hey, ik heb dus juist m'n beugel, en hierbij horen een eleboel vraagjes :p
aangezien het enige wat m'n ortho zei ''mond open & welk kleur rekkers wil je'' was..
toen ik buiten kwam en in de auto stapte, bewonderde ik m'n ijzeren nieuwtje in de spiegel en zag ik dat in 1 hoekje van zo'n vierkantje (mn 'gevulde' voortand) het rekkertje niet over het blokje hing,
dus ik was bang dat'm hem zou verliezen, ik terug naar boven,
maar de assistent zei dat het geen kwaad kon..
nu vraag ik me af, als je net je beugel krijgt en er hangt iets niet goed, en je bent er nog, waarom niet gewoon het haakje nemen en het rekkertje er volledig over hangen. nou goed
das ook de enige tand die continu pijnlijk voelt.
de rest enkel als'k m'n tanden op elkaar zet :D
maar hoeveel keer per dag moet je nou eigenlijk poetsen?
waarom zou ik mn was of wax niet mogen plakken waar ik pijn heb,maar enkel op de uiteinden?
ik zou volgens mn ortho, maar moeten wennen dat m'n mond gaat open liggen?
had'k hem niet om het spul gevraagd, had'k het niet gekregen ook.
waarom heb ik enkel mn bovenkant nog maar gekregen en zijn mn laatste vier kiezen niet beplakt met slotjes?
hij zei juist, om ze plaats te geven zijn die laatste nog niet gedaan, plaats waarvoor? :o
en is't normaal dat m'n onderste beugel later komt?
(mijn ortho zei dus niks, blokjes erin, blaadje met volgende afspraak lag al klaar en hup, buiten :roll:
uhm en waarom zit er 4 maand tussen mijn 2de bezoek en mijn 3de? ik moet nu terug in juni, en de volgende afspraak is in oktober :s
de situatie is, 2 snijtandjes (kleine) ontbreken, dus alles moet bij elkaar, en dan bij geslepen worden enzo.
onderkant sta beetje te dicht op elkaar, dus die moeten uit elkaar om die ene scheverd recht te krijgen.
Hulp!? :p
aangezien het enige wat m'n ortho zei ''mond open & welk kleur rekkers wil je'' was..
toen ik buiten kwam en in de auto stapte, bewonderde ik m'n ijzeren nieuwtje in de spiegel en zag ik dat in 1 hoekje van zo'n vierkantje (mn 'gevulde' voortand) het rekkertje niet over het blokje hing,
dus ik was bang dat'm hem zou verliezen, ik terug naar boven,
maar de assistent zei dat het geen kwaad kon..
nu vraag ik me af, als je net je beugel krijgt en er hangt iets niet goed, en je bent er nog, waarom niet gewoon het haakje nemen en het rekkertje er volledig over hangen. nou goed
das ook de enige tand die continu pijnlijk voelt.
de rest enkel als'k m'n tanden op elkaar zet :D
maar hoeveel keer per dag moet je nou eigenlijk poetsen?
waarom zou ik mn was of wax niet mogen plakken waar ik pijn heb,maar enkel op de uiteinden?
ik zou volgens mn ortho, maar moeten wennen dat m'n mond gaat open liggen?
had'k hem niet om het spul gevraagd, had'k het niet gekregen ook.
waarom heb ik enkel mn bovenkant nog maar gekregen en zijn mn laatste vier kiezen niet beplakt met slotjes?
hij zei juist, om ze plaats te geven zijn die laatste nog niet gedaan, plaats waarvoor? :o
en is't normaal dat m'n onderste beugel later komt?
(mijn ortho zei dus niks, blokjes erin, blaadje met volgende afspraak lag al klaar en hup, buiten :roll:
uhm en waarom zit er 4 maand tussen mijn 2de bezoek en mijn 3de? ik moet nu terug in juni, en de volgende afspraak is in oktober :s
de situatie is, 2 snijtandjes (kleine) ontbreken, dus alles moet bij elkaar, en dan bij geslepen worden enzo.
onderkant sta beetje te dicht op elkaar, dus die moeten uit elkaar om die ene scheverd recht te krijgen.
Hulp!? :p
Re: net m'n beugel
Ik heb een kijkje naar je vragen genomen en ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
Soms kan het inderdaad geen kwaad. Nadat ik buiten kwam van mijn vorige afspraak (een nieuwe draad), zag ik in de autospiegel dat hij één elastiekje vergeten was te ''plaatsen''. Heb het maar zo gelaten, was te lui om terug naar binnen te gaan.
Twee keer poetsen is voldoende. Een keer per dag flossen / stokeren en spoelen is voldoende. Als je hebt gegeten hoef je niet je tanden te poetsen, spoel enkel met water als er wat etensrestjes achter zijn gebleven.
