Tand blijft na het boren/vullen nog altijd zeer gevoelig

Author:
Koenen84
Posted:
za, 06/25/2011 - 14:15
Hallo,

Ik heb een week of 5/6 geleden zo ongeveer een kies laten vullen. Deze deed serieus pijn en de tandarts zei toen ook dat er een gaatje in zat, hij heeft deze gevuld. En toen leek het iets beter maar heb niet het idee dat de pijn helemaal weg is geweest, het is altijd gevoelig gebleven en vooral bij KOUD drinken voel ik het heel erg.

Vraag me af of iemand dit ook wel eens gehad heeft? En hoe kan ik dit het beste schoonhouden? Of kan ik beter terug naar de tandarts?

Nog even een toevoeging. Afgelopen week is de onderste verstandskies getrokken, die kies stond hoger als de rest van de onderste tanden en moest er dus uit. Deze kies drukte tegen die tand aan waar ik het zojuist over had, dus ik weet niet of dit ook een probleem veroorzaakt kan hebben?

Zijn dus in principe 2 vraagjes, hopelijk kan iemand me verder helpen.
Koenen84

Hmmz ik zal het even zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Deze kies is idd de kies voor de verstandskies, die verstandskies is al jaar of 3 eruit. (dit gaat allemaal over links boven).

Maar vlak nadat het gaatje links boven gevuld was, kreeg ik links onder last van een verstandskies. Die verstandskies linksonder stond hoger als de rest van alle tanden onderin. Dus ik weet niet of die kies daardoor druk op de gevulde tand daarboven uitgeoefend heeft? Zou dit kunnen? Want als ik de mond dicht deed drukte hij er idd tegen aan.

Hopelijk is het zo duidelijk en anders hoor ik het natuurlijk graag.
zo, 06/26/2011 - 23:11 Permalink
Koenen84

Heb vandaag maar even de tandarts gebeld, dacht waarom ook niet.

Het is idd een zilvergrijze vulling, maar omdat ik al met pijn kwam volgens hun en hij vrij veel/diep moest boren voor deze kon het idd even duren. Hun advies was kijk het nog even een weekje aan, wordt het erger bel dan zeker ff was hun advies.

In ieder geval bedankt voor de reacties en hopelijk gaat het dan idd nog vanzelf over!

Groeten.
ma, 06/27/2011 - 17:18 Permalink