Hhahaa woow, nou jullie kunnen wel raden waarom ik hier ben ><
Zelf het noemen van een tandarts en hier op het forum komen doet me al angstzweet uitbreken.
Het geeft toch een beetje aan dat je bereid bent om er aan te gaan werken, of dat nu is of over een tijdje.
Ik heb niet al te beste ervaringen met tandartsen. Vroeger ging ik braaf iedere 6 maanden omdat het van me moeder moest. Maar de man was een echte l*l om het zo maar even te zeggen. Als klein kind ben je super bang * en ik ga dan veel praten* en dan gewoon maar even zeggen dat je je kop moet houden en je niet zo moet aanstellen. Nu ben ik inmiddels 19 en al 6 jaar niet geweest. Mijn moeder overleed en sindsdien ben ik niet meer geweest. Mijn vader en broertje zijn beide ook al heel lang niet geweest. Maar mijn vader die krijgt een soort van epileptische aanval als hij een pijnprikkel voelt dus hij moet onder narcose.. omdat dat niet vergoed word vind ik het lullig om dat hij het dan voor zichzelf moet betalen ook nog te zeggen : Ik wil ook onder narcose.
Maar de angst is zo ongelovelijk aanwezig. Een hoektand heeft de bocht niet gemaakt en zit in mijn gehemelte. een van mijn voortanden heeft een gat, ik heb meerdere gaatjes in mijn kiezen en mis een heel stuk van een kies aan de linkerkant. Maar ja zolang er niks is en je nog kan eten lukt het wel denk je >< Ik ben zoo bang voor de pijn terwijl ik een open liggende zenuw 2 dagen heb meegemaakt, alleen maar om niet maar de tandarts te moeten, Als ik daar aan denk dat vind ik dat zoo stom. Bijna alles gaat onder verdoving bij de tandarts en zo probeer ik mezelf moet in te praten, nu ik al meer dan 5 dagen last heb van kiespijn en de paracetamol zijn uitwerking begint te verliezen.
Maar bellen en ook echt een afspraak maken is ZO moeilijk >< Ik begin al te janken als ik denk aan wat ze allemaal wel niet gaan doen! En dan neemt me pa me niet serieus en moet ik nog alleen ook !
Ik las van een paar mensen hier dat ze eerst wat innamen voor ze naar de tandarts gingen tegen de pijn?
Wat is dat want ik denk dat ik het ook kan gebruiken ><
Zo nu heb ik weer even genoeg geklaagt.
Zelf het noemen van een tandarts en hier op het forum komen doet me al angstzweet uitbreken.
Het geeft toch een beetje aan dat je bereid bent om er aan te gaan werken, of dat nu is of over een tijdje.
Ik heb niet al te beste ervaringen met tandartsen. Vroeger ging ik braaf iedere 6 maanden omdat het van me moeder moest. Maar de man was een echte l*l om het zo maar even te zeggen. Als klein kind ben je super bang * en ik ga dan veel praten* en dan gewoon maar even zeggen dat je je kop moet houden en je niet zo moet aanstellen. Nu ben ik inmiddels 19 en al 6 jaar niet geweest. Mijn moeder overleed en sindsdien ben ik niet meer geweest. Mijn vader en broertje zijn beide ook al heel lang niet geweest. Maar mijn vader die krijgt een soort van epileptische aanval als hij een pijnprikkel voelt dus hij moet onder narcose.. omdat dat niet vergoed word vind ik het lullig om dat hij het dan voor zichzelf moet betalen ook nog te zeggen : Ik wil ook onder narcose.
Maar de angst is zo ongelovelijk aanwezig. Een hoektand heeft de bocht niet gemaakt en zit in mijn gehemelte. een van mijn voortanden heeft een gat, ik heb meerdere gaatjes in mijn kiezen en mis een heel stuk van een kies aan de linkerkant. Maar ja zolang er niks is en je nog kan eten lukt het wel denk je >< Ik ben zoo bang voor de pijn terwijl ik een open liggende zenuw 2 dagen heb meegemaakt, alleen maar om niet maar de tandarts te moeten, Als ik daar aan denk dat vind ik dat zoo stom. Bijna alles gaat onder verdoving bij de tandarts en zo probeer ik mezelf moet in te praten, nu ik al meer dan 5 dagen last heb van kiespijn en de paracetamol zijn uitwerking begint te verliezen.
Maar bellen en ook echt een afspraak maken is ZO moeilijk >< Ik begin al te janken als ik denk aan wat ze allemaal wel niet gaan doen! En dan neemt me pa me niet serieus en moet ik nog alleen ook !
Ik las van een paar mensen hier dat ze eerst wat innamen voor ze naar de tandarts gingen tegen de pijn?
Wat is dat want ik denk dat ik het ook kan gebruiken ><
Zo nu heb ik weer even genoeg geklaagt.
Re: Nou.. precies hetzelfde als de rest hier.
Ik heb iig al een stap gemaakt... de pijn was zo erg dat ik om 3 uur in de ochtend een mailtje heb gestuurd.
Helaas hadden ze in die praktijk geen ruimt omdat ze onderbezet zijn, dus nu nog een gestuurd.
de TA van de mensen waar ik doordeweeks bij in huis woon. Die vrouw die hier woont wou me al helemaal brengen.. Hartstikke lief maar daar gaat me excuus om niet te gaan lol. plus ik heb liever niet dat zij me ziet als een hoopje ellende, huilend en bibberend in de auto ><
gevallen kan het met een doorverwijzing wel en narcose bij een Kaakchirurg is weer anders...
Zelf moest ik mijn narcose iig 100% uit eigen zak betalen. Maar ook mijn behandelingen.
Mijn toenmalige zorgverzekering keerde namelijk maximaal €341 per jaar uit...
Ik vind het jammer dat je het aanbod van je Hospita (denk ik) niet hebt aangenomen.
Dat zij het heeft aangeboden geeft al aan dat ze met je meeleeft en steun is goed!
Het klinkt misschien heel bot, maar nu BLIJF je uitvluchten zoeken.
Je bent al zover dat je je realiseert dat je echt een keer moet gaan, want daarom schrijf je nu hier.
Dat je dat onderkent is al een heel goed begin. Je hebt zelfs stap twee al genomen door een TA
aan te schrijven. Die zit "vol", maar een tweede optie bied zich al aan zelfs met steun! Grijp die kans!
En dan kun je wel denken dat ik makkelijk praten heb, maar ik heb zelf ook dat besluit
moeten nemen. Ik was meer dan 10 jaar (12 misschien zelfs wel) niet geweest...
Dus ik denk dat ik wel recht van spreken heb ;)
Heel veel sterkte bij het maken van je besluit,
JAN
Ik heb een mail naar de tweede gestuurd en dit kreeg ik terug:
Goedemorgen,
Een speciale angsttandarts voor volwassenen hebben we niet in Barneveld.
We proberen onze patienten zo goed mogelijk te helpen en op een rustige manier uit te leggen wat er gebeurt en wat er aan de hand is! Ik denk dat er weinig keus is als je kiespijn hebt! Als de klacht verholpen kan worden ben je alleen maar heel blij dat er tandartsen zijn! Als je het wilt proberen kun je vanmiddag terecht bij onze vrouwelijke tandarts Satcha! Dit kan om 15.15 uur. Ik wil wel graag weten of je komt, dan plannen we je in!
Zo niet dan kunnen we een ander helpen!!
Graag dan al je gegevens even doormailen, naam, geb.datum, adres, BSN nummer, verzekering!
Met vriendelijke groet,
M.S.Pronk-den Breejen
Tandartsenpraktijk Pronk
Vond ik wel vriendelijk klinken. Enn.... Ik heb ja terug gestuurd 0.o
Dus dat betekend op naar de tandarts, zit nu al in het angstzweet man. Maar ik las dat sommige al jaren rond lopen met kiespijn en ik nu 4 dagen en hou het echt niet meer vol. Dus dan blijft dit de enigste oplossing. De vrouw waar ik bij woon gaat mee, ze kent de tandarts niet want die is nieuw, dat is wel even afwachten..
Nou jullie horen het vanavond wel
xx
Chieri, hartstikke goed dat je WEL meteen "ja" hebt gezegd! En fijn dat er toch
iemand meegaat; geef haar als je het allemaal doorstaan hebt maar een bloemetje :D
g1975, jij ook heel veel sterkte. Je hebt iig al een goede instelling, hou dat vol!
Nou ik ben weer thuis hoor, Het was ff janken bij de tandarts en voelde me echt een aansteller, maar het is gebeurt.
Er zat echt een groot gat en ik hoefde gelukkig net geen wkb. Heb 3 verdovingen gehad 0.o en heb er ruim een uur gelegen voor maar 1 gaatje. Maar goed, volgende afspraak staat op de kaart en dan gaan we alleen kijken en een plan maken.
Hopelijk hou ik het vol.
En die eerste keer is echt het moeilijkst!
Ik ben iig trots op je en blij voor je!