Goedendag allemaal,
Ik had bij de 6 rechtsonder een paar maanden geleden een lekkende vulling. Het was een diepe vulling al eerst. Die is gaan lekken. Bij de noodtandarts geweest, die zag een klein gaatje en heeft het gevuld. Bleef er last van houden, toen heeft mijn eigen tandarts een stuk van het tandvlees weggebrand om het goed te kunnen zien. Bleef nog steeds last houden, is een wortelkanaalbehandeling geworden. Tijdens de behandeling had ik 0,0 pijn, het zag er niet heel slecht uit van binnen, een klein beetje teruggetrokken en ontstoken maar zeker niet erg.
Gister was de 2e behandeling, waarin alles dus nog eens schoongemaakt wordt en de definitieve vulling erin gezet wordt. 3 kanaaltjes waren probleemloos, de 4e sprong ik bij door het plafond. Als hij met het vijltje aan de boor dat kanaal inging ging het door merg en been. Mijn tandarts zei dat dit kanaaltje dicht bij de wortelpunt lag. Napijn kon voorkomen maar niet waarschijnlijk. Gisteravond voor het slapengaan een paracetemol/codeine 500/20 genomen, vanochtend een brufen 600 mg. Nog steeds pijnlijk. Tandarts gebeld, die hebben voor mij de kaakchirurg gebeld en morgen om 9.20 gelukkig een afspraak. Het rare is, is dat ik afgelopen week een antibiotica heb gehad, die nota bene afgelopen zaterdag, 4 dagen geleden dus maar afgelopen was. Het was amoxicilline 500 mg.
Wat is er aan de hand? Is de wortelpunt ontstoken? Op foto's leek niets te zien te zijn. Het doet niet meer pijn als ik erop kauw, niet veel meer iig. Het lijkt echt te steken nu, ook helemaal door te trekken naar m'n oor en te tintelen. Terwijl ik na die 1e behandeling tot de 2e behandeling nergens last van had en deze kies ook de minste van mijn zorgen was. Wordt dit een apex?
Ik had bij de 6 rechtsonder een paar maanden geleden een lekkende vulling. Het was een diepe vulling al eerst. Die is gaan lekken. Bij de noodtandarts geweest, die zag een klein gaatje en heeft het gevuld. Bleef er last van houden, toen heeft mijn eigen tandarts een stuk van het tandvlees weggebrand om het goed te kunnen zien. Bleef nog steeds last houden, is een wortelkanaalbehandeling geworden. Tijdens de behandeling had ik 0,0 pijn, het zag er niet heel slecht uit van binnen, een klein beetje teruggetrokken en ontstoken maar zeker niet erg.
Gister was de 2e behandeling, waarin alles dus nog eens schoongemaakt wordt en de definitieve vulling erin gezet wordt. 3 kanaaltjes waren probleemloos, de 4e sprong ik bij door het plafond. Als hij met het vijltje aan de boor dat kanaal inging ging het door merg en been. Mijn tandarts zei dat dit kanaaltje dicht bij de wortelpunt lag. Napijn kon voorkomen maar niet waarschijnlijk. Gisteravond voor het slapengaan een paracetemol/codeine 500/20 genomen, vanochtend een brufen 600 mg. Nog steeds pijnlijk. Tandarts gebeld, die hebben voor mij de kaakchirurg gebeld en morgen om 9.20 gelukkig een afspraak. Het rare is, is dat ik afgelopen week een antibiotica heb gehad, die nota bene afgelopen zaterdag, 4 dagen geleden dus maar afgelopen was. Het was amoxicilline 500 mg.
Wat is er aan de hand? Is de wortelpunt ontstoken? Op foto's leek niets te zien te zijn. Het doet niet meer pijn als ik erop kauw, niet veel meer iig. Het lijkt echt te steken nu, ook helemaal door te trekken naar m'n oor en te tintelen. Terwijl ik na die 1e behandeling tot de 2e behandeling nergens last van had en deze kies ook de minste van mijn zorgen was. Wordt dit een apex?
Re: Verschrikkelijke napijn na definitieve vulling na WKB
Dit soort taalgebruik wordt op dit forum ABSOLUUT NIET getolereerd!!!! Nogmaals zo`n taalgebruik in een post gaat absoluut consequenties hebben voor uw toegang tot het forum!
Moet eerlijk zeggen dat ik ook een enkele andere gebruikte uitdrukking niet helemaal op zijn plaats vind, maar deze laat ik staan totdat iemand er aanstoot aan neemt en dit meldt.
Ik begrijp best dat pijn lastig is, maar er zijn denk ik best wel andere woorden voor te
vinden om te omschrijven hoe u zich voelt. Gelieve u een beetje in te houden.
Edit;
Er werd door meerdere mensen aanstoot aan genomen, dus de rest van de niet zo prettige taal heb ik ook weggehaald.
In dat geval , met de vakantie voor de boeg (waarheen? hoe lang?) zou het als het ver weg gaat en/of langer dan 2 weken bv even bragen om een extra receptje voor een kuur om mee te nemen zodat je het hebt wanneer het onverhoopt de kop op steekt, en idem voor goede pijnstiller mocht dat op zijn. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.
Bedankt voor je reactie. Ik ben vorige week donderdag begonnen, die dag 3 pillen genomen. Vrijdag en zaterdag voelde ik me goed, zondag ook nog wel. Wel moe natuurlijk van elke ochtend wakker worden voor die pil. Maandag voelde ik me heel beroerd. Wel gewerkt, maar was he-le-maal stuk. Kwam thuis, had ook 38,6 graden koorts. Gegeten, voor de bank in elkaar gezakt ongeveer, maar 's avonds was m'n koorts al gezakt naar 37,2. Gisteren dus de laatste pil genomen. Voel me nu fysiek alweer vrij goed, ook weinig last van m'n keel meer, m'n weerstand voelt al wat beter.
Daarom nu dus mijn angst. Ik voel nu dus pas eigenlijk wat van de kies. Heb inderdaad al een antibiotica receptje meegekregen, pijnstillers heb ik gelukkig ook al genoeg. Net ook nog de kaakchirurg gebeld, daar zeiden ze dat in de computer het volgende stond; 'wkb was perfect gevuld. Antiobiotica meegegeven, geen pijn bij tikken of kloppen tegen de kies.'
Al met al als ik het nu zo teruglees zou het best mee moeten vallen of niet? Toch voel ik nu soms een steekje in m'n kaakbot zeg maar en een beetje tintelen, is dit normaal?
De kaakchirurg zei wel dat een apex in dit stadium veel te vroeg zou zijn, maar ik ben als de dood dat ik weer zoveel pijn moet lijden.
Ik ga een week naar Portugal (Albufeira). Maandag 27 juni vertrek ik, maandag 4 juli kom ik weer terug. Maar een week lijkt nu echt al de Mount Everest
Waar de pijn eerst vooral onder de kies was, bij m'n kin zeg maar, zit het nu helemaal onder m'n oor.
Als ik m'n tanden op elkaar zet en druk, voel je aan beide kanten 2 'spieren'. Rechtsonder van die spier (aan m'n rechterkant) zit het. Zou de vulling misschien ietsje pietsje te hoog zijn, zal het overbelasting zijn, op een andere manier eten?