Uitsteeksel na trekken verstandskies

Author:
Elisah
Posted:
di, 07/05/2011 - 17:07
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden bij de tandarts mijn verstandskies (boven) laten trekken. Ik heb nergens last van gehad, helemaal super. Maar sinds een aantal weken, zit er een uitsteeksel aan de zijkant waar een verstandskies heeft gezeten. Maar nu zit er een stuk bot, zo voelt het, met wat tandvlees erover (over de punt zit geen tandvlees), wat heel scherp en puntig is. Gaat dit weer 'terug groeien' ?

Ik moet einde van de deze maand naar de tandarts, dus dan zal ik het even na vragen. Maar ik ben toch wel zenuwachtig, wat is dit?

Ik heb aan de andere kant ook mijn verstandskies laten trekken, al eerder. En daar stak ook een stukje uit, maar dat is vrij snel weer 'terug gegroeit'. En dat was maar een klein stukje wat uit stak...

Maar wat ik nu heb voelt echt groot, en als ik er met mijn vinger langs ga, prikt het aan mijn vinger, en als ik er zachtjes op druk doet het ook een beetje pijn (het uitsteeksel doet dan pijn)

Weet iemand wat dit is?
mecánico para …

kan een botsplintertje zijn wat naar buiten wordt gewerkt door je lijf. dat heet sequester. soms haal je een kies eruit en dan zit er een klein stukje bot losser dan gewenst maar je ziet het niet. als het niet vastgroeit komt het soms naar buiten. Je kan ermee naar de tandarts en eens kijken of je met een miniverdovinkje erom heen dat stukje los kan maken van het tandvlees. is niet eng ofzo
di, 07/05/2011 - 19:23 Permalink