Ik heb een probleem met mijn voortanden.
Door tandenknarsen zijn die voortanden super dun geworden. Nu zelfs zo dun dat eentje aan de achterkant enorm gevoelig is geworden. Ook ben ik bang dat er helemaal boven tegen het tandvlees een gaatje zit want met iets eten schiet ik met het moede hoofd zowat door het plafond :smt012
Wat zouden ze hier aan kunnen doen.??????
Ik heb wel eens een vooraanzicht reparatie gehad een mijn andere voortand omdat er scheurtjes in het glazuur zaten.
Verdoven deed de tandarts onder de neuswortel???? 2 prikken. Geen fijne prikken hoor dat vond ik enorm vervelend. Nu hoor ik vaak dat als er aan achterzijde van je voortanden geboord moeten worden je zeer pijnlijke prikken in je gehemelte krijgt. :smt017
Wie weet hier iets over.
En ja...., ik wiebel als de pest want ik ben een anti-held bij de tandarts en voor prikken in de mond..... daar ben ik altijd benauwd voor.
Wie kan mij meer vertellen.
Door tandenknarsen zijn die voortanden super dun geworden. Nu zelfs zo dun dat eentje aan de achterkant enorm gevoelig is geworden. Ook ben ik bang dat er helemaal boven tegen het tandvlees een gaatje zit want met iets eten schiet ik met het moede hoofd zowat door het plafond :smt012
Wat zouden ze hier aan kunnen doen.??????
Ik heb wel eens een vooraanzicht reparatie gehad een mijn andere voortand omdat er scheurtjes in het glazuur zaten.
Verdoven deed de tandarts onder de neuswortel???? 2 prikken. Geen fijne prikken hoor dat vond ik enorm vervelend. Nu hoor ik vaak dat als er aan achterzijde van je voortanden geboord moeten worden je zeer pijnlijke prikken in je gehemelte krijgt. :smt017
Wie weet hier iets over.
En ja...., ik wiebel als de pest want ik ben een anti-held bij de tandarts en voor prikken in de mond..... daar ben ik altijd benauwd voor.
Wie kan mij meer vertellen.
Re: Dunne voortanden + verdoving
Wat betreft de reparatie van je tanden zelf, daar zijn verschillende mogelijkheden voor en hangt van de situatie af en van wat je zelf wilt (kroon of composiet (witte vulling)). Overleg met je tandarts over de mogelijkheden, en wat er uberhaubt aan de hand is (gaatje of niet)
De achterzijde van mijn twee voortanden zijn door tandenknarsen zo afgesleten dat ze de zenuw..... aan de oppervlakte ziet zitten. Het is ook super gevoelig en met eten moet ik echt uitkijken want als er iets overheen schuift verga ik echt van de pijn.
Mijn tandarts heeft afdrukken van het gebit gemaakt omdat de ondertanden tegen de boventanden schrapen????
De tanden aan de achterzijde opdikken met composiet en de voorkant versieren met die composiet plaatjes biedt volgens mijn tandarts maar een oplossing van korte duur.
Het zullen waarschijnlijk wel kronen gaan worden denkt zij.
Wat voor behandeling ga ik krijgen als er kronen worden geplaatst. Wortelkanaalbehandeling??????? of weet ik wat????
Wat zou e.e.a. gaan kosten want ik heb het niet zo breed om daar vele honderden euro's aan uit te geven.
Wie weet er iets van??? :roll:
Sterkte
Het advies is nu twee kronen te laten plaatsen.
De vraag hoe of wat heb ik nu in het topic behandelingen geplaatst.