5 weken geleden is mijn 2de hoektand afgebroken (de tand naast de hoektand), hij is zo vervelend afgebroken dat er een implantaat of brug opgeplaatst moet worden.
Brug valt voor mij al af omdat men 2 gezonde af moet slijpen.
Inplantaat valt voor om 2 redenen af tw:
1) Kosten, er is een begroting gemaakt van € 2400,00 echter is dit een begroting en geen offerte, de kans is zeer aanwezig dat dit een hoger bedrag wordt. Plus dat er een kans aanwezig is dat ik naar een kaakchirug moet voor boetopbouw en de hele malle molen.
2) Verder is de behandelingsduur te lang, is absoluut niet te combineren met mijn werk.
Nu is mijn vraag een etsbrug is niet iets wat als optie genoemd is, mijn vrouw heeft deze ook en heeft deze zonder problemen al 15 jaar.
Qua kosten is deze ook een stuk interessanter.
Wie kan mij adviseren, mijn tandarts is te commercieel en ik vertrouw daarom niet op een eerlijk advies.
Ik heb nu een tijdelijke oplossing van een gebitje, dat is werkelijk geen oplossing te noemen... je kan er niet eens normaal mee praten laat staan eten.
Brug valt voor mij al af omdat men 2 gezonde af moet slijpen.
Inplantaat valt voor om 2 redenen af tw:
1) Kosten, er is een begroting gemaakt van € 2400,00 echter is dit een begroting en geen offerte, de kans is zeer aanwezig dat dit een hoger bedrag wordt. Plus dat er een kans aanwezig is dat ik naar een kaakchirug moet voor boetopbouw en de hele malle molen.
2) Verder is de behandelingsduur te lang, is absoluut niet te combineren met mijn werk.
Nu is mijn vraag een etsbrug is niet iets wat als optie genoemd is, mijn vrouw heeft deze ook en heeft deze zonder problemen al 15 jaar.
Qua kosten is deze ook een stuk interessanter.
Wie kan mij adviseren, mijn tandarts is te commercieel en ik vertrouw daarom niet op een eerlijk advies.
Ik heb nu een tijdelijke oplossing van een gebitje, dat is werkelijk geen oplossing te noemen... je kan er niet eens normaal mee praten laat staan eten.
Re: Implaat of brug maar?
Wat het werk ermee te maken heeft ontgaat mij, is deels een medisch verhaal dit, en een deel esthetisch. is een kwestie van keuzes maken.
Maar als een implantaat om deze reden geen optie is, vraag ik mij af of u uw prioriteiten wel goed stelt. blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, is ook maar mijn mening.
Re: Implaat of brug maar?
Tevens zijn de kosten welke geschat worden op 2500 3000 enorm. Vandaar mijn vraag of er geen andere oplossing bestaat die mij kan helpen.
Etsbrug zou wellicht een mogelijkheid zijn, het is geen kies maar een hoektand.
Al ben ik er voor 2 jaar mee geholpen dan is het voor mij op dit moment goed.