openstaande rekening en weigering behamdeling

Author:
cloontje
Posted:
vr, 12/08/2006 - 13:50
Onze tandarts weigerde onlangs een behandeling uit te voeren bij mijn echtgenoot, omdat er nog een rekening open zou staan. Dit was een rekening voor behandeling van de kinderen en zij staan op zijn naam.
Hij mocht wel contant betalen, maar was zo van slag dat hij van behandeling afzag. Vraag is : mag dat???
de digitale tandarts

Indien de behandeling niet spoedeisend is en de betalingstermijn van de eerdere factuur ruim verlopen is, dan kan een tandarts vragen om eerst dat bedrag af te rekenen, voordat aan vervolgbehandelingen begonnen wordt.
vr, 12/08/2006 - 14:05 Permalink
robinson

Van elke "wanbetaler". :roll:
Snap dit soort mensen niet, wel alle rechten maar niet alle plichten.
Overigens alleen bij recidivisten!!
Een keer een rekening te laat betalen, geen probleem, maar iemand die er een handje van heeft stelselmatig te laat te betalen proberen we op deze manier "her op te voeden."
Meestal snappen ze het.
vr, 12/08/2006 - 16:53 Permalink
mecánico para …

Ik ben niet anders, maar als de persona in questie van slag is......dan vind ik dat best apart. en mij kennend betekent dat heel wat anders.

Overigens is er wel verschil tussen na 30 dagen nog net niet betaald of na 13 weken nog niet betaald.
Mar goed, soms laten mensen 17,40 oplopen tot dik 50 euro en zijn dan pissig op mij. mja.......ik ben toch zeker sinterklaas niet, en als ik het wel was bepaalde ik ook wie de kadootjes kreeg
vr, 12/08/2006 - 19:21 Permalink
vV

ik ben toch zeker sinterklaas niet, en als ik het wel was bepaalde ik ook wie de kadootjes kreeg


wanbetalers opschrijven in het grote boek dus en in de zak!

Betaling is gewoon de andere kant van de behandelovereenkomst... Mits de nota correct is natuurlijk. En er moet met redelijkheid mee omgegaan worden. Daarom mede werk ik met Fa-med. Ook geen discussie met de patienten meer over late betalingen, Fa-med is soepel maar ook heel duidelijk.
Overigens is het aantal wanbetalers sinds ik Famed gebruik fors gedaald.
za, 12/09/2006 - 11:23 Permalink
mecánico para …

@vV, me too Famed. het zijn altijd dezelfde 5-7 personen die steeds terugkomen op het vel: overdracht deurwaarder.
zonde geld zeg ik dan
za, 12/09/2006 - 13:59 Permalink
admin

Ik heb Fa-med gesproken en die vertelden mij dat de Tandarts door
hun vooruit word betaald. evt regeling met fa-med en de patient
kan mits je dat tijdig meld. Dus de Tandarts lijd totaal geen euro verlies.
wo, 02/07/2007 - 00:19 Permalink
vV

jawel hoor, de extra kosten die gemoeid zijn met het inschakelen van Famed, en een verhoogde bijdrage aan Famed wanneer er in de praktijk veel wanbetalers zijn. Famed is niet gratis dus!

Inschakelen van Famed is een kostenpost voor de praktijk. Overigens hanteert Famed een behoorlijk lang en soepel incassotraject. Voordat er een deurwaarder aan te pas komt zijn er 15 weken verstreken, 4 weken daarvan behoren tot de normale betalingstermijn. Een patient heeft dus ruim 3 maanden om een fatsoenlijke regeling te treffen als er iets niet goed gaat. Helaas grijpen de meeste mensen pas naar de telefoon wanneer het al te laat is (na 15 weken dus...)

Overigens: wanneer een patient in het dubieuze debiteurentraject zit neemt famed geen nieuwe rekeningen meer over. Dan kan de tandarts ervoor kiezen behandeling geheel te weigeren, daar moet de patient overigens wel van op de hoogte gebracht worden uiteraard, of behandeling alleen uit te voeren tegen directe betaling.

