implantaten?

Author:
tjaatje
Posted:
wo, 06/01/2011 - 08:22
Vorig jaar dan toch na veel pijn mijn bovengebit laten trekken.
Twee keer laten rebasen en na enkele weken zat het al weer zo los, dat de kukident fabrikant van mij alleen al rijk kan worden. Enfin, toen het tweede gebit laten maken. Bij een tandtechnisch lab. Bijna elke week happen en passen, en na die tijd kreeg ik dus een gebit. Het zat niet lekker. En ook hier, na verloop van tijd weer erg los. Dus wederom kukident.
Volgens de goede man heb ik te weinig kaak, zeker achterin. Het gebit gaat dan ook daar los. Wat mij weer doet kokhalsen.
Enfin. Nu is ook dit gebit gerebased twee maal. En dat terwijl ik in januari dit gebit gekregen heb.
Ook nu zit het niet goed. Zonder kukident wil het helemaal niet!
Ik moet nu dus bellen, zo is afgesproken en dan wil hij me doorsturen naar de implantoloog, of kaakchirurg, whatever. Enerzijds fijn, implantaten, en ik zou het dan ook vergoed krijgen, dat is nog fijner, anders kan het hele feest niet doorgaan.
Maar.. ik zie er erg tegenop. En ik vraag me ook af, hoe het kan dat mijn kaak maar blijft slinken en slinken en slinken.
Onderin heb ik nog mijn eigen tanden en een wiebelende kies. Ook dat is een aflopende zaak. Maar ik wil het eerst boven goed hebben.
Ik ben toch bang dat mijn zorgverzekering het niet wil vergoeden, omdat het om een bovengebit gaat. En wat dan?
Voor de goede orde, ik ben 48.
vV

als er goede redenen zijn word het in principe gewoon toegestaan, een te vlakke kaak met lage kaakwal en sterke kokhalsreflex zijn reden genoeg.

Ik vermoed dat er een parodontaal probleem was wat de reden van trekken was. dat is gelijk waarschijnlijk de reden dat de kaak blijft slinken/omvormen.
ALs er overigens onder ook problemen zijn zou dat reden voor de zorgverzekering kunnen zijn te verlangen dat die problmeen eerst opgelost worden.
wo, 06/01/2011 - 09:22 Permalink
tjaatje

Ja, het was inderdaad een terugtrekkend en ontstoken tandvlees probleem, met name bij de kiezen en verergert door een ontsteking bij een kies die te laat opgemerkt was. Maar.. wat mijn tandarts toe vertelde, was dat dát probleem over zou zijn als alles boven er uit was. Mijn tanden waren namelijk nog prima. Dus hoe kan het dan dat het ondanks dat alles boven getrokken is, vorig jaar januari, het nog steeds slinkt?
do, 06/02/2011 - 14:10 Permalink