. Ook hier bij jouw uitleg gaat dit op. Met geen last hebben van sieraden bedoel ik dan.
Hoe dan ook.... We zijn weer te veel aan het uitweiden hier! Haha.... Nou ja, soms gebeurd dat gewoon.
do, 05/19/2011 - 19:23 Permalink
Workie

Toch best interessant!
Vraag me zelf soms best af in hoeverre het psychologische aspekt meespeeld. Ook hier bij jouw uitleg gaat dit op. Met geen last hebben van sieraden bedoel ik dan.
Hoe dan ook.... We zijn weer te veel aan het uitweiden hier! Haha.... Nou ja, soms gebeurd dat gewoon.
:smt003 Ja een mens zit gewoon heel complex in elkaar en dat maakt het ook weer erg interessant :wink:

Maar goed er word nu uitgegan van een allergie maar ik denk dat er ook heel iets anders aan de hand kan zijn aangezien het over een hangende gevoelloze lip gaat. Ik ken namelijk iemand met dezelfde klachten en daar was een beschadigde zenuw de oorzaak. Helaas gebeurd in het buitenland.
do, 05/19/2011 - 19:39 Permalink
TechniekerJeetje

Toch best interessant!
:smt003 Ja een mens zit gewoon heel complex in elkaar en dat maakt het ook weer erg interessant :wink:

Maar goed er word nu uitgegan van een allergie maar ik denk dat er ook heel iets anders aan de hand kan zijn aangezien het over een hangende gevoelloze lip gaat. Ik ken namelijk iemand met dezelfde klachten en daar was een beschadigde zenuw de oorzaak. Helaas gebeurd in het buitenland.

Dit was ook bij mij al opgekomen. Verdovinkje iets misgegaan lijkt mij best waarschijnlijk, maar let wel... Ik kan er als niet medicus h-e-l-e-m-a-a-l naast zitten.....
do, 05/19/2011 - 19:46 Permalink
Workie

Toch best interessant!

Dit was ook bij mij al opgekomen. Verdovinkje iets misgegaan lijkt mij best waarschijnlijk, maar let wel... Ik kan er als niet medicus h-e-l-e-m-a-a-l naast zitten.....
Ik ben net als jouw geen medicus, dus het kan van alles zijn. Maar ben wel benieuwd wat het nou zou kunnen zijn. Het is namelijk wel een vervelend probleem.
do, 05/19/2011 - 20:39 Permalink
korshuize1

Allereerst aan iedereen die gereageerd heeft:hartelijk dank.Het volgende:de steg is zilverkleurig.Over 2 weken moet ik bij de tandarts terugkomen om te kijken of het's nachts inhouden van het ondergebit de zwelling heeft verminderd(wat nu nog niet het geval is).Daarna eventueel een allergietest.Mijn onderlip is niet ongevoelig eerder het tegendeel.Ondertussen zwelt ook het slijmvlies van mijn wangen en bovenlip op,met het gevolg dat ik telkens erop bijt,en dus bloedblaren krijg.Ik vind het heel raar,ik draag al sinds 1969 een prothese,heb mijn mond altijd goed verzorgd en nog nooit ergens last van gehad,dus ik heb ontzettende spijt dat ik implantaten heb genomen.vriendelijke groet,C.J.K.
vr, 05/20/2011 - 21:11 Permalink
Workie

Allereerst aan iedereen die gereageerd heeft:hartelijk dank.Het volgende:de steg is zilverkleurig.Over 2 weken moet ik bij de tandarts terugkomen om te kijken of het's nachts inhouden van het ondergebit de zwelling heeft verminderd(wat nu nog niet het geval is).Daarna eventueel een allergietest.Mijn onderlip is niet ongevoelig eerder het tegendeel.Ondertussen zwelt ook het slijmvlies van mijn wangen en bovenlip op,met het gevolg dat ik telkens erop bijt,en dus bloedblaren krijg.Ik vind het heel raar,ik draag al sinds 1969 een prothese,heb mijn mond altijd goed verzorgd en nog nooit ergens last van gehad,dus ik heb ontzettende spijt dat ik implantaten heb genomen.vriendelijke groet,C.J.K.

Zo te lezen heb je een steg van titanium en dat is hetzelfde materiaal als de implantaten. Het klinkt misschien gek maar ik hoop voor je dat het geen allergie is, maar iets totaal anders wat hopelijk erg onschuldig is en heel simpel op te lossen is :)
vr, 05/20/2011 - 22:41 Permalink
siervogeltje

Ik ben heel erg benieuwd naar uw ervaringen aangaande de allergietesten!
Zijn er bij van tevoren geen allergietesten gedaan dan?
Ik bedoel dus voor het implanteren?

En verder wilde ik even opmerken dat je heel goed allergisch kunt
reageren op metalen in je mond, terwijl je bijv. wel een gouden ring
draagt! Contact op de opperhuid of op de slijmvliezen zelf! is
wel een heel groot verschil.
Vraag daarom altijd om proefplaatjes van ALLE te gebruiken materialen,
zodat je die in de mond kunt houden
zoveel mogelijk. Dan nog is het afwachten of je zo een allergie
zoals ik zelf kennelijk heb gedaan, niet opbouwt, maar ja daar
moet je maar niet van uitgaan natuurlijk.......
do, 06/16/2011 - 16:50 Permalink