lekkende vulling?

Author:
judjeloves
Posted:
za, 06/25/2011 - 22:37
Hoi,

Ik heb pas geleden een wortelkanaalbehandeling gehad omdat er een gaatje onder mijn vulling van mijn kies zat.
De 2e keer dat ik terugging was het nog niet goed want ik had nog veel pijn. Na een lange sessie is er een witte vulling opgegaan.
Nu een week later voelde ik met mijn tong iets scherps. In de spiegel lijkt het alsof mijn vulling is gaan lekken en wat van het witte vullingspul zit nu tussen 2 kiezen.
Het doet verder geen pijn ofzo. Moet ik hiermee terug naar de tandarts of kan het geen kwaad?

Nu heeft de tandarts dus eigenlijk de 1e keer al iets niet goed gedaan omdat ik nog heel veel pijn heb gehad daarna, nu is er dus weer wat mis met mijn vulling. Mijn verzekering dekt deze kosten niet omdat mijn vergoeding al op was bij een eerdere controle. De wortelkanaalbehandeling moet ik dus als zelf betalen als ik nu weer terug moet voor mijn kies zal het nog meer worden. Hij maakt toch die fouten moet ik dan voor die kosten opdraaien?

Groet,
wilria

was de tweede keer niet gewoon het afmaken van de wortelkanaalbehandeling. zo een behandeling gebeurt heel vaak in 2 sessies. en dat je na de eerste keer nog veel pijn hebt gehad betekent toch niet automatisch dat je tandarts iets fout heeft gedaan. veel mensen hebben (na)pijn bij een wortelkanaalbehandeling hoor.

nu voel je iets scherps en het lijkt alsof de vulling is gaan lekken, en is er dus weer iets mis met je vulling. en ook dit vind je een fout van je tandarts. maar je weet niet eens zeker of je vulling inderdaad lekt.

ik vind dat je er wel erg makkelijk vanuit gaat dat je tandarts fouten heeft gemaakt.

en ja, natuurlijk zal je zelf voor die kosten op moeten draaien. wie zou het anders moeten betalen? en dat je verzekeringsgeld op is, ja dat is natuurlijk jammer, maar daar kan niemand, behalve jezelf iets aan doen. misschien volgend jaar voor een hoger bedrag verzekeren

en of je terug moet voor je vulling kan ik niet beoordelen
zo, 06/26/2011 - 01:13 Permalink
Romy32

In de spiegel lijkt het alsof mijn vulling is gaan lekken en wat van het witte vullingspul zit nu tussen 2 kiezen.

Een lekkende vulling betekent niet dat er letterlijk vulmateriaal uit de kies loopt. Het betekent dat de vulling langs de randen niet helemaal perfect aansluit. Dat het scherp voelt kan wel, en dat er tijdens de behandeling wat vulmateriaal tussen twee kiezen is gekomen is ook mogelijk. Als je er last van hebt kun je het even laten bijwerken door je tandarts.
zo, 06/26/2011 - 10:14 Permalink
judjeloves

Bedankt voor de reacties,

Het begon ook allemaal erg verkeerd bij binnenkomst want toen zei hij "do you understand english" Dus de beste man sprak geen Nederlands en verstond amper Nederlands.
Hij heeft me de 1e behandeling redelijk geholpen alleen niet van de pijn waar ik wel voor kwam. Ik heb zo'n ongelofelijke pijn gehad dat ik een hele week aan 1 kant niet kon eten en drinken deed zeer.
Dus ik was blij dat ik weer mocht komen zodat hij mij weer kon verder helpen en mij van de pijn kon verlijden.
Hij zei gelijk toen ik er zat dat en ik vertelde dat ik er veel last van heb gehad dat het niet goed was. Meer heeft hij ook niet verteld in het half uur die volgde zonder verdoving.
Wat er allemaal voorbij kwam weet ik niet want daar werd ik niet van op de hoogte gebracht. In ieder geval iets wat brand want er werd iets heet gemaakt en vervolgens kwam er ook nog rook uit mijn mond. Vervolgens pure alcohol waar nog eens een 2e keer van nodig was. En ohja een ringetje las ik achteraf op internet dat rond mijn tand werd geplaatst, die deed helemaal zeer en bleef nog lang zitten ook. De assistente was ook regelmatig mis met speeksel wegzuigen en mijn tong zat regelmatig vast in de slang.
Ik ben met tranen in mijn ogen weggegaan en huilend thuisgekomen, zoveel zeer heb ik gehad.

Ik denk echt dat ik bij een ander veel beter geholpen was, ik ben echt een doorzetter en kan tegen een flinke stoot maar hier ben ik echt door gebroken en bang van de tandarts door geworden.
zo, 06/26/2011 - 21:00 Permalink