is dit wel oké? Pijn na 2e beh wortelkanaal???

Author:
eliseMG
Posted:
do, 06/30/2011 - 10:08
Ik heb op 10 mei een WKB gehad,noodvulling erin,ik heb toen niet veel last gehad,maandag is de kies weer schoongemaakt e.b. zo'n staafje en rubber erin,en de definitieve vulling,pijn viel mee naderhand,MAAR NU IS DE KIES ERG GEVOELIG BIJ WARM VOEDSEL OF DRINKEN!!! IS DIT NORMAAL??????
jasparon

Ik heb op 10 mei een WKB gehad,noodvulling erin,ik heb toen niet veel last gehad,maandag is de kies weer schoongemaakt e.b. zo'n staafje en rubber erin,en de definitieve vulling,pijn viel mee naderhand,MAAR NU IS DE KIES ERG GEVOELIG BIJ WARM VOEDSEL OF DRINKEN!!! IS DIT NORMAAL??????

dat heb ik ook nu, warm en koud, vorige keer ging het over na een weekje.
do, 06/30/2011 - 21:36 Permalink
eliseMG

zeker mag dat,dankjewel.
Maar is het ook erg verontrustend dat ik bij warme drank pijn krijg?
Voor de rest van de dag heb ik weinig last,met warm eten gaat het wel goed,met koud ook geen last.
Alleen met warme drank een pijnscheut telkens.
Wil dit zeggen dat de zenuw ontstoken is,en dat de tand weer open moet?
Tis nu 5 dagen later,de pijnis niet erger en niet beter.
Zou ik de tandarts maandaag moeten bellen als het zo blijft,of is dit wel normaal?
Ik hoop dat je nog een keer wil antwoorden alsjeblieft.
za, 07/02/2011 - 21:56 Permalink
Romy32

Wil dit zeggen dat de zenuw ontstoken is,en dat de tand weer open moet?

De zenuw is eruit, dus die kan in principe niet meer ontsteken.
Als er een ontsteking heeft gezeten, moet alles nu goed herstellen. Dat kan even duren. Lees ook even dit, helemaal onder aan de pagina (napijn).

Als de pijn echt erger wordt, is het verstandig contact op te nemen met je tandarts.
Anders kun je het nog even aankijken.
za, 07/02/2011 - 22:18 Permalink
Romy32

maar waarom heeft de tandarts me amoxilline voor geschreven,als ik mag vragen

Antibiotica werkt tegen bacteriële infecties, dus misschien als voorzorgsmaatregel tegen eventuele achtergebleven bacteriën?
Ik doe maar een gooi hoor. Het beste kun je het natuurlijk je tandarts zelf even vragen.

Wat waren eigenlijk je klachten voor je de wortelkanaalbehandeling kreeg? Had je acute pijn, of had je al langer pijn, soms wat erger en dan weer wat minder?

En waarom je juist pijn hebt bij warm, weet ik eerlijk gezegd niet. Door het intensieve schoonmaken, ontsmetten en door het (door)persen van het vulmateriaal kan de omgeving van de wortelpunt tijdelijk geirriteerd zijn geraakt. Deze laatste volzin is niet van mezelf, maar heb ik ook weer ergens van dit forum geplukt.

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken. Rustig wachten tot de pijn minder wordt. Als de pijn erger wordt even een belletje naar je tandarts.

Voor nu: welterusten.
za, 07/02/2011 - 23:02 Permalink
tingobop

maar waarom heeft de tandarts me amoxilline voor geschreven,als ik mag vragen

Antibiotica werkt tegen bacteriële infecties, dus misschien als voorzorgsmaatregel tegen eventuele achtergebleven bacteriën?
Ik doe maar een gooi hoor. Het beste kun je het natuurlijk je tandarts zelf even vragen.

Wat waren eigenlijk je klachten voor je de wortelkanaalbehandeling kreeg? Had je acute pijn, of had je al langer pijn, soms wat erger en dan weer wat minder?

En waarom je juist pijn hebt bij warm, weet ik eerlijk gezegd niet. Door het intensieve schoonmaken, ontsmetten en door het (door)persen van het vulmateriaal kan de omgeving van de wortelpunt tijdelijk geirriteerd zijn geraakt. Deze laatste volzin is niet van mezelf, maar heb ik ook weer ergens van dit forum geplukt.

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken. Rustig wachten tot de pijn minder wordt. Als de pijn erger wordt even een belletje naar je tandarts.

Voor nu: welterusten.

ik heb vorige week vrijdag ook een wkb laten doen. moet er nog 2 keer voor terug komen om het af te maken. maar het is ook erg gevoelig met warm eten. net of de zenuw er nog zit. ik ben eigenlijk bang dat de kies ernaast ..verstandskies ook iets heeft opgelopen. ik heb zo'n erge zenuwpijnen gehad dat alleen een slokje water ertegen nog maar even rust bracht.
di, 02/24/2015 - 19:23 Permalink