Goededag ik heb een vraag voor u,ik heb in juni2010 een 5 delige brug gekregen vanaf element 32 tot en met 36.De brug zat voor geen meter ,de pijlertanden te dik en de vorm was verkeerd.De tandarts bleef slijpen en de brug verkleurde enorm.Toen kreeg ik in december 2010 een nieuwe brug,(onder service)maar blijkt achteraf dat de desbetreffende tandarts me niet de beloofde lava brug heeft gegeven,hij is van porselein,en echt alle aanslag zit er op,ik krijg hem niet schoon,het ziet er niet uit,ook blijkt nu dat de desbetreffende technieker in opdracht van de tandarts de zelfde basis heeft gebruikt,dit terwijl ik moest happen en een compleet nieuwe brug zou krijgen.De brug zit niet defenitief vast,en voelt gewoon klote aan (,de achterste pijler is helaas ook doorgeboord tot in de kaakholte ,maar weet niet of dit verholpen kan worden)Mijn vraag is als volgt dat tijdelijke cement,ik ga binnenkort met vakantie en ben als de dood dat ik plots een losse 5 delige brug in mijn mond heb,ik heb contant pijn aan alle 3 de pijlers,ben weg bij die tandarts ,vertrouwen is beschaamd,boven heb ik lava kronen en ben zeer ontevreden over de werkwijze,en de verkleuringen ,krijg het er met geen mogelijkheid af,moet nu as ma naar de mondhygienist maar ben banmg dat de brug losraakt,wat adviseerd u mij
Re: vraag voor tandtechnieker
dit topic van je wil doornemen.
Ik krijg het idee dat je met de goedkoopste oplossing wordt afgescheept als ik het zo lees.
Je bent inmiddels weg bij de tandarts,misschien kunnen zij je aan een andere tandarts helpen,
Misschien willen ze je wel kosteloos ,cq. doos gebak, een nieuwe brug vervaardigen.
Bij ons zal het in iedergeval geen probleem zijn,dus waarom bij hun wel
Zomaar een nieuwe brug? Als aantoonbaar de fout bij de technieker ligt, dan ok.
Maar.....
Ik denk dat het probleem hier iets complexer ligt. De hele brug moet overnieuw imo, maar ook zoals mecanico al zei; de afdrukken, de relatiebepaling en de hele rest. Dit gaat een nieuwe tandarts ook niet kostenloos doen. En wij als technieker kunnen dit niet. Wordt dus wel een touwtrekken met de oude tandarts.....
Hoe vaak moet een patient voor 1 brug betalen.
Wanneer je iets koopt betaal je toch ook maar 1 keer en als iets niet goed is moet het gewoon opnieuw.
Het is alleen zuur wanneer de patient naar een andere tandarts moet en daar de rekening nogmaals moet betalen.Moet daar dan ook nog de techniek kosten overheen?
In geval van het tweede denk ik niet dat je baas heel blij met je is...
Als er een patient bij me komt die bij een ander lab een brug heeft laten maken, dan ga ik hem echt niet voor niks overdoen! Ik zou adviseren om toch te proberen er met de oude tandarts uit te komen. Als ze dan later een tandarts heeft die het werk bij mij laat maken ok, dan kan er misschien gepraat worden, maar niet voor niks....
Stel...; Je koopt een auto bij dealer A, deze leverd hem slecht af en na een paar weken sta je stil... Stel he? Je gaat dan naar dealer B legt het verhaaltje uit en wat denk je???? Dat deze je een nieuwe auto geeft????? Dacht ut nie!!!!!!! :-?
Ik vind het wel een goede optie die je geeft....
Gewoon de materialen tegen inkoop van de baas afnemen en dan lekker op een Zaterdag de barmhartige samaritaan uithangen. Natuurlijk ook wel een kleine bijdrage leveren voor de afschrijving van de benodigde apparatuur ivm de slijtage door het gebruik. Oh jah, natuurlijk het beetje stroom e.d. ook betalen he!
Voor niks gaat de zon op!
Ten eerste werk ik inderdaad ook wel op zaterdag en zondag en inderdaad voor niets.voor familie maar ook voor het lab zelf.
Ik zeg hier gewoon wat er bij ons gebeurt.Dat heeft niets met 'smijten met andermans geld/barmhartige samaritaan ' temaken ,in de contex die jullie het plaatsen
Tandarts die werk naar een ander lab heeft gestuurd,terug gekomen vanwege het wieland probleem 'chipping'.
Dat lab wou het werk niet kosteloos overnieuw maken.
Dat werk is bij ons over nieuw gemaakt voor inderdaad soms een doos gebak,maar het meren deel voor niets.
Das een hele fijne instelling . Een blij en tevreden mens telt hedendagen niet meer het is tegenwoordig alleen maar geld geld geld.
Ik weet zo niet meer van wie deze uitspraak is,maar hij heeft wel gelijk.
Bij het vorige lab waar ik begonnen ben met werken ,mocht ik geen eens een reparatie maken voor mijn vader dat moest nog betaalt worden.
Een rebasing voor mij zelf kon er met pijn en moeite af en heb ik wel een half jaar aan moeten horen.
Het personeel kreeg geen korting op werkstukken voor hun zelf,kronen etc.
Er hing mij daar een sfeer van: Kan mij het schelen hoe het er uit ziet,klaar is klaar.
Bij het lab waar ik nu werk ,waar wel een heleboel voor niets kan en mag,rebasing B en O van mijn moeder inclusief nwe abutments en housing.Voor niets.( fles goede whiskey en een doos gebak)
Daar is iedereen gemotiveerd om goed het mooi werk af te leveren.Wie is er dan slimmer.
Een baas in een gemotiveerde werkgroep of een baas in een zooitje ontgeregeld. Quality of life is in mijn ogen veel belangrijker dan dat geld.Maar het merendeel zal wel kiezen voor geld. Want je kunt tegenwoordig gewoon geluk kopen.
Ik praat niet over werk voor eigen gebruik... Dat vind ik meer iets van een seccundaire arbeidvoorwaarde en moet altijd bespreekbaar zijn.
Het werk voor niks overdoen voor patienten van andere tandartsen die er een zooitje van maakt gaat me gewoon te ver. Je moet ergens een lijn trekken. Je kunt wel bezig blijven als je daar mee begint.
Zoals in je voorbeeld; Een TDS die werk ergens anders heen stuurt en op hangende pootjes terug komt omdat alles chipt??? No way!!!
Ook om een nieuwe TDS aan te trekken zou ik persoonlijk absoluut niet zo ver gaan. Eèn of twee kroontjes om te laten zijn wat mijn kunnen is en daarmee basta!!!