Raar gevoel na wortelkanaalbehandeling.

Author:
Anne1997
Posted:
ma, 06/27/2011 - 23:01
Ik ben Anne, 13 jaar jong.
Vorig jaar heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad aan mijn kies. Vreselijk! Ik houd al niet van verdoving, en het prikt ook zo. Gelukkig viel dat wel mee. Daarna gingen ze de behandeling uitvoeren, niks van gevoeld. Maar, er was een abces ontstaan. Heeft de tandarts opengesneden zonder verdoving! De tranen liepen echt over mijn wangen. Ik wilde dat echt nooit meer meemaken.

Nu, een jaartje later, kreeg ik afgelopen vrijdag ineens last van mijn voortand en 1 dag later heel het voorste rijtje tanden. Het gaf echt een zeurende pijn, kloppend gevoel en het leek net of mijn tanden eruit werden getrokken! Ik dacht al aan een ontsteking. Dus, mama en ik naar de tandarts, en jawel hoor, een ontsteking. Gelukkig was de zenuw al dood, (dankzij een ongeluk 6 jaar geleden), en voelde ik helemaal niks. Maar nu na de behandeling voelen mijn ondertanden én boventanden wat raar. Ik ben bang dat er overal ontstekingen zitten! (zo voelt het iniedergeval)
Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes Anne.
smoothie

hoi Anne,

maak je geen zorgen. Je zenuwen zijn geirriteerd en dit kan nog maanden duren. Als je het echt niet goed voelt voor je, kun je natuurlijk voor controle nog even laten kijken door de tandarts. Ik heb 3 maanden geleden ook een ontsteking en zenuwbehandeling gehad in mijn kies. Mijn kiezen zaten los en de hele onderkant was gevoelig en voelde raar. Inmiddels is het al een stuk beter, maar ze wiebelen nog steeds een beetje en voelen raar, ik weet precies wat je bedoelt! Mijn tandarts vertelde dat het wel een jaar kon duren voordat je er niets meer van merkt. De hele boel is gewoon flink geirriteerd en moet weer "kalm" worden.
za, 07/02/2011 - 08:09 Permalink