Op nota kunnen betalen is nog altijd een service, die de praktijk dus veel geld kost. Mensen kontant of per pin af laten rekenen direct na behandeling is vele malen goedkoper. Er zijn steeds meer praktijken waar dit standaardprocedure is of binnenkort wordt.
wo, 02/07/2007 - 08:20 Permalink
mecánico para …

Ik heb Fa-med gesproken en die vertelden mij dat de Tandarts door
hun vooruit word betaald. evt regeling met fa-med en de patient
kan mits je dat tijdig meld. Dus de Tandarts lijd totaal geen euro verlies.


Het aantal nota's, of eigenlijk het totaal bedrag van de openstaande nota's wordt meegenomen in het tarief dat Famed berekent per nota. Zorg je voor een kleine groep met een laag notabedrag dat openstaat, dan krijg je de diensten voor een iets gunstiger tarief. Dus het levert ondanks de betaalde dienst ook nog een lagere administratiee last op.
Dat bedrag zit in de tarieven verwerkt, maar het is wel leuk dat laag te houden. En al is het maar 100 euro die je per jaar minder hoeft te betalen het is wel mooi meegenomen.
Overigens bij de meeste bedrijven krijg je meteen administratie kosten bij de tweede nota, dat doet Famed niet, dat betekent dat je de notastroom zo soepel mogelijk moet maken.




Ik heb nu een mevrouw met een openstaande nota van 250 euro. Dit staat al maanden open en het is nu in handen van de deurwaarder. Die mw belde op dat ze pijn heeft. Ik wijs haar op de openstaande nota, maar mw heeft geen geld maar wel pijn.. tsja lastig dus ik stel voor dat ze mag komen maar deze behandeling dan wel contant betaald, maar dat wilde ze ook niet.. tsja dan kan ik ook niks doen!


vraagt u het anders even aan de buurvrouw, d'r zus of een kennis of ze even wil voorschieten. Meestal is dat niet het probleem. En ja, je kan het leed van de wereld niet op je nek nemen.
wo, 02/07/2007 - 11:25 Permalink
admin

jawel hoor, de extra kosten die gemoeid zijn met het inschakelen van Famed, en een verhoogde bijdrage aan Famed wanneer er in de praktijk veel wanbetalers zijn. Famed is niet gratis dus!

Inschakelen van Famed is een kostenpost voor de praktijk. Overigens hanteert Famed een behoorlijk lang en soepel incassotraject. Voordat er een deurwaarder aan te pas komt zijn er 15 weken verstreken, 4 weken daarvan behoren tot de normale betalingstermijn. Een patient heeft dus ruim 3 maanden om een fatsoenlijke regeling te treffen als er iets niet goed gaat. Helaas grijpen de meeste mensen pas naar de telefoon wanneer het al te laat is (na 15 weken dus...)

Overigens: wanneer een patient in het dubieuze debiteurentraject zit neemt famed geen nieuwe rekeningen meer over. Dan kan de tandarts ervoor kiezen behandeling geheel te weigeren, daar moet de patient overigens wel van op de hoogte gebracht worden uiteraard, of behandeling alleen uit te voeren tegen directe betaling.

Op nota kunnen betalen is nog altijd een service, die de praktijk dus veel geld kost. Mensen kontant of per pin af laten rekenen direct na behandeling is vele malen goedkoper. Er zijn steeds meer praktijken waar dit standaardprocedure is of binnenkort wordt.


