Een paar dagen geleden heb ik een apexresectie gehad. Gelukkig had ik niet erg veel napijn maar tijdens de ingreep voelde ik dat er iets in mijn neus liep... Nu blijkt het dat de wortel lang was en dat er tijdens de ingreep een open verbinding is ontstaan tussen mond en neus. Ik mag dus mijn neus niet snuiten, klaren en er mag überhaupt geen druk tussen mond en neus ontstaan. Nu slaap ik al enige nachten niet meer omdat de bijholte vol zit en er erg veel druk achter mijn oor staat. Aangezien ik niet mag klaren krijg ik geen verlichting. Normaal gesproken zou ik neusspray gebruiken of met zout water spoelen maar dat mocht volgens de assistente van de kaakchirurg nog niet. Ik ben bang dat er nu een bijholteontsteking of oorontsteking zal ontstaan. Ik heb na de apex maar 2 dagen een antibioticakuur gehad ter voorkoming van infectie. Als de pijn dit weekend doorgaat, bel ik maandag de kaakchirurg.
Mijn vraag is nu, hebben andere mensen hier ook last van gehad (verstopte bijholte, oorpijn na apex) en wat kan ik eraan doen? Daarnaast moet ik over 2 weken vliegen is dit mogelijk met een open verbinding?
Alvast dank voor reactie,
Liz
Mijn vraag is nu, hebben andere mensen hier ook last van gehad (verstopte bijholte, oorpijn na apex) en wat kan ik eraan doen? Daarnaast moet ik over 2 weken vliegen is dit mogelijk met een open verbinding?
Alvast dank voor reactie,
Liz
Re: Pijn aan bijholte en oor na apexresectie