Ik schaam me echt helemaal kapot voor het feit hoe slecht mijn tanden eruit zien en hoe ze staan. Het probleem is dat het alleen maar de paar voortanden zijn.
Vraag1: Wat wordt voor mij aangeraden om te doen, een slotjesbeugel nemen?
Vraag2: Heeft dat uberhaupt nog zin en is het nog mogelijk?
Vraag3: Wordt een beugel vergoed door een verzekeringsmaatschapij of niet?
Vraag4: Hoe lang zou ik (als het nog nut heeft) een beugel moeten dragen om de boel recht te krijgen?
[attachment=0]Afb002.jpg[/attachment]
Vraag4: Hoe lang zou ik (als het nog nut heeft) een beugel moeten dragen om de boel recht te krijgen?
[attachment=0]Afb002.jpg[/attachment]
Re: Scheve tanden
Je hebt hier redelijk veel keuze in tegenwoordig, een slotjes beugel of een liguale beugel. Invisalign zal denk ik niet gaan werken
Tuurlijk! het heeft altijd zin, met een mooi gebit zul je veel meer gaan lachen, je hoeft je niet meer te schamen voor je gebit en je zal je ook zelfverzekerder voelen. Gewoon heerlijk gevoel als het straks recht staat
Dat is per maatschappij/polis verschillend en dit kun je het beste in je polis terugvinden, en anders even bellen naar je maatschappij
Het heeft zeker nut en je bent nooit te oud om aan een beugel te beginnen.
Hoe lang het gaat duren is verschillend per persoon, maar dit kan een echte orthodontist je het beste vertellen.
Ga eens langs voor een consult, dan weet je gelijk waar je aan toe bent, de kosten en de behandeltijd voor je gebit
Het is jou mond, keuze, beslissing en .... je gaat echt een mooi gebit krijgen !!! Ik zeg:
DOEN.
Ik wil jullie tot zover bedanken voor de informatie, Sorry voor die verschrikkelijke foto maar anders was het misschien niet duidelijk hoe erg het was hoop dat jullie nog kunnen slapen.
Groet,
Stefaan22
Ik kan je gevoel maar al te goed begrijpen, dat is dan ook de reden dat ik ook voor een beugel ben gegaan en binnenkort krijg geplaatst.
Kortom, het is alleen even de stap maken richting de orthodontist en je kan weer gaan lachen!
Bedankt voor de reacties allemaal en ik ga er wel werk van maken hier moet gewoon even wat aan gebeuren.
Hier kan ik wel lachen >>> :smt003
Ik kan pas vanaf volgend jaar mijn verzekering wijzigen dus tot die tijd vette pech :(.
Daarnaast moest ik maar naar een orthodontist toe gaan om een offerte te laten maken voor de verwachte kosten als ik een beugel zou laten zetten.
Stel het gaat € 1000 kosten dan moest ik maar een verzekering nemen die daarbij het dichtste in de buurt kwam en het overige moest je zelf betalen helaas.
Ik heb voor het laatste gekozen en dat is me het zeker waard.
Zelf zit ik bij DSW welke rond de 1500 euro van mijn beugel vergoed (linguale beugel)
Vergeet ook niet dat je vaak een wachttijd hebt om aan een behandeling te mogen beginnen als je van zorgverzekeraar wisselt
http://www.beugelvoorvolwassenen.nl/kosten-van-een-beugel/kostenplaatje…
Maar zoals hierboven al gezegd is, dat is een kwestie van sparen en investeren in mooie tanden. Dat gaat langer mee dan bijvoorbeeld een auto :smt005 Ik weet dus waarvoor ik elke dag ga werken...
Velen in NL blijft mieren dat 'de tandarts' duur is.
En als ze met het buitenland vergelijken komen ze als vergelijk met hongarije en thailand en bulgarije. Allemaal landen waar die zelfde mensen geen tweede-hands-auto gaan halen, terwijl die daar ook veel goedkoper zullen zijn. Maar wel voor hun gezondheid gaan shoppen.....
Want ook uit de bovenstaande bijdrage blijkt dat je in vergelijkbare landen (B, F, Dld, It, Sp, N,S, DK) niet goedkoper, maar duurder uit bent. Met de linguale beugel is het verschil wel erg veel hoor!
Ik begrijp nu waarom ik een aantal Belgen in mijn praktijk heb... en de grens is zeker een uur rijden...
Ik kan me nog goed herinneren dat ik op een vergelijkbare wijze de foto's van mijn gebit hier heb geplaatst. Nu draag ik inmiddels een jaar de beugel en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zoals anderen ook vaak zeggen, had ik dat al veel eerder moeten doen (ben nu 26). De kans is dus groot dat je er geen spijt van krijgt.
Wat betreft de kosten. Voordat je bij een orthodontist terecht kunt is er alweer wat tijd verstreken. Als het in verband met het wisselen van zorgverzekering goed valt zou je misschien in januari de plaatsing kunnen plannen. Dus even rondbellen met wat orthodontisten bij je in de buurt.
Kijk dan hier voor een overzicht van vergoedingen:
-Voor orthodontie onder 18 jaar
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/orthodontie.aspx
-Voor orthodontie boven 18 jaar (ik neem aan dat je 22 bent)
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/orthodontie-vana…
NB: dit zijn de vergoedingen over 2011, dus wel informeren naar het volgende verzekeringsjaar!
Indien mogelijk zou ik bij meer dan één orthodontist een eerste consult vragen. Dat heb ik ook gedaan en heb degene gekozen die mij het meest deskundig en betrouwbaar overkwam. Het is mijns inziens ook van belang wie de beugel plaatst en wie de controles doet. Uiteindelijk heb ik een orthodontist gekozen die de beugel door de mondhygiënisten laat plaatsen en zelf de controles doet. Ik denk dat dit logischer is dan andersom. De periodieke behandeling is zover ik dat kan inschatten namelijk het echte orthodontistenwerk.
Succes met je keuzes!
Kwestie van prioriteiten stellen, in de toch al consumerende maatschappij is het blijkbaar belangrijker om te pronken met goederen ipv te investeren in je gebit.