Nou ik wil niet vervelend doen, maar Fa-Med zei dat de tandarts
door hun vooruit werd betaald en dat Fa-med de rekening naar
de klanten stuurd. Ik kan mij voorstellen dat als je door Fa-med
je administratie laat verzorgen dat dit geld kost.
Ik heb ooit in 2002 een rekening in 3 x moeten voldoen
daar die 6000 euro bedroeg..ik vind dat je dan niet geweigerd
of dubieuse status moet krijgen. Die ik door mijn vorige tandarts
wel doodleuk kreeg. Fa-med is op de hoogte en dat wij inmiddels
tot 3800 euro verzekerd zijn. Inmiddels heb ik ook een andere
tandarts die volledig op de hoogte is. Wanbetalers zijn mensen
die helemaal niet betalen. Maar niet mensen die een grove rekening
in 3 x betalen. Als je dan alsnog een stempel op je naam krijgt
is dat dus niet terecht, laat staan weigeren.!!
Maar oke inmiddels zijn wij er achter dat het klachten regent
van die tandarts die wij hadden, dus we zijn er echt niet rouwig om.
Ondertussen heeft Fa-med die bewuste tandarts aangeschreven en
dat wij weer gewoon bij Fa-med als goeie klanten staan beschreven.
En die nieuwe tandarts in Valkenswaard krijgt ook die brief van Fa-med.
Maar daar zien we ook vanaf, want mijn verzekering gaat de kosten
van de implantaten dekken zodra mijn andere tandarts die brief
schrijft dat het moet. Ik betaal dan alleen de kronen van die 1900
euro [jaarlijkse verzekering] Kijk een stempel drukken doe je alleen
als de klant nooit betaald en/of betaald heeft.
En dan nog heeft de klant aan Fa-med te betalen en niet aan
de tandarts want die word vooruit betaald zodra hij/zij de declaratie
indiend bij Fa-med. Het is mij allemaal gelijk uitgelegt.
Laats ben ik aan het dokteren gegaan met mijn perzische kat
losten 3.500 euro en meteen via een pinbetaling voldaan bij de
dierenarts. Misschien dat ik in een betere positie verkeer? :roll:
Hoe dan ook iedereen kan wel eens moeilijk komen te zitten.
Feit is als er maar betaald word! Kijk incasso kosten noem
ik zonde geld..oftw putjes geld[geld wat je in een regenput gooid]
Maar de klant betaald die rekening en niet de tandarts. Sorry
moest ik even kwijt :roll: :(

Fa-Med zei ook dat een tandarts dit recht niet had.
Fa-med doet ook geen zaken meer met die tandarts inmiddels.
wo, 02/07/2007 - 13:53 Permalink
mecánico para …

Beste Ayla,

6000 euro een grove rekening noemen? Je hebt het wel gewoon toegelaten te doen, afgesproken dat het ging gebeuren enzo........boter bij de vis weet je nog. Je bent weer in de slachtoffer rol gekropen terwijl je gewoon een dure behandeling willens en wetens laat uitvoeren. Dat kost gewoon geld. Kan je drie keer de bluess zingen, maar ik vind het ondertussen een zielig verhaal worden dat je telkens andere draadjes kiest voor en over je eigen persoonlijke relaas.

3500 euro voor een perzische kat? aan doktersrekeningen? Niertransplantatie ofzo? of was het een moeizame inburgeringscursus?

Maar ik ben effe kwijt waar we zitten hier, maar bij tandarts.nl kan ik je gewoon melden dat je een opvolgend tandarts weldegelijk mag attenderen op de manier van omgaan met nota's. En zolang je niet lasterlijke taal uitslaat maar je beperkt tot sec: dubiesu debiteur of veelvuldig status dubdeb gehad. Wanbetaler, veelvuldig deurwaarder dossier etc...........dan zeg je niets fouts. Sterker, ontkennen heeft geen zin, want netals die vulling erin zit, de mondhygiene die zus of zo gaat, is dit ook relevenate informatie. Kan je wel denken van niet, maar het is wel zo.
En dat FaMed geen zaken meer met die tandarts doet kan betekenen dat dei tandarts voor de iets goedkopere oplossing FenCS heeft gekozen voortaan alleen laat pinnen of gewoon de nota's weer zelf verstuurd. Het punt dat FaMed je eruit keilt is pas bereikt als mensen nota's krijgen voor niet verrichtte handelingen, er bij herhaling fouten inzitten die niet kunnen of de procentuele bijdrage dermate hoog wordt door de vele dubdebs dat het voor beiden niet meer interresant is. Suggestief doen alsof ze eruit gezet zijn is dan ook weinig productief.
wo, 02/07/2007 - 14:11 Permalink
Spiegeltje

over Fa-Med:

