Tanden schoon gemaakt door de mondhygienist

Author:
Rosetta
Posted:
vr, 06/24/2011 - 16:29
Mijn tanden zijn zowel onder en boven onder verdoving
schoongemaakt, tot onder het tandvlees. Ik spoel nu met Perio Aid, heb net Listerine total care gebruikt.
Wauw en dat was even niet overdreven een boost. :D
Maar ja wat is nu beter?? Kan mij iemand hier antwoord op geven, beiden is anti bacterieel. Van Perio Aid had ik bijna geen smaak meer in mijn mond.
En mijn tanden werden grauw, verders had ik een bescheiden vraagje, ik heb weke delen reuma, kan en mag ik dan implantaten laten zetten. Ik sta op de lijst hier voor, voor links en rechts onder 4 implantaten met 2 x een drie delige brug er op. Volgend jaar laat ik het boven doen. Maar ik heb graag zekerheid, en een kundig antwoord op mijn vraag.

Mijn dank is groot

Rosetta :smt006
Stokertje

Perio-aid (=op basis van chlorhexidine) werkt verreweg het beste als aanvulling op je dagelijkse mondhygiëne. Echter kent het wel aardig wat bijwerkingen, zoals verkleuringen van tanden en tong, tijdelijk smaakverlies, maar bovenal ook geirriteerd mondslijmvlies. Verkleuringen kunnen nadien worden weggehaald, maar geirriteerd mondslijmvlies kan erg vervelend zijn. Mocht je er veel last van krijgen, dan zou ik even je mondhygiënist bellen. In principe is een goede mechanische reiniging (e.g. poetsen en stoken) voldoende, maar hangt van de situatie af of perio-aid noodzakelijk is.

Wat betreft listerine, over de werking ervan is veel minder bekend, maar heeft in ieder geval een minder sterke werking dan perio-aid. Als je perio-aid gebruikt, hoef je geen listerine te gebruiken.

Wat betreft de implantanten, daar doe ik geen uitspraak over, wacht even een antwoord van een tandarts af.

Succes
zo, 06/26/2011 - 09:41 Permalink
Rosetta

Perio-aid (=op basis van chlorhexidine) werkt verreweg het beste als aanvulling op je dagelijkse mondhygiëne. Echter kent het wel aardig wat bijwerkingen, zoals verkleuringen van tanden en tong, tijdelijk smaakverlies, maar bovenal ook geirriteerd mondslijmvlies. Verkleuringen kunnen nadien worden weggehaald, maar geirriteerd mondslijmvlies kan erg vervelend zijn. Mocht je er veel last van krijgen, dan zou ik even je mondhygiënist bellen. In principe is een goede mechanische reiniging (e.g. poetsen en stoken) voldoende, maar hangt van de situatie af of perio-aid noodzakelijk is.

Wat betreft listerine, over de werking ervan is veel minder bekend, maar heeft in ieder geval een minder sterke werking dan perio-aid. Als je perio-aid gebruikt, hoef je geen listerine te gebruiken.

Wat betreft de implantanten, daar doe ik geen uitspraak over, wacht even een antwoord van een tandarts af.

Succes

Ik poets al 3 keer per dag, en spoel nu ook 3 x per dag met Listerine Total Care.
Deze kost duurder maar werkt echt goed, ik zal morgen is bellen naar mijn tandarts.
Dus na elke maaltijd zeg maar, en ook tussen de tanden met ragertjes.
Maar ik ga ook maar met de reumathaloog babbelen, ik wil het 100%
weten. k ben echt niet voor een tandframe hoor, ik wil die eigenlijk kwijt.
Maar als het niet kan door die reuma, zal ik uit moeten wijken naar een
alternatief? :roll: Hopelijk valt het mee, ik heb nog 1 kies met almagaam
en ik ben getest toen, en deze oude vullingen waren de bron van mijn
fybromalgie aanvallen en slijmbeurs ontstekingen. Dus die laat ik snel
vervangen door een composiet vulling. Verders staan mijn tanden
keurig op een rijtje en wit. Het zijn ook de kiezen die gedaan gaan
worden, van de rest heb ik geen last. :wink:
http://i285.photobucket.com/albums/ll71/AngelWynton/Angel1b.jpg
zo, 06/26/2011 - 12:40 Permalink
Rosetta

Pas op met listerine, van veel spoelen kan je last krijgen van je mondslijmvliezen. 1x per dag spoelen als aanvulling is meer dan voldoende. Poetsen en rageren (op juiste wijze) is het allerbelangrijkst! Dus consulteer je mondhygienist of tandarts voor hulp.

Dat doe ik nou altijd voor de spiegel poetsen en rageren ook,
en listerine daar weet ik van 1 x per dag{sávonds voor het naar bed gaan}
Maar mijn tanden en wortels zijn gereinigd, dus ik moet iets hè. :smt003
ma, 06/27/2011 - 23:30 Permalink
papagena

Hangt het ook niet af van de concentratie? Na mijn ingrepen heb ik de hoogst geconcentreerde PerioAid voorgeschreven gekregen en mijn tandarts had me wel verwittigd voor de bijwerkingen en gezegd dat ik dit max. 1 maand mocht gebruiken. Nu gebruik ik de minder geconcentreerde "onderhouds"oplossing. Enkel 's avonds, wel.
di, 06/28/2011 - 09:32 Permalink
Stokertje

Onderhoudsoplossing (0,05%) kan langer gebruikt worden, maar wordt met name als aanvulling gebruikt bij bijvoorbeeld verstandelijk of lichamelijk beperkten. Ook hiervoor geldt dat er kans is op bijwerkingen. Bij een goede mondhygiëne, en wanneer extractiewonden genezen zijn, is Perio Aid niet nodig en wegen mogelijke nadelen niet op tegen de voordelen.
wo, 06/29/2011 - 14:13 Permalink