Gisterenochtend een wkbehandeling bij mijn tandarts ondergaan. De behandeling ging prima totdat ik een echt ontzettende brandende, giftige pijn in mijn linkerwang kreeg. De tandarts hield even op met werken en zei "ja, de wang is een beetje dik". Ik zat inmiddels tegen het plafond. Hij moest uiteraard wel de boel afmaken. Het was een marteling. Eenmaal klaar, vroeg ik wat er nou gebeurt was. "Door de wortelpunt heen geprikt met de naald met hydrochloride". De pijn ging niet weg en ik kreeg 2 brufen van hem. Thuis meteen naar bed en liggen. De pijn bleef nog zo'n 6 uur aanhouden. En mijn wang werd extreem dik, zelfs mijn oog werd dicht gedrukt. De tandarts nog wel gebeld, "kom maar terug, dan maken we het open en spoelen het weer uit". Dit kon ik echt niet meer aan. Nu vandaag is de zwelling nog steeds hetzelfde, niet veel pijn meer. As dinsdag 'mag' ik weer terug, voor een andere kies, maar zelfde behandeling. Ik sta niet te trappelen. Weet niet zeker of ik nog durf.
Re: wortelpunt doogeprikt bij reiniging wortelkanaal
Dat kan ik me voorstellen.
Toch is de kans dat dit je bij de volgende behandeling weer overkomt klein. Ik bedoel; ik werk nu bijna twee jaar als tandartsassistente, en heb het nog nooit 'live' meegemaakt. Zou wel èrg veel pech zijn als het bij jou twee keer op rij gebeurt.
Succes dinsdag, het gaat vast goed.
Re: wortelpunt doogeprikt bij reiniging wortelkanaal
Hij zei ook dat het een heel zeldzaam iets is, wat er gebeurd was. De assistente op de dag zelf zei echter dat het iets is wat kan gebeuren omdat iemand (ik dus) te lang zou hebben gewacht. Ik weet nog steeds niet of dat wel waar is?
Aanstaande dinsdag lig ik er weer, dan wel een wortelkanaal, ben benieuwd.
Bedankt!!
Oh ja, mijn wang voelt nu na een week nog steeds erg doof, en af en toe plaatselijk een nare steek.