Zijn inderdaad best soepel. OOit heb ik een rekening van een controle niet tijdig betaald totdat Famed kosten in rekening ging brengen. Die waren net zo hoog als de oorspronkelijke rekening (was echter geen hoog bedrag, 25 gulden of zoiets). Even een telefoontje naar Fa-Med leidde tot halvering van die kosten! Was wel 10 jaar geleden hoor, ik weet niet of zo nog zo makkelijk zijn.
wo, 02/07/2007 - 14:23 Permalink
admin

over Fa-Med:

Zijn inderdaad best soepel. OOit heb ik een rekening van een controle niet tijdig betaald totdat Famed kosten in rekening ging brengen. Die waren net zo hoog als de oorspronkelijke rekening (was echter geen hoog bedrag, 25 gulden of zoiets). Even een telefoontje naar Fa-Med leidde tot halvering van die kosten! Was wel 10 jaar geleden hoor, ik weet niet of zo nog zo makkelijk zijn.

Nou van mij is dit 5 jaar geleden Spiegeltje
en je hebt gelijk wij mogen dat dan betalen..zonde geld
overigens..ik hou nu heel de administratie hier bij :smt002
wo, 02/07/2007 - 14:36 Permalink
admin

mecánico para bicicletas,

Je raakt in de roos, nota's insturen voor handelingen
die niet gebeurt zijn oa..de rest hou ik voor mezelf.
Als je zelfs België uitgelazerd word met praktijk en al..
krab dan maar op je hoofd :smt116
wo, 02/07/2007 - 14:40 Permalink
Rosetta

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen ondertussen.


Ja hoor, en ik lach alweer :smt003 :smt001


Tussen haakjes dit was mijn oude account en nick naam
heb ondertussen al jaren een steen goede implantaloog
tevens tandarts enzv. Die Famed meteen gebeld heeft
toen wij bij hem kwamen. Wij zijn door de praktijken
van onze voorgaande tandarts min of meer bedonderd
ook nog eens. Dat kregen wij van onze nieuwe tandarts
te horen.Het enige wat wel fout ging, is dat wij meteen
Famed hadden moeten bellen,die hadden het dan gelijk
voor ons geregeld. Maar dat is verleden tijd, we zijn nu
en heel hoog verzekerd beidde, plus flink wat gespaard.
En wij zijn dik tevreden met onze tandarts en hij met ons.
En ik ben echt trots op het hele team, ze hebben heel wat
gedaan bij mijn man en mij, na 2 jaar een tandframe te
hebben gehad krijg ik nu eindelijk implantaten zowel boven
als onder{mits die fibromalgie niet in de weg staat?}
Dat was ook mijn vraag op het forum even, want het kost
best een hoop eurootjes, niet dat ik het voorniets doe of
afstoot verschijnselen krijg? :roll: :smt017

ps/wanbetalers zijn wij dus niet, integendeel!
Onze tandarts ziet ons als hele goeie klanten.
Wilde ik nog even kwijt. :smt002
vr, 06/24/2011 - 16:52 Permalink
Flow

Hai,

ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat een tandarts een niet spoedeisende hulp weigert bij een openstaande rekening. Wat zou de tandarts dan moeten doen, het zelf maar betalen?

Overigens, famed, waar mijn tandarts ook mee werkt, vind ik een prima systeem, nooit problemen mee gehad (maar ik betaal ook gewoon op tijd).

