Verstandskies eruit en iets ondekt???

Author:
Zonnenbloem
Posted:
ma, 04/25/2011 - 22:29
Hoi allen,

Ik heb afgelopen dinsdag een verstandkies eruit gehaald, en sindsdien heb ik een apart iets aan de zijkant aan de binnenkat onder die weggehaald verstandskies ondekt. Alsof een stuk bot of iets dergelijks uit tegen me tandvlees aan is geduwd. het lijkt alsof ik een puistje dus heb op die plek op me tandvlees. Maar het is best hard en voelt wat scherp aan. Ik ben bang dat een stuk van de kies erin is gebleven en zo tegen de binnenkant van me tandvlees aan duwt, waardoor het dik is geworden. Ik heb eraan geduwd maarhet doet dan pijn het lijkt op een bobbel
Weet iemand wat het is?
Misschien ben ik wat onduidelijk laat het me dan weten
ben echt hopeloos ben bang dat er iets verkeerds is gegaan tijdens de behandelijk waardoor er iets uitsteekt
Zonnenbloem

Het kan ook een wortelrestje zijn! Wat je kan doen is even terug gaan naar de tandarts, die kan op een röntgenfoto zien wat het is en hoe groot het is en het evt. alsnog verwijderen. Het is in ieder geval niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken!

Heb je er ook ervaring mee gehad? En als ik niet naar de tandarts ga, kom het vanzelf eruit? Want vind het vreselijk dat ik erachter aan moet gaan omdat het misschien niet goed verlopen is
bedankt, want ik druk er soms tegenaan mssdat ie naar binnen gaat, hij is wel keivast en beweegt voor de rest niet

bedankt voor je geruststellende reactie
zo, 05/01/2011 - 14:42 Permalink
Zonnenbloem

Gisteren heb ik dus er weer aan gevoeld, en wat blijkt, dat ene bol zeg maar dat tandvlees is open gegaan en ik voel en voel iets hards, steens hard..lijkt wel een stuk kies wat eruit steekt of een stuk bot ik weet het niet, ik ben bang dat hij nu door mijn hele tandvlees door gaat komen ofzo aan de zijkant waardoor er een pijnlijkegat ontstaat, ik weet het allemaal niet meer, heeft iemand een verklaring behalve de tandarts?
Ik vind het echt balennnn dat ik weet erachteraan moet omdat hun waarschijnlijk een fout hebben gemaakt
za, 05/14/2011 - 18:06 Permalink
wilria

hoi zonnenbloem

ben je inmiddels al eens bij je tandarts geweest om hem/haar dit te laten zien en te vragen wat het is en wat er aan gedaan kan worden.

want ik lees wel in je berichtjes dat je hopeloos bent, bang bent, je zorgen maakt, het allemaal niet meer weet enz. maar lees nergens dat je al bij je tandarts bent geweest en nu wil je een verklaring maar niet van een tandarts???????? je eigen tandarts lijkt mij daar toch de aangewezen persoon voor. of je bedoelt dat je niet het advies wilt om naar de tandarts te gaan

ook schrijf je dat je bang bent dat er iets verkeerd is gegaan tijdens de behandeling; vreselijk dat je er achteraan moet omdat misschien de behandeling niet goed verlopen is; balen dat je er weer achteraan moet omdat hun waarschijnlijk een fout hebben gemaakt. dit vind ik wel een beetje erg simpel gesteld. dat kun je toch niet stellen als je je tandarts nog niet eens hebt laten kijken en zelf dus nog niet eens weet wat het is en wat er aan gedaan kan worden.

inmiddels is het al 4 weken aan de gang (je schrijft zelf namelijk op 1 mei dat het al 2 weken duurt) en nog weet je niet hoe of wat. hoe lang wil je er dan mee blijven lopen voordat je de meest logische stap zet en naar je tandarts gaat
zo, 05/15/2011 - 01:31 Permalink
Fabian80

Bij de extractie van mijn verstandskies ging alles mis wat maar mis kon gaan, ik zal geen details noemen voor de mensen die nog moeten :wink:

