Okee, Mijn verhaal! Help!

Author:
mpr
Posted:
di, 07/05/2011 - 09:44
Hallo Allemaal,

Ik ben al vaak op dit forum wezen lezen omdat ook ik erg bang ben voor de tandarts.

Mijn ouders gingen, na slechte ervaringen, nooit naar de tandarts. Daardoor zijn mijn broertje en ik ook nooit heen geweest.
Ik weet het nog zo goed, ik was een jaar of 6 en iedereen uit mijn klas ging wel naar de tandarts, en ik vroeg aan mijn moeder waarom wij nooit heen gingen, waarna mijn moeder haar ervaringen en pijn bij de tandarts aan ons vertelde met de vraag: willen jullie nogsteeds heen? Wij als banggemaakte kinderen zeiden natuurlijk NEEEE!
Mijn grootste onzekerheid mijn hele leven is mijn gebit. Dus hier heb ik wel mijn hele leven mee gezeten.
Ik ben 2x bij de tandarts geweest omdat mijn voortanden waren afgebroken, en toen lag ik zo te trillen in de stoel van angst, en achter af heeft mijn moeder me uitgelachen omdat ik zo bang was.
Een paar jaar geleden heeft mijn moeder haar hele gebit laten renoveren omdat het voor haar werd betaald door de gemeente zodat ze meer kans had op een baan. Ik ben natuurlijk wel trots op haar maar ze moest mij natuurlijk tot in de kleinste details alles vertellen, haar pijn, haar verdriet. dus dat is ook lekker goed geweest voor mijn angst. Bij de volgende controle nam ze mijn broertje mee en tot grote verbazing had hij niks. Maar nogsteeds ben ik niet geweest. Ik ben zo boos op mijn ouders, zij hebben hun angst aan mij doorgegeven, mij aan me lot overgelaten, zo bang als ik ben, en nu ben ik 18 dus mag alles ook nog zelf gaan betalen ook !