Flow
za, 06/25/2011 - 12:52 Permalink
dentalteddy bear

Toch eventjes ies verduidelijken. Bedrijven als Famed betalen eigenlijk helemaal de rekeing niet vooruit. Bij een standaard overeenkomst betalen ze maar na 2 maand uit en innen intussen het grootste deel van de rekening. Hierop betaald hij een procentuele bijdrage waarvan de hogte berekend is op de totaal som van de wanbetalingen in het vorige jaar.

Wil je als tandarts je geld sneller dan betaal je over die periode een flinke intrest. Heb dit vroeger altijd over de ganse particliere omzet gedaan. Kostprijs 12500 eurointresten per jaar .. pleziertje voor de patient...

dus voorafbetalen is snel gezegd maar vergeten dat de tandarts dan eigenlijke de inresten voor de patient betaald ...

Vrije tarieven ... korting bij contante betaling ..

Anderzijds wt is er mis met contante betaling ... dat is in bijna heel de wereld bij prive tandheelkunde de gewoonte ...
moet de bakker, suppermakt en dergelijke ook contant betalen..

Krediet vragen is één ding jezelf krediet toe eigenen is iets anders.

Bekijk de hele situatie een keer vanuit je eigen beroepssituatie.Als je garagist bent en je klant niet betaald doe je dan ook nog het volgende onderhoud ? Als je baas je loon niet uitbetaald blijf je dan ook rustig verder werken ?

En als laatste opmerking Famed heeft weinig te vertellen over wat de tandarts doet. Zelfs al maakt Famed het dubieuze debiteursschap ongedaan dan nog heeft de tandarts het recht kontant te gaan afrekenen .. het is immers zijn bedrijf en niet dat van Famed.

Trouwens deze bedrijven hebben het enorm zwaar in deze tijden. door de grote antallen wanbetalers , laattijdige betalers en de totaalsommen ervan dienen zij zeer vaak zelf te gaan lenen om deze tekorten al dan niet tijdelijk te gaan dekken.

kontante betalingen zouden de kostprijs van behandelingen wel naar beneden kunnen trekken: commisielonen, intresten die de tandarts bestaald bij roodstand (leverancier moet betaald worden) of intrestverlies door laattijdige ontvangen van de betaling, deurwaarderskosten ...

Ook bij rechtstreekse inning bij de verzekeraar krijgt de patient heelwat voordelen, lees krediet. Voorreerst laten de meeste verzekeraars niet meer toe dat dat rekeningen meer dan één keer per maand ingezonden worden. Na het inzenden komt de batling vaak pas een maand later. Dan moet de verzekeraar de rekening verwerken en het aandeel bij de paient innen. Dat betekent dat alnaar de dag van behandeing in de maand de patient vaak een uitstel van betaling heeft dat twee tot drie maand bedraagt. Een periode waarin hij/zij de intresten kan vangen op de langer behouden geldsommen.

Het is niet plezierig onkosten te moeten betalen wege s nit of te lat betaling of inningsprocedures. Ook is het niet plezierig voor de behandelaar om in kasproblemen te komen door zulke problemen. Doch hoeveel patienten verlaten hun tandarts niet omdat ze kosten hebben moeten betalen.. ik heb ex-patienten in mijn bestand die openstaande rekeningen hebben bij 9 tandartsen.

Je moet altijd de twee kanten zien... en dat is moeilijk .. dat maakt dat op deze fora ook vaak ontsporingen gebeuren... het gras is altijd groener bij de buren
zo, 06/26/2011 - 07:44 Permalink
Rosetta

Ik weet mij van jaren geleden te herrinneren dat Famed mij zei altijd de rekening
gelijk aan de tandarts te betalen. En dat de klant juist aan Famed mag betalen.
Wij kregen de rekeningen dus van Famed, snapte wij ook niks van eerst, dus
we hingen in de telefoon jaren terug, en toen werd ons klaar hoe zij werkten.
Met Famed kun je een afbetalings regeling treffen maar niet met de tandarts!
Nu gaat het regelrecht via de verzekering, ik heb al jaren een top verzekering, dus dat
zit hartstikke goed, t'ja en implantaten of behandeling op afbetaling ben ik niet zo
voor. Maar voor sommige mensen is het Nood Breekt Wetten..(helaas crisis hè) :roll:
zo, 06/26/2011 - 12:17 Permalink
Rosetta

ja crisis , maar voor verlof en dergelijke is het dan meestal geen crisis .. prioriteiten stellen en leven met de tandpijn als het geen prioiteit is?


