Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben T.atjana 22 jaar en in woon in IJ.muiden samen met mijn man en 2 zoontjes.
In Juli 2008 heb ik mijn eerst zoontje gekregen en vrij veel last gehad van maagzuur en spugen... zo ook met de 2de in februari 2010.
Nu ben ik al meerdere keren naar de tandarts geweest, constant gaatjes vullen zenuwbehandelingen ga zo maar door.. en dan vielen ze er weer uit ....
Zo ging het keer op keer, mijn glazuur is vrijwel van me tanden af, daardoor ziet het er echt verrot uit en heb ik samen met mijn tandarts om van de pijn af te kunnen komen en met me mond open te kunnen lachen gekozen voor een bovenprothese.
In de aankomende weken moet ik happen, enz enz en dan 8 juli word alles getrokken en gaat me kunstgebit erin.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie wel op tegen het trekken, maargoed als ik onder narcose wou moest ik tot september wachten. Dan maar zonder!
Groetjes T.atjana
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben T.atjana 22 jaar en in woon in IJ.muiden samen met mijn man en 2 zoontjes.
In Juli 2008 heb ik mijn eerst zoontje gekregen en vrij veel last gehad van maagzuur en spugen... zo ook met de 2de in februari 2010.
Nu ben ik al meerdere keren naar de tandarts geweest, constant gaatjes vullen zenuwbehandelingen ga zo maar door.. en dan vielen ze er weer uit ....
Zo ging het keer op keer, mijn glazuur is vrijwel van me tanden af, daardoor ziet het er echt verrot uit en heb ik samen met mijn tandarts om van de pijn af te kunnen komen en met me mond open te kunnen lachen gekozen voor een bovenprothese.
In de aankomende weken moet ik happen, enz enz en dan 8 juli word alles getrokken en gaat me kunstgebit erin.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie wel op tegen het trekken, maargoed als ik onder narcose wou moest ik tot september wachten. Dan maar zonder!
Groetjes T.atjana
Re: Pijnlijke tanden en kiezen...!
Ik denk inderdaad dat een kunsgebit een goede keuze is na de beschrijving die je gegeven hebt. Het lieft laat iedere tandarts de natuurlijke tanden zo lang mogelijk staan en probeert hij te vechten voor iedere kies, maar ik denk zeker dat hier esthetisch een hele grote vooruitgang geboekt wordt!
Het happen stelt eigenlijk niet zo veel voor. Er zijn mensen die het heel vies vinden, of kokhalsneigingen krijgen. Je tandarts smeert dan een rubberachtige klei op een bijtlepel en daar moet je dan goed in bijten en dit moet even in je mond blijven zitten, totdat het hard is. Mocht je nu extreem veel last hebben, kun je altijd nog aan je tandarts vragen of hij 't oppervlakkig wil verdoven met 'n spray, maar dit is eingelijk nooit nodig.
De bijtlepel met het spul erop wordt normaal naar een tandtechnisch laboratorium gestuurd. Deze afdruk wordt tot een model gegoten en hier maakt de tandtechnicus het gebit op.
In de tussentijd worden je tanden getrokken. Het trekken van tanden is uiteraard geen lekker gevoel. In praktijk maakt het verschil tussen spuit en narcose niet zoveel uit. De pijn van een extractie komt vooral de dagen erna, als de verdoving uit is gewerkt. Maar iedere voordeel z'n nadeel! Veel waterijs eten, want koeling houdt de zwelling en pijn tegen. Het enige nadeel van de spuiten is dat je deze natuurlijk ook voelt, maar dit is vergelijkbaar met iemand die in je arm knijpt. Een narcose neemt tevens ook risico's met zich mee.
Omdat het om een veelvoudige extractie gaat zal je tandarts je tandvlees aanelkaar hechten. Deze hechtingen moeten een keer weggehaald worden. Als alles genezen is, dan kan het kunstgebit gepast worden en eventueel nog een beetje bijgewerkt.
Ik wens je veel sterkte!
Re: Pijnlijke tanden en kiezen...!
Bedankt voor je reactie, Ja ik wil gewoon weer lekker lachen en me niet te hoeven schamen voor me gebit..
Ook lijkt het me erg fijn om weer normaal koud water te drinken of een ijsje te eten heerlijk!
Ja de injecties vind ik het naarst maargoed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden :wink:
Ik hou jullie op de hoogte en zal ook wat foto's maken voor en na van mijn gebit en prothese.
Groetjes :D