Het bleken van kiezen?

Author:
Watermeloen
Posted:
do, 05/19/2011 - 21:09
Ik schaam me al jaren dood voor mijn gebit. Als ik lach lach ik altijd met mijn hand voor m'n mond. Ik heb als kind zijnde een vrij hevige Penicilline kuur moeten slikken waardoor al mijn kiezen sterk verkleurd zijn, mijn voorste tanden zijn allemaal redelijk wit. Ik wilde mijn tanden dus graag laten bleken bij **** (sorry als reclame niet mag), maar zij vertelden me dus dat ze alleen 'de lach' bleken en dus niet de kiezen. Hier heb ik dus helemaal niets aan. Is het wel mogelijk om je kiezen te laten bleken? Mijn tandarts zei zelf dat hij ook niet precies wist of hij mijn gebit ooit helemaal wit kon maken. Ben echt radeloos!
Spiegeltje

Bleken van kiezen is niet gebruikelijk (liggen immers buiten de "lachlijn") maar het kan eventueel wel. Voor zover ik weet kun je alleen niet met zekerheid verwachten dat door tetracycline verkleurde elementen mooi wit worden door bleken, een paar tinten zou wellicht lukken. Dat laat zich bij dit soort verkleuring moeilijker voorspellen. Mogelijk is aanbrengen van een laagje wit composietmateriaal ook nog een optie. Het lijkt me zeker verstandig advies in te winnen bij een goede tandarts met affiniteit met cosmetische tandheelkunde. Het is m.i. niet een standaardbehandeling van veel 'bleekklinieken'. Mogelijk kan je eigen tandarts je doorverwijzen naar een collega voor dit specifieke probleem?
do, 05/19/2011 - 22:39 Permalink