Hallo,
Twee weken geleden ben ik naar de tandarts geweest omdat ik erg veel pijn had in een kies.
Dit bleek een zenuwontsteking te zijn.. A fijn. :s
Meteen verdoofd en de kanaaltjes schoongemaakt.. Toen hij het ging spoelen ( met dat chloor spul ) voelde ik een beetje pijn.
De tandarts zei dat het te onrustig was, deed er een noodvulling in en ik maakte t nieuwe afspraak. Die heb ik a.s 23 juni.
Na een week had ik nog steeds erg veel pijn en ik belde op of ik langs kon komen, dit keer bij andere tandarts..
Ze zei dat het af ging maken, werd weer verdoofd en de noodvulling ging eruit.
Toen ze het weer ging spoelen, zat ik stijf in mn stoel. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad.!
Het trok helemaal door naar de andere kant van mijn gebit, voelde het gewoon een soort van branden.
Toen deed ze het nog een keer en ik zat met tranen in mn ogen.
Kreeg toen nog 3x een verdoving, maar geen een verdoving hielp meer.
Ze heeft het weer met een noodvvulling dichtgemaakt en ben weer gegaan, het was te onrustig.
Nu, bijna 2 weken later, doet de kies nog steeds zoveel pijn.
Ik zie echt op tegen de volgende afspraak, ben bang dat ik weer diezelfde piijn voel :(
Wat kan dit zijn geweest, dat ik zoveel pijn had tijdens het spoelen?
Ik ben in staat om de kies te laten trekken, maarja als de verdoving niet helpt is het ook geen pretje :(
Weet iemand raad ? :(
Groetjes en bedankt
Twee weken geleden ben ik naar de tandarts geweest omdat ik erg veel pijn had in een kies.
Dit bleek een zenuwontsteking te zijn.. A fijn. :s
Meteen verdoofd en de kanaaltjes schoongemaakt.. Toen hij het ging spoelen ( met dat chloor spul ) voelde ik een beetje pijn.
De tandarts zei dat het te onrustig was, deed er een noodvulling in en ik maakte t nieuwe afspraak. Die heb ik a.s 23 juni.
Na een week had ik nog steeds erg veel pijn en ik belde op of ik langs kon komen, dit keer bij andere tandarts..
Ze zei dat het af ging maken, werd weer verdoofd en de noodvulling ging eruit.
Toen ze het weer ging spoelen, zat ik stijf in mn stoel. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad.!
Het trok helemaal door naar de andere kant van mijn gebit, voelde het gewoon een soort van branden.
Toen deed ze het nog een keer en ik zat met tranen in mn ogen.
Kreeg toen nog 3x een verdoving, maar geen een verdoving hielp meer.
Ze heeft het weer met een noodvvulling dichtgemaakt en ben weer gegaan, het was te onrustig.
Nu, bijna 2 weken later, doet de kies nog steeds zoveel pijn.
Ik zie echt op tegen de volgende afspraak, ben bang dat ik weer diezelfde piijn voel :(
Wat kan dit zijn geweest, dat ik zoveel pijn had tijdens het spoelen?
Ik ben in staat om de kies te laten trekken, maarja als de verdoving niet helpt is het ook geen pretje :(
Weet iemand raad ? :(
Groetjes en bedankt
Re: erg veel pijn tijdens wkb..
Neem aan dat het erg veel pijn gaat doen als de verdoving niet helpt :(
Het is rechtsonder, hebb me verstandskies, dan een kies, dan heb ik niks ( al een x laten trekken ) en dan die kies.. Dus als ik die laat trekkeen heb ik wel een groot gat
Soms doet de tandarts er nog een extra prikje bij , vlakbij de kies als extra verdoving.
Geef het een kans , misschien lukt het om de kies te behouden.
Maar dit mocht niet baten :P
Vraag me nog steeds af hoe het kan dat die chloor spoel dinges kon ''doortrekken'' naar de linkerkant van mijn gebit.
Dagen daarna had ik last van me onder voortanden, net of er een draadje van een beugel achter zit.
Komt dit door die ontsteking :|?
Dat al mijn tanden aan die kant zeer deden, of leek dat.. haha.
Nouja die pijn wil ik iig nooooit meer voelen :smt018
Nou, die chloor spoel dinges is niet doorgetrokken naar de linkerkant hoor, maar er loopt bij jou misschien wel een zenuwtakje van rechts naar links, en dan voel je dus die pijn ook links.
Ook niet ondenkbaar, ontstoken weefsel is erg prikkelgevoelig , waardoor een prikkel makkelijk wordt voortgeleid naar andere plaatsen.
Pijn is pijn, en pijn is niet fijn ! ( nou ja voor de meeste mensen dan), dus als jij daar pijn voelt, dan lijkt dat niet zo, maar dan is dat zo.