Daar heb je volkomen gelijk in, vroeger moesten we al naar de schooltandarts
want dat was belangrijk voor je verdere leven. Sinds de euro er is stikt het
in Nederland van de voedselbanken, alles zie je achteruit gaan. Ook de zorg
voor tanden mn kinderen. Mensen zeggen we kunnen het niet betalen.
En in den haag geeft men miljarden weg aan een failliet land zoals
Griekenland, waar wij werkenden voor mogen betalen, wat ik noem
geld in het afvoer putje gooien. Willen wij het weer normaal krijgen
dan zullen we terug moeten naar de gulden en D mark en Franse Frank
en Belgische frank. Als wij de mirjarden aan de gezondheids zorg zouden
besteden, en studie en dergelijke, en dan pas over de grens zouden kijken.
Zou dat 100 keer eerlijker zijn.
zo, 06/26/2011 - 14:28 Permalink
Basset

Maar kindertandheelkunde wordt (behalve voor kronen) helemaal vergoed door de verzekeraar. Er is dus eigenlijk geen ander probleem tenzij je de betaling van de verzekeraar voor iets anders hebt gebruikt. (al dan niet uit bittere noodzaak)

Door het hele gedoe van al dan niet contracteren komen deze rekeningen nu ook vaak bij de ouders thuis en vroeger moest dit via de verzekeraar en bestond daar eigenlijk geen probleem tenzij mischien bij een enkele toenmalige particulier.
ma, 06/27/2011 - 08:59 Permalink
vV

Griekenland had nooit in de eu moeten komen...heeft overigens niets met de euro te maken...
Maar dat is een heel andere discussie. Mijn collega heeft gelijk met zijn reactie: tandzorg voor jeugd zit tenminste in NL tot 18 jaar in de basisverzekering, en is dus ""kostenloos"" (wat niet betekent dat het administratieloos is).
ma, 06/27/2011 - 11:37 Permalink
Rosetta

Sorry maar Nederland heeft inmiddels meer dan 125 voedselbanken
houd in dat er in ons land zware armoede is, wat niet gezien word.
Ik heb 11 jaar in het westen in de hulpverlening gezeten, dat was
van Schiedam naar Vakenswaard treinen, en terug en een 2e flat
er op na houden. Toen was het al erg dacht ik{zaten we nog in de gulden}
Schuld hulpverlening deed al weinig of niks voor de mensen, dan alleen
particulieren en kerken en Het Leger des Heils. Ik zag die armoede dus
van heel dichtbij, en soms bel ik mijn vriendin Gula hoe het er mee staat?
Het is 100 x erger geworden zei ze, maar laat ik het bij de feiten houden:
toen moest ik mensen echt motiveren naar de tandarts te gaan, toen
kon ik voor een beugeltje voor een kind, nog een beroep doen op de
gemeentelijke sociale diensten. Maar na 11 jaar werd ik alles moe
en ging voorgoed terug naar mijn eigen huis in V'waard. Maar geloof
mij, van veel mensen is het geen opzet niet te betalen, maar onmacht!
ma, 06/27/2011 - 11:49 Permalink
Basset

Dan is er eigenlijk maar 1 oplossing. Tandheelkunde terug volledig in het basispakket met aangepaste premie en een controlesysteem naar overconsumptie van de duurdere zaken ( kronen , dure prothese ... machtiging)

Als ik zie wat er na declaratie bij de verzekeraar als bij famed maanden lang blijft open staan, dan ben ik blij dat deze systemen bestaan. Moesten we zelf zo lang op al die kleine bedragen wachten dan moesten we ook bepaalde leveranciers laten wachten en zou op een bepaald moment de praktijk vast lopen wegens materiaal tekort.

