tandsteen verwijderen

Author:
excel
Posted:
ma, 07/04/2011 - 13:16
Ik kan tandsteen wat achter mijn tanden bij de onderkant zit heel makkelijk verwijderen mt het punt van een klein schaartje. Ik deed dat en het ging weg en ging niet verder, want ik dacht misschien is dit wel schadelijk.

Kan dat schadelijk zijn?
vV

schadelijk? zolang je niet uitschiet niet denk ik...
Maar denk nu vooral niet dat het zo klaar is, want er kan best wel tandsteen op andere plekken zitten waar je met dhz-en niet bijkomt, en wat doordat het blijft zitten wel schadelijk kan zijn....
ma, 07/04/2011 - 13:22 Permalink
excel

Ik krijg heel snel tandsteen en moet dan elke 3 maanden tandsteen laten verwijderen a 45 euro en dat is best veel, want mijn verzekering vergoed max 1 x per jaa tandsteed verwijderen.

Mag ik mijn tandarts gewoon vragen of ze tandsteen normaal willen verwijderen? wat de helft kost?
ma, 07/04/2011 - 13:26 Permalink
vV

als het elke 3 maanden moet en dus dan al blijkbaar veel is heb ik 2 adviezen:
1 volg het advies van de tandarts/MH. en 2: stop met roken, of accepteer dat dit gevolgschade ervan is.
Als er gestopt wordt met roken zal de tandsteen aangroei meestal ook minder worden, en volgen er dus ook minder kosten. En er zijn minder kosten aan roken, 2 vliegen in 1 klap.
risico van roken voor het gebit gaat overigens veel verder dan alleen meer tst.
ma, 07/04/2011 - 16:15 Permalink
Lieneke

Als u het zelf tracht weg te halen, dan blijft er gegarandeerd tandsteen achter. U maakt het zo ruwer zodat er daar nog meer plak blijft 'hangen'. Ik denk trouwens wel dat u wat kunt beschadigen. Als u flink tegen de tanden schuurt met een schaar kunt u glazuur of tandbeen eraf schrapen.
ma, 07/04/2011 - 17:40 Permalink
Basset

probeer ook eens een andere poetswijze en een andere volgorde. Vaak worden ondersnijtanden wat stiefmoederlijk behandeld en komen ze als laatste aan de buurt. Door vermoeidheid en aandachtsverlies wordt dit vaak 1 snelle veeg en dus snelelr tandsteen. Zet de borstel ook op zijn kop als je de achterzijde van de ondersnijtanden poetst. De borstel wordt dan smaller en de haartjes zullen tand per tand het hele oppervlak kunnen reinigen. Bij horizontale houding is de borstel te breed en kunnen de haartjes bepaalde delen niet raken en dus ook niet reinigen. vergeet floss of tandenstoker niet
ma, 07/04/2011 - 22:20 Permalink