Hevige kiespijn

Author:
Kellyz
Posted:
do, 07/07/2011 - 00:46
Hallo iedereen,

Ik vond dit forum tijdens het googlen op kiespijn. Ik ben meteen zo vrij geweest een account aan te maken en van dit forum gebruik te maken en hoop dat jullie me het 1 en ander kunnen verduidelijken :wink: .

Mijn probleem is als volgt: ik heb nu ongeveer 2 maanden last van kiespijn. In het begin was dit nog niet zo erg, maar het wordt eigenlijk steeds erger. Daarom ben ik vorige week en die week ervoor 2 x keer naar de tandarts geweest. Mijn klacht is dat ik pijn heb tijdens eten, het drinken van koud en warm en plotselinge zeurende pijn, vooral s'ochtends als ik wakker wordt (logisch want dan heb ik nog geen iboprufen geslikt). Eerst twijfelde ik over welke kies het was die het probleem veroorzaakte, want de pijn was zo zeurend dat het eigenlijk doortrok over mijn rechterkiezen, en met drukken op de kies heb ik niet meer overduidend last van een bepaalde kies. De tandarts heeft hierop de eerste keer een paar testen gedaan (met koude stokjes, druk uitoefenen etc) om de kies te lokaliseren. Hierbij gaf zij aan dat ze twijfelde tussen de 2 na laatste en 3e laatste kies (van achteren, rechterkant) en dat ik moest wachten tot de pijn zich echt zou vestigen in 1 kies. Het kon volgens de tandarts ook komen omdat ik mogelijk tandenknars (ik heb dit naar mijn wete nooit gedaan) of overbelasting.
Vervolgens heb ik een paar dagen rust gehouden met de kies (niet mee gegeten/zo min mogelijk vloeistof aan de rechterkant) de pijn is hierdoor niet minder geworden.
Hierop heb ik weer een afspraak gemaakt met de tandarts en aangegeven dat mijn pijn het sterkst is bij de 3e kies van achter.

De tandarts heeft vervolgens foto's gemaakt van mijn gebit waarop blijkbaar niks te zien is want ik moest weer naar huis ..

Ik vraag me nu een paar dingen af: wat is het probleem met mijn kies? (ik neig zelf zeer naar een wortelonsteking). en is een wortelkanaalonsteking te zien op een foto?

Heb niet echt zin om weer voor niks naar de tandarts te gaan dus hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen!
vV

zonder foto`s etc niet te beantwoorden....
een ontsteking is niet altijd op een foto te zien, hangt af van stadium.

knarsen /klemmen kan, de meeste mensen die het doen weten /beseffen niet dat ze het doen, maar doen het wel.
do, 07/07/2011 - 09:13 Permalink