Dat herrinnert mij aan een inningsprocedure bij de vrederechter zo een 20 jaar geleden. Patient had zijn vergoeding gekregen van de verzekeraar voor een operatieve ingreep onder narcose. We moesten toen zelf nog de operatieruimte huren en de anesthesist vergoeden. De patient had nog nooit zo veel geld bijeen gezien en ging dit snel verdubbellen op de paardekoers, dan had hij ook eens wat verdiend. Uiteindelijk won alleen het goklokaal. Bij de vrederechter haalde de patient als verdediging aan dat het een schande was dat ik hem dagvaarde. I had toen één van de eerste Ford Scorpio's gekocht en patient toonde de vrederechter dat ik ook een goedkopere versie had kunnen kopen en dat hij dan niet gedagvaard had kunnen worden. Hij de sukkelaar zonder centen.

Maar uiteindelijk, de afbraakpolitiek van de regering is het gevolg van al deze problemen. Daar hebben jullie toch voor gekozen ik niet. Je kan tandheelkunde in het basispakket stoppen met een juiste premieverhoging zo kan je op dezelfde manier gaan naar honder percent vergoeding mits een overconsumptie kontrole ... maar dat kost ... mischien zoals de Grieken,vraag 10 kredietkaarten soepeer de hlft op en betaal elke maand met het geld van een andere kredietkaart de vorige kredietkaart af. Is trouwens een courant Amerikaans systeem.
ma, 06/27/2011 - 12:39 Permalink
vV

de voedselbanken hebben niets met invoering euro te maken...
Maar daar is wat meer kennis over economie etc voor nodig. Deze crisis was er zonder euro ook geweest, en misschien had de onafhankelijke gulden nog wel hardere klappen gehad dan de euro nu.

In amerika was het toch wel fout gegaan....

Overigens: mensen die onmachtig zijn communiceren gewoon met de schuldeiser. Meestal is het laksheid, en gewoon uitstellen, oftewel geld lenen op andermans kosten.
Famed hanteerde in het verleden een veel langer traject voor er incassokosten bijkwamen. Waren ook altijd dezelfde die op de lijst stonden , en betaalden altijd net voordat er extra kosten kwamen (het geld om te betalen was er dus blijkbaar wel..) . En toen haalde famed er ineens 1 herinnering uit, traject 2 weken korter...en toen had de bekende lijst de gewijzigde voorwaarden niet gelezen, en kregen ineens toch de kosten voor de kiezen...Kreeg je nog klachten over ook: traject was toch altijd 2 weken langer voordat er kosten bijkwamen? ja klopt nu niet meer, en staat in de gewijzigde voorwaarden die gekoppeld zijn aan de eerste nota...
ma, 06/27/2011 - 12:53 Permalink
Rosetta

Geloof mij echte armoede moet je van dichtbij gezien hebben.
Als Duitsland zou afhaken met de euro, wat nu gaande is via een proces
bij het Hoger gerechtshof, gaat iedereen naar zijn eigen munt eenheid.
Ik weet niet of je Duits verstaat, maar je zou dit eens moeten zien:
Ik zet er maar 2 neer de rest staat op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w

http://www.youtube.com/watch?v=LbyTkgIQu7c
ma, 06/27/2011 - 13:28 Permalink
vV

geloof mij, ik heb echte armoede van dichtbij gezien, in Azie (en niet met vakantie. plekken waar de gemiddelde toerist ook echt niet komt/heen gaat/wil).

