rotte tand onder een brug

Author:
Natalka
Posted:
zo, 06/26/2011 - 17:53
Als een tandarts een losgekomen brug opnieuw vastzet, en als dat op een goede manier gebeurt, dus de brugpijlers ook goed behandeld worden, kan een van de brugpijlers na een halfjaar helemaal wegrotten?
lisa37

ik heb hetzelfde gehad , maar ben naar andere tandarts gegaan toen ik problemen kreeg met kronen en bruggen.... die waren erg verbaasd dat dit zo was gebeurd en dat ik er werk van moest maken... uiteindelijk de brug eraf , en kies er uit moeten snijden en nu dus een gat....
officieel zeiden ze dat de brugpijler opgebouwd moet worden totdat deze goed aansluit op de kroon , zodat er geen ruimte eronder ontstaat , waar je dus niet bij kan om schoon te maken...
ik zou proberen even in gesprek te gaan met je tandarts hierover en samen te kijken wat de beste oplossing is..... en wie de kosten gaat betalen...... als dat niet lukt kun je altijd een second opinion vrage nbij een andere tandarts..
sterkte
groetjes lisa
za, 07/02/2011 - 08:40 Permalink
mecánico para …

als een brug los komt is dat sowieso een slecht teken. waarom komt een brug los? was er stiekem iets mis, overbelast of een gaatje? moeilijk te zggen. Als ie weer los komt en je merkt het te laat kan je inderdaad in een halfjaar de hele kies kwijtraken. Is niet zomaar "iemands" schuld aan te koppelen. Probleem is dat als de brug los zit de bacteriën echt met miljarden tegelijk onder de brug kunnen gaan zitten, veilig voor de tandenborstel verscholen. En elke keer als de brug iets opwipt (en dat doet ie elke minuut) er nieuw eten onder wordt gezogen..........in no time is de hele stomp zo zacht als boter. Ik heb dat op de poli bij tandheelkunde twee maal voorbij zien komen.........je schrikt jezelf aanvankelijk helemaal ziek als je de brug eraf hebt. een stompje wortel en verder zachte blubber.

Had je niets gevoeld? dat ie loszat ofzo?
za, 07/02/2011 - 19:17 Permalink