Mijn 5 delige brug was klaar maar zat niet de pasvorm,(de basis) en de kleur was verkeerd.Hij moest blijven slijpen.Hij zou compleet uit lava zirkonium bestaan,maar hij was volgens mij van ander materiaal,veel aanslag erop.De tandarts zou hem opnieuw laten maken,moest opnieuw happen,maar heb het idee dat het gewoon geen nieuwe brug is,de tandarts zei dat de basis evt gewoon gebruikt kon maar als het niet kon ik een compleet nieuwe brug zou krijgen.De tandarts zegt dat de brug nieuw is,vervolgens dat de oude basis gebruikt is ,vervolgens op mijn vraag dat ik denk dat het geen zirkonium is ,zegt hij ,ja de basis wel ,de resty is porselein dat kon niet anders zegt hij,omdat hij 5 delig is?
De brug heeft nog steeds geen goede pasvorm ,zit constant aanslag op,ik denk dat het de vorige brug is ,die teveel is afgeslepen,en waarom porselein op lava???en geen compleet lava brug zoals afgesproken,wat vind u???
De brug heeft nog steeds geen goede pasvorm ,zit constant aanslag op,ik denk dat het de vorige brug is ,die teveel is afgeslepen,en waarom porselein op lava???en geen compleet lava brug zoals afgesproken,wat vind u???
Re: vraag aan de tandtechnieker
Over het algemeen is een brug zoals jij die bedoeld van een Lava zirkonium onderstructuur gemaakt, overbakken met porcelein. Altijd.
Sinds een tijdje is er de Lava DVS kroon, dit betekend en Lava zirkonium onderstructuur met glaskeramiek gefuseerd, maar in dit geval met de cad/cam methode gemaakt.
Zoals je ziet... Lava is altijd een onderstructuur, met daaroverheen een porcelein.
Ik denk dat je door de naam Lava denkt dat het wat anders is, maar in werkelijkheid is het gewoon een zirkonium kap met daaroverheen een porcelein, om het even wat voor soort of merk.
Lava is niets anders als zeg maar de merknaam van het zirkoniumsysteem.....
Het waren ook 2 vragen,
De eerste brug werd geplaatst en pastte niet de tandarts bleef slijpen,de brug was eenkleurig,en vertoonde snel aanslag wat ik niet bij de zirkonium tanden heb.Kortom de brug was op alle vlakken verkeerd,toen zou ik een nieuwe brug krijgen,de tandarts zei helemaal van zirkonium net als de tanden,ik moest opnieuw happen,maar helaas heeft deze brug dezelfde problemen als de eerste,hij heeft erg veel aanslag ,past niet en de tandarts zegt nu dat het porselein is.
Eerst zegt hij dat er een nieuwe brug komt ook de basis,dan dat de basis meestal weer gebruikt wordt(MAAR DE VORM IS NIET GOED)
Zelf heb ik het idee dat ik gewoon met de oude brug loop,die te ver is afgeslepen en daardoor zo aanslaat loop.De technieker had de 2 de x rond de 400 gerekend en de eerste keer daar is geen nota van.Totaal incl techniekkosten heb ik 2300 euro betaald incl techniekkosten voor de 5 delige brug.En moest pas betalen na de 2de brug.Mijn tanden zijn wel van zirkonium dat schijnt ook natuurlijk door,mij was beloofd dat de brug ook zo zou worden,vandaar dat ik er een punt van maak,Ik ben allergisch voor metaal en wil ook zekerheid dat er geen metaal in verwerkt zit.Hoop dat het zo duidelijker is,bvd voor het antwoord
Ik denk dat u er teveel bijhaalt. probleem zit denk ik in vorm of structuur van het opgebakken porselein.
Vwb de aanslag en dergelijke kan ik geen zinnig antwoord geven.
Moet eerlijk zeggen dat ik uw stukje text nog steeds moeilijk te lezen vind, zo zonder spatie`s en dergelijke.
Ok, dat is dan duidelijk,dank voor je antwoordt!
Ik vroeg me gewoon af, dat als bij de brug zoveel en zo snel aanslag zit,dat dit komt omdat hij de eerste keer teveel afgeslepen zou zijn en daardoor poreus,omdat ik dat nl voor de rest nergens heb.
Dan heb ik nog een vraagje aan je,de brug zit nu gedurende een half jaar met voorlopige cement of lijm vast ,nu ga ik binnenkort met vakantie.
Met wat of hoe zou ik hem vast kunnen zetten mocht hij onverhoopt loskomen,tandarts zegt niets mee te kunnen geven ivm dat dat niet kan,maar tja wat kan ik er dan wel evt op doen mocht het toch gebeuren?