En ach engeland heeft ook altijd zijn eigen munteenheid gehouden, we will see. Ik lig er niet echt wakker van. Enige probleem is de extra kosten voor omzetten alle systemen etc...hebben we al een keer gehad, niet slim om weer te doen. ik denk dat we meer voordeel dan nadeel van de euro hebben, maar dat is mijn mening.
Maar daar gaat dit forum niet over...nu dus weer on topic graag.
ma, 06/27/2011 - 13:57 Permalink
vV

ach weet je, ik zie niet zoveel in een wedstrijdje over wat de armste streek is op deze aardkloot is...
Maar als het om wel of niet een hutje (dus een dak boven het hoofd) gaat (al dan niet op een vuilisbelt) win ik vrees ik.....
Armoede in west-europa en zeker in NL is relatief....dat is het enige wat ik wil zeggen.
ma, 06/27/2011 - 18:32 Permalink
knalmdrin

Heel vaak vergelijken de rijkere nederlanders de arme nederlanders met arme mensen in het buitenland, het verschil is echter, in nederland word je uitgemolken van al je centen zodat je niet meer uit kunt geven aan andere dingen, dus het is niet zo vreemd ook dat er steeds meer wanbetalers bijkomen, ik zeg prijzen omlaag vanuit de hogere top, ik weet ook wel dat jullie je zeiljacht willen afbetalen over de ruggen van mensen die elk beetje geld wat ze hebben uit hun portefeuille moeten knijpen voor alles, het punt is alles is te duur in nederland, en daar word buitensporig groot misbruik van gemaakt,

Dus praat niet zo raar over mensen die niet kunnen betalen omdat ze anders niets meer kunnen eten, het is het 1 of het ander, maak de keus maar, met pijn in je mond rondlopen of een maand niets meer kunnen eten en drinken? tja de keuzen worden steeds moeilijker, omdat iemand anders een goeie baan heeft gekregen gaan ze er maar vanuit dat elk mens het voor elkaar krijgt en praten zij graag neer op mensen die het minder hebben, laten we nou eens aardig voor elkaar zijn en denk aan elkaar in plaats van de onzinnige materiele dingen die wij eigenlijk allemaal niet nodig hebben.

Mensen met teveel geld trekken te snel conclusies en maken vreemde vergelijkingen die helemaal niet op toepassing zijn van het probleem.
za, 12/17/2011 - 10:34 Permalink
mecánico para …

Heel vaak vergelijken de rijkere nederlanders de arme nederlanders met arme mensen in het buitenland, het verschil is echter, in nederland word je uitgemolken van al je centen zodat je niet meer uit kunt geven aan andere dingen, dus het is niet zo vreemd ook dat er steeds meer wanbetalers bijkomen, ik zeg prijzen omlaag vanuit de hogere top, ik weet ook wel dat jullie je zeiljacht willen afbetalen over de ruggen van mensen die elk beetje geld wat ze hebben uit hun portefeuille moeten knijpen voor alles, het punt is alles is te duur in nederland, en daar word buitensporig groot misbruik van gemaakt,

Dus praat niet zo raar over mensen die niet kunnen betalen omdat ze anders niets meer kunnen eten
, het is het 1 of het ander, maak de keus maar, met pijn in je mond rondlopen of een maand niets meer kunnen eten en drinken? tja de keuzen worden steeds moeilijker, omdat iemand anders een goeie baan heeft gekregen gaan ze er maar vanuit dat elk mens het voor elkaar krijgt en praten zij graag neer op mensen die het minder hebben, laten we nou eens aardig voor elkaar zijn en denk aan elkaar in plaats van de onzinnige materiele dingen die wij eigenlijk allemaal niet nodig hebben.

Mensen met teveel geld trekken te snel conclusies en maken vreemde vergelijkingen die helemaal niet op toepassing zijn van het probleem.



wederom iemand die de wereld wil veranderen van uit zijn luxe positie? Als het niet aan elkaar hing van de stompzinnige aannames zou ik je nog kunnen beantwoorden, nu ben je gewoon de zoveelste sufferd die hier tegen mensen aan komt schoppen die zomaar tijd besteden aan een forum. :smt019
za, 12/17/2011 - 12:33 Permalink