Gezwel lip of niets ernstigs

Author:
Bart1974
Posted:
za, 06/11/2011 - 14:03
Ik heb 2 vraagjes over mijn bovenlip. Als ik met mijn vingers in mijn mond ga en helemaal mijn bovenlip van binnen afga, voel ik allemaal kleine blaasjes/bultjes. De een is wat harder als de ander en als je erop drukt "glijden" ze weg.
Nu lijkt het dat ik ook 1 zo'n bultje/blaasje iets lager aan de binnenkant van mijn bovenlip heb zitten. Als ik mijn mond wat open doe lijkt het net alsof dat ding een stukje naar benen zakt en door mijn lilp heen wilt komen.

Ik zou graag willen weten hoe die bultjes heten en ik wil graag weten of dat ding wat wat lager in mijn lip zit eventueel kanker kan zijn ?

Alvast heel erg bedankt.
ATS

Tja, het is moeilijk om dit te bepalen, zonder klinisch onderzoek. Alleen dan kun je een differentiaal diagnose opstellen. Het kunnen een paar kleine gezwollen speekselkliertjes zijn, multipele aften, bijttrauma etc. De bovenlip is over het algemeen geen predilectieplaats voor een plaveiselcelcarcinoom. Bij twijfel, laat het checken door je tandarts.
zo, 06/12/2011 - 23:41 Permalink
Bart1974

Het is eruit gehaald en onderzocht; het was talgklierweefsel dus niets aan de hand.

Ik heb nog een vraagje; ik heb er meer van zitten alleen dan hoger. Als de chirurg zo'n dingetje eruit haalt, kan het dan zijn dan een andere talgklier/speekselklier die hier boven zit naar beneden zakt of zitten talgklier/speekselkliertjes vast en kunnen niet naar beneden zakken ?
za, 06/25/2011 - 21:39 Permalink