Op den duur dacht ik dat het tandvlees weg aan het trekken was van mijn kaakbot, wat bleek was dat er bot/tand restjes eruit groeide, na een paar dagen waren ze weg en alles is goed gekomen.
Neem contact op met je tandarts voor deskundig advies, succes
ma, 05/16/2011 - 19:42 Permalink
Zonnenbloem

Hoi lieve mensen,
Ik ben zoooo blij dat ik de reacties nu met een gerust hart kan lezen en jullie met mijn hart wil bedanken voor jullie steun. Ik stond op het punt om de stap naar de tandarts te nemen, ikdacht ja hoorr, drie weken plat gelegen door de pijn van mijn verstandskies, dan is mijn kies er ein-de-lijk eruit en alsnog is het niet goed. Vandaar dat ik alleen maar liep te balen.
Gister zat ik zoals gewoonlijk aan dat knobbeltje en met mijn nagel liep ik eraan te wrijven of hij nog groter was, was namelijk bang dat het steeds door trekt en op den duur mijn hele kaak bloot wordt gesteld (:P) Ineens wat gebeurde er???? Hoor ik krakkk en ik voelde iets in mijn mond, ik rennen naar de douche en zag iets wits (dus dat splintertje) wat ik spuugde in de wastafel en voelde bloed in mijn mond. Ik voel er nog een keer aan en dus het is en het is eruit, ik kon het niet geloven, nu voelt als heel normaal en is het weg, ik was zooo onzeker nu nog steeds geloof ik het niet, omdat ik al die tijd me teveeel erover stresste. Nu voel ik een klein gatje waar het in zat en dat gaat vast dicht, heb geen zin meer om me daar weer over te stressen. Nu ik al mijn reacties lees was ik erg onzeker en hopeloos voor niks. Het is mij hier vertelde dat het eruit gaat, maar het duurde lang en ik d8 het is vast iets anders dan een spinter of dergelijks. Nu is het gelukkig eruit en voelt mijn mond als normaal

Ik wil jullieee heeeeel erg bedanken voor de reacties fabian&twilitekid&wilria!!!!!
zo, 05/22/2011 - 00:38 Permalink
Fabian80

Hoi lieve mensen,
Ik ben zoooo blij dat ik de reacties nu met een gerust hart kan lezen en jullie met mijn hart wil bedanken voor jullie steun. Ik stond op het punt om de stap naar de tandarts te nemen, ikdacht ja hoorr, drie weken plat gelegen door de pijn van mijn verstandskies, dan is mijn kies er ein-de-lijk eruit en alsnog is het niet goed. Vandaar dat ik alleen maar liep te balen.
Gister zat ik zoals gewoonlijk aan dat knobbeltje en met mijn nagel liep ik eraan te wrijven of hij nog groter was, was namelijk bang dat het steeds door trekt en op den duur mijn hele kaak bloot wordt gesteld (:P) Ineens wat gebeurde er???? Hoor ik krakkk en ik voelde iets in mijn mond, ik rennen naar de douche en zag iets wits (dus dat splintertje) wat ik spuugde in de wastafel en voelde bloed in mijn mond. Ik voel er nog een keer aan en dus het is en het is eruit, ik kon het niet geloven, nu voelt als heel normaal en is het weg, ik was zooo onzeker nu nog steeds geloof ik het niet, omdat ik al die tijd me teveeel erover stresste. Nu voel ik een klein gatje waar het in zat en dat gaat vast dicht, heb geen zin meer om me daar weer over te stressen. Nu ik al mijn reacties lees was ik erg onzeker en hopeloos voor niks. Het is mij hier vertelde dat het eruit gaat, maar het duurde lang en ik d8 het is vast iets anders dan een spinter of dergelijks. Nu is het gelukkig eruit en voelt mijn mond als normaal

Ik wil jullieee heeeeel erg bedanken voor de reacties fabian&twilitekid&wilria!!!!!

Gelukkig is alles goed gekomen! 8)
wo, 05/25/2011 - 19:36 Permalink