In het begin krijg je heel snel wondjes omdat de brackets en draadjes zo scherp zijn, maar in verloop van tijd heb je dit helemaal niet meer. Je ortho bedoelde waarschijnlijk dat je geen wax moet gebruiken op tanden en kiezen die pijn doen, maar op plekken waar je wondjes / irritaties hebt door de beugel. (Mis-communicatie)
Mijn achterste vier kiezen zijn ook niet beplakt. Ik heb geen plaatsgebrek, dus het is normaal neem ik aan.
Soms is het nodig om eerst de onderkant / bovenkant in een goede positie te brengen voordat er verder kan worden gegaan met de behandeling.
Groetjesss
hij zei dat ik van die blaasjes en wondjes kon krijgen in m'n mond, maar dat ik het daarvoor niet moest gebruiken, dat ik er maar aan moest wennen omdat het erby hoort, maar voor m'n job praat ik 8u per dag en als ik kan vermijden dat m'n mond openligt, is dat toch beter? :p
keb een klein beetje doorzichtige plakding meegekregen, ma ben bang moest'k hem gebruiken en hij is op, dat'm mij geen nieuwe geeft :s
moet je voor een beugel van die ijzeren ringen achteraan hebben? omdat'k die nu nog niet heb, de beugel die'k nu heb (slotjes) zou zijn om 'plaats' te maken, maar ik mis mn 2de snijtandjes, dus plaats is er eig wel zat :p
ik heb nu een afspraak 28 juni en de volgende is in oktober omdat hij in njuni iets gaat doen dat veel tijd nodig heeft om zich te zetten :s moet'k nu bang zijn? :p
en heeft iemand een tip, tegen die gevoeligheid aan het eind vn m'n tanden, de tanden in m'n mond zelf da gaat nog, ma mn puntjes zijn zooo gevoelig en pijnstillers doen niks :p
thanks! :D
Nee. Dat ligt volgensmij aan de werkwijze van je orthodontist. Ik heb ook geen ringetjes maar brackets op mijn kiezen. (alleen de eerste grote kiezen)
Probeer zo lang mogelijk het gebruik van wax uit te stellen. Als het echt niet anders kan, gebruik je gewoon wax! En als je wax op is en je ortho wil geen nieuwe geven, dan zou ik gewoon aan je tandarts vragen om orthodontische wax. Ik denk dat hij dat ook wel heeft.
Probeer ook eens iets anders dan paracetamol. Maar niet te veel natuurlijk! In het begin zijn je tanden super gevoelig, meestal neemt dit af na een week. En als medicijnen niet helpen, gewoon doorbijten. Maar niet letterlijk dan! :smt003
omdat hij nu zo'n kleine rij blokjes plakte en zij dat het was om plaats te maken voor 'de achterste', waarmee ik dacht dat hij tanden bedoelde :p
klinkt enoooorm pijnlijk die brackets, had er ook nog nooit van gehoord, is het mogelijk m'n tanden goed te krijgen zonder die rare dingen achteraan m'n kiezen?
want eigenlijk moet alles dichter by elkaar, dan kan'k me niet voorstellen dat ze van achteraan beginnen trekken?
hoelang heb jij je beugel al en wat moest er juist gebeuren?
die grijze dingen rond de achterste zouden een blokje hebben n daar zou het aangespannen worden zei dat meisje,
maar weet niet goed hoe dat komt, want twas het eerste dak ervan hoorde :o
bij mij moeten ze bovenaan tegen elkaar en onderaan uit elkaar :D
mss daarom dat'k ze niet samen gekregen heb ofzo, kweetnie
heb jij je onderste en bovenste beugel tegelijk gekregen?
Nou, dan gebruik je gewoon suiker vrije kauwgom. (Wel even op de verpakking kijken) Een paar minuten kauwen of laten kauwen EN PLAKKEN MAAR!!!
Dit heb ik ook gedaan en werkt heel goed. Ik heb dus niet afgewacht tot er wondjes en irritatie zou ontstaan. Een prikkend draadje heb ik met mijn nagel richting de kiezen gedrukt.
Warme dranken moet je wel even vermijden omdat de was en kauwgom er dan afgaat.
Nee hoor, de ortho zal echt wel weten waar ie mee bezig is.
Je moet maar zo denken dat als je pijn hebt, je tanden en kiezen aan het verschuiven zijn. Je hebt niet voor niets een beugel...het kan alleen maar beter worden. Kop op, je kunt het!! :smt023
succes!!
Jep.
was gewoon om te weten of'k die grijze dingen op m'n laatste tanden zou krijgen of niet :p
als jij ze niet hebt, en het lukt, hoop'k dat ik die ook niet hoef :p dacht dat er hier anders een ortho ofzo zou zijn die me hierop zou kunnen antwoorden :D
ik heb eerst m'n bovenste, dan die afspraak met 4 maand tussen en dan drie afspraken later krijg'k pas de onderste, weet niet waarom, ma is mss omdat die onderste niet zolang hoeven als die bovenste, dan wouden ze het mss niet tegelijk doen om mij nog wat eet mogelijkheden te gunnen? zou kunnen he :p haha
ben benieuwd wat ze met m'n bovenkant allemaal van plan zijn. Brr, irritant een ortho die niks zegt :/