Twee weken geleden heb ik twee kiezen laten vullen, omdat de tandarts op de foto daar gaatjes zag. Na een week kreeg ik last van mijn kies en daarbij had ik ook continue hoofdpijn. Ik ben vandaag teruggegaan naar de tandarts en het blijkt, na een foto, dat er een stukje van de vulling is afgebroken. De tandarts had vandaag geen tijd om het probleem te verhelpen, ze heeft er fluoride op gesmeerd. Het hervullen van de kies zou onder de garantie vallen, want het hoort niet dat het binnen twee weken kapot gaat.
Toen ik weg wilde gaan wilde ze me voor alles laten betalen. Ik was het daar uiteraard niet mee eens, want als de vulling in eerste instantie goed was gezet, had ik helemaal niet langs hoeven te komen. Uiteindelijk heb ik de kosten van de foto er af weten te praten, maar toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik het consult en de fluoride eigenlijk ook wel onder de garantie vind vallen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat voor discussie ik volgende keer als krijgen als ze de kies opnieuw gaat vullen. Persoonlijk vind ik dat de gehele behandeling gratis uitgevoerd dient te worden. Heb ik daar gelijk in? Het interessante van dit verhaal is dat mijn vriend bij dezelfde groepspraktijk zit maar een andere tandarts heeft, en zijn tandarts het wel gratis heeft gedaan.
Heb ik gelijk dat ik voor alle kosten die te maken hebben met het hervullen van de kies niets hoef te betalen?
Roszalief
Toen ik weg wilde gaan wilde ze me voor alles laten betalen. Ik was het daar uiteraard niet mee eens, want als de vulling in eerste instantie goed was gezet, had ik helemaal niet langs hoeven te komen. Uiteindelijk heb ik de kosten van de foto er af weten te praten, maar toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik het consult en de fluoride eigenlijk ook wel onder de garantie vind vallen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat voor discussie ik volgende keer als krijgen als ze de kies opnieuw gaat vullen. Persoonlijk vind ik dat de gehele behandeling gratis uitgevoerd dient te worden. Heb ik daar gelijk in? Het interessante van dit verhaal is dat mijn vriend bij dezelfde groepspraktijk zit maar een andere tandarts heeft, en zijn tandarts het wel gratis heeft gedaan.
Heb ik gelijk dat ik voor alle kosten die te maken hebben met het hervullen van de kies niets hoef te betalen?
Roszalief
Re: Vulling kies, wat zou er onder de garantie moeten vallen
Hangt er ook nog vanaf hoe groot de vulling is, bij een heel grote vulling is het niet per se de tandarts aan te rekenen. kern is of er naar de situatie aan de inspanningsverplichting is voldaan.
waarschijnlijk (meest voor de hand liggende )was ie iets te hoog wellicht.
de 1e keer zeiden ze dat ik moest wachten tot het duidelijker werd met de pijn.
de 2e keer iets er af gehaald, wat die andere tandarts ook had kunnen zien.
de 3e keer weer iets eraf gehaald, door weer een andere tandarts.
nu heb ik alle tandartsen vd. praktijk gehad, en de pijn is er nog steeds.
kan het zijn dat de tand uitzet door die witte composiet en zo de burige tanden / kiezen gaat raken, en zo overgevoelig wordt, met als gevolg tandpijn. Vooral als je ligt en slaapt gaat het pijn doen.
je moet recht op je rug blijven liggen. Want als je op een zij gaat liggen, stroomt er meer bloed naar die kant vd. kies en gaat hij pijn doen. Is dat een teken van een ontsteking? Ik dacht dat er dan meer bloed in de ontsteking kwam en vandaar die pijn?
Dat is ook de reden van napijn meestal, hangt erg van de diepte van het gat vooraf af(of diepte bestaande oude vulling) hoer eg of beperkt deze napijn is.
Bij diepere gaten kan het voorkomen dat de zenuw niet meer hersteld. Dat is dan overigens niet de tandarts verwijtbaar, is een reactie van het lichaam, en het lichaam reageert nu eenmaal niet altijd zoals verwacht of gewenst , geldt niet alleen voor tandheelkundige behandelingen overigens.