Hallo,
Mijn tand (22 tand naast de voortand) ligt eruit en zit momenteel tussen de naastliggende tanden vastgelijmd.
Omdat dit een tijdelijke oplossing was ging ik op zoek naar een definitieve oplossing.
In principe wilde ik een implantaat maar de tandarts gaf aan dat het volgende beter kon:
De wortel eruit halen en een stevige nieuwe vulling erin zetten (ik heb al een wortelkanaalbehandeling gehad)
Vervolgens in de wortel een schroef maken en daarop de kroon plaatsen (zirkonia).
Nou is mijn vraag. Is dit stevig genoeg? En wie kent deze behandeling?
Alvast bedankt
Mijn tand (22 tand naast de voortand) ligt eruit en zit momenteel tussen de naastliggende tanden vastgelijmd.
Omdat dit een tijdelijke oplossing was ging ik op zoek naar een definitieve oplossing.
In principe wilde ik een implantaat maar de tandarts gaf aan dat het volgende beter kon:
De wortel eruit halen en een stevige nieuwe vulling erin zetten (ik heb al een wortelkanaalbehandeling gehad)
Vervolgens in de wortel een schroef maken en daarop de kroon plaatsen (zirkonia).
Nou is mijn vraag. Is dit stevig genoeg? En wie kent deze behandeling?
Alvast bedankt
Re: Veilige behandeling? Hulp gevraagd!
U zegt eerst:
Meteen daarna zegt u:
Ik denk dat uw tandarts een kroon met opbouw bedoelt.
Hiervoor moet wel de wortel blijven zitten.
Lees dit topic maar eens, daarin wordt heel duidelijk omschreven wat het precies inhoudt.
Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je tandarts de wortel heeft behandeld zodat er in het wortelkanaal een stift wordt geplaatst waarop de kroon wordt geplaatst. Dat heeft niets met implantaat te maken heeft want dan zou de wortelpunt eruit moeten. Verder een heel gebruikelijke behandeling, ikzelf heb een aantal van deze constructies in mijn mond zitten en het bevalt prima en is ook behoorlijk duurzaam. Een aantal van deze constructie zit al 15 jaar.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.
Groet
Rob
Hier nogmaals de uitleg van de tandarts (die ik in het Engels kreeg)
Me huidige wortel (die gevuld is na een wortelkanaalbehandeling) word vervangen door een sterkere vulling.
In of om de wortel komt een soort schroef (dat is me dus onduidelijk) en daarop word een kroon bevestigd.
Het lijkt me dus inderdaad op een stifttand. Ik las alleen dat dat een oude methode was.
Mijn tandarts raad alleen een implantaat aan. Ik zal even contact opnemen waarom hij me geen stifttand aanraad ondanks hij weet dat ik weinig te besteden heb.
Ik wil me laten behandelen via Tand Correct en de behandeling in Turkije laten uitvoeren omdat dit financieel voor mij gewoon alleen mogelijk is (ik ben pas 20) en ik er goeie verhalen over heb gelezen.
Alleen raadde ze me een implantaat af bij Tand Correct omdat die 3 maanden moest helen voordat er een kroon op kon. En ik dan voor een 2e behandeling zou terug moeten komen en het dan nog vrij prijzig zou zijn, en ik bovendien met een gat loop.
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik zal mijn tandarts informeren, en tevens aan tandcorrect vragen of het om